Skocz do zawartości

Tur własnej konstrukcji do 330


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

kubawiesniak jak mógłbyś jakiegoś linka podać , bo nie mogę jakoś znaleźć.

Poniżej aktualne zdjęcia. Dodam iż te śruby powtykane w miejsce sworzni nie są docelowe a tylko po to aby pomierzyć długość węzy. Mocowanie ramki też będzie jeszcze wzmocnione.

Za siłowniki płaciłem 300 za duże i 150 za małe ( używane) za sztukę oczywiście

 

pc030121.jpg

 

pc030117.jpg

 

pc030116.jpg

 

pc030115.jpg

 

pc030112l.jpg

Edytowane przez ukasz
Opublikowano (edytowane)

No na pierwszy rzut oka robi wrażenie pozytywne, a co dopiero po malowaniu :)

Lecz muszę wtrącić swoje 3gr.:Dlaczego nie zrobiłeś automatycznego zatrzasku narzędzia jak np. w JD mają że jak chcesz odpiąć to z boku wyciągasz a jak zapiąć to nie musisz wysiadać tylko przechylasz do oporu na siebie (nie mówię o takim na przycisk)?? I dlaczego eurozłącza 3sekcji są skierowane do dołu i tak szeroko, przecież masz zatyczki i nic się nie pobrudzi?? Dobrze że są chociaż są na ramce i nie musisz się martwić o długość przewodów na narzędziu.

Rozumiem że śruby dałeś twardsze niż 8.8??

Możesz jeszcze pomyśleć nad nogami do odpinania ładowacza, tylko trzeba podpatrzyć dobry system, bo taki jak mam u siebie w hydramecie to nie jest za ciekawy.

edit:jak się dopatrzyłem jednak złączki nie są na ramce to weź je tam przyspawaj i jeden obok drugiego, będzie lepiej.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Na razie działa mi tylko ruch góra dół, gdyż na węże czekam.

Malowanie to dopiero na wiosnę po solidnych testach i poprawkach bo na pewno coś wyjdzie.

Szczerze to nie znam tego mechanizmu zatrzasku, zawsze można jeszcze zmienić.

Złącza sa tak szeroko bo źle długości węży dobrałem i tak musiałem skompensować ich wymiary. Nie sa one na ramce ale sa blisko osi obrotu więc nie trzeba metra luzu na węzach.

Z podporami czy też nogami na razie nie mam koncepcji... póki co się tym zbytnio nie przejmowałem ale jak wszystko skończę to pokombinuje coś

Opublikowano

Efetk robi naprawdę pozytywne wrażenie. Konstrukcja wygląda bardzo solidnie,przemyślanie.Widać, że robota idzie sprytnie. TUR mógłby spokojnie być zamontowany na C360. Przy nim, te fabryczne od C330 wyglądają trochę tak prowizorycznie. Szczególnego wrażenia dodaje górne poziomowanie siłowników.

Nie montujesz wzmocnienia pod sprzęgłem, łączącego obie ramy, jak doradzał Ci jeden z forumowiczów? Z przodu to opasanie wspornika osi, nie jest wysunięte zbyt na boki? Czy to wzmocnienie idące do slupków, nie będzie tego trochę wyginać? Oby hydraulika "30" dała radę. Może przed 21 zdążysz zrobić testy. Widzę, że musiałeś przerobić filtr powietrza.

Opublikowano (edytowane)

wzmocnienie ramy pod ciągnikiem będzie. Poziomowanie niestety musiałem przerabiać okazało się że w skrajnych pozycjach nie mogę uzyskać całkowitego skoku siłowników od pochyłu. Teraz troszkę gorzej to wygląda niestety.W zasadzie wszytko już zrobione, tylko poprawić muszę sprawę z węzami bo mogę podnieć max 2m i kończą się dwa z węzy. Inaczej je poprowadzę i powinno być ok. Na razie nie mam osprzętu więc ciężko jakieś sensowne próby zrobić, w każdym razie obciążnik o masie co najmniej 600kg podnosiłem do tych 2m przy obrotach 800 bez najmniejszych problemów. Jedynie oderwać go od ziemi troszkę przydusiło na chwilę silnik, wyrwałem go z taczką ziemi ;).to mocowanie może i faktycznie za bardzo na boki wysunąłem, nie powinno się wyginać bo jest to z jednej strony sześciokąt 27mm z drugiej 20x28 ale wygiąć to było dużo trudniej niż ta 27.

Końcówkę od filtra powietrza od dawna taką miałem, przy malowaniu tylko dołożyłem ten "wygibas" bo jak był bezpośrednio to maska przy otwieraniu i niego obcierała. Hydraulika działa całkiem przyzwoicie, ale mam nową taka pompę i olej najpierw idzie na rozdzielacz tura a później przez filtr i na podnośnik.

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Witam. Bardzo dobra robota. Sam mysle nad zrobieniem takiego tura i musze powiedziec ze Twoje dzieło mnie zainspirowało. Niestety u mnie w okolicy nikt nie ma takiego sprzetu w C-330. A osoby które maja tura to najczesciej posiadaja nowsze i wieksze ciagniki. I mam problem skad wziąść wszystkie wymiary. Czy mogłbym prosic w swoim i innych imieniu o naniesienie wymiarów na zdjecia zamieszczone w temacie ??? Rozstawy, długosci , odstepy ?? Z góry dziekuje

Opublikowano (edytowane)

Co do kosztu to jakieś 3200 razem z filtrem oleju ciśnieniowym i sterowaniem joystickiem. Krótki filmik z dzisiejszego testowania. Jak w miejscu podnosiłem to obroty 800 były. Dodam iż śnieg jest zbity i zmarznięty. Jutro porobię zdjęcia jak to teraz wygląda. Jeszcze jakoś będę musiał przerobić pochył łyżki, bo teraz trochę mały zakres pracy jest, ale to już nic pilnego

http://www.youtube.com/watch?v=_GCSf3ViQUE&feature=youtu.bel

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Co do wspomagania.faktycznie jest od scenica, ale kierownica od clio ;) Bez ładowacza spisuje się super, ciągnik stał się znacznie zwrotniejszy (normalnie trzeba było troszkę przejechać aby pełny skręt uzyskać), działa precyzyjnie i szybko a kosztowało to około 200pln. Z ładowaczem natomiast jeszcze nie wiem, dopiero jak troszkę popracuje to będę mógł coś powiedzieć.

W ładowaczu dodałem poprzeczkę między słupkami, zamontowałem ceownik gorąco walcowany 100x50 od dołu między elementami ramy i przesunąłem 2 szybkozłącza na zewnętrzną stronę słupka.

Zapomniałem zrobić zdjęcia na którym można by sensownie wymiary rozrysować, postaram się następnym razem

 

pc230030.jpg

 

pc230027.jpg

 

pc230025.jpg

 

pc230023.jpg

 

pc230022f.jpg

 

pc230021.jpg

 

pc230019.jpg

 

pc230018.jpg

 

pc230017.jpg

 

pc230016.jpg

 

pc230015n.jpg

 

pc230014x.jpg

Opublikowano

Witam

Kolego tak się złożyło ze robiłem kiedyś bardzo podobną robotę co ty , z tym że dorabiana była rama taka jak robiłeś pod ciągnikem pod jakiś ładowacz produkcji zachodniej chyba niemiecki. Kolego my te podłużnice zrobiliśmy z ceownika hutniczego 80 przez całą długość ciągnika z tyłu mocowanie do srub mocujących te zaczepy do cięgieł dolnych podnośnika z przodu do wspornika osi przedniej, podłużnice spięte w 3 miejscach - z przodu przed wspornikiem osi , w miejscu podpór od siłowników i na wysokości śrub do mocowania kabiny na obudowie skrzyni biegów. dodatkowo w miejscu podpór siłowników ceowniki nakładają się na siebie tworząc belkę o wysokości 16 cm .zachodzą na siebie na długości ok 30cm, są skręcane 3 śrubami z każdej strony ,aby nie było konieczności demontażu całej ramy na wypadek konieczności rozpołowienia ciągnika. mocowanie do obudowy skrzyni biegów - ceownik hutmiczy 60 spawany do podłużnic i pionowo spawane kątowniki i po 2 sruby z każdej strony do obudowy skrzyi biegów. jesli będą chętni mogę dodać fotki ładowacza i ramy podłużnicowej. rama dorabiana do ciągnika c-330 m

Opublikowano

Jak możesz to daj te zdjęcia, zawsze komuś się mogą przydać. Sam zanim zacząłem to robić szukałem czegoś do podpatrzenia ale niewiele można znaleźć na ten temat. Najgorsze że tak naprawdę ładowacza czołowego do 330 to nigdy na żywo nie widziałem, więc tylko na zdjęciach mogłem się wzorować. Być może wiosną przerabiałbym słupki bo mam wrażenie że będzie ciężko całość odpinać, pod warunkiem że coś lepszego wymyśle

Opublikowano

Witam.

Ponieważ przez zimę chcę przerobić tura z linki na 3 sekcyjnego i tu jest moje pytanie bo wiem że muszę go skrócić i ile to by miało być cm albo ty podaj ile ma cm te ramie a i druga sprawa bo jak patrze na róznego typu tury to one są bardziej załamane znaczy większy kąt ramienia tam gdzie się montuje siłownik chyba wiecie o co chodzi a i możesz podać wymiary euroramki

Opublikowano

Ukasz, wyrazy uznania dla Ciebie. Ładowacz w pełnej krasie, prezentuje się na ciągniku naprawdę super. Wygląda bardzo profesjonalnie. Zrobiłeś kawał dobrej roboty. Wprowadziłeś ciekawe rozwiązania konstrukcji. Pomyslowa jest ta dolna rama pod słupkami. Ciekawie poprowadziłeś przewody w ramieniu Tura. Fajnie rozwiązałeś tą górną poprzeczkę między słupkami i wiele innych rzeczy. To górne poziomowanie siłowników, nadaje charakteru tej konstrukcji. Tur podnosi się wysoko, zatrzymując się tuż przed dachem kabiny. Robi tym wrażenie. Na filmie całość pracuje bardzo ładnie. Pomalujesz go, namalujesz napisy/oznaczenia i będzie jak z bajki.

Oby służył niezawodnie jak najdłużej. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za pochwały :rolleyes:

Na prośbę kilku użytkowników podaje wymiary ramienia na zdjęciu.. Kąt pod jakim załamane jest ramie to 125 stopni. Wymiarów układu przy ramce nie podawałem bo muszę go jeszcze poprawić a nie chce nikogo w błąd wprowadzać. Szerokość ramion najlepiej zrobić aby pod ramkę pasowały a więc albo około 1100 po zewnątrz albo 900 wewnątrz (ale wtedy chyba lampy by wadziły). Ja niestety zrobiłem szerokość pasującą na ramę więc z ramką więcej musiałem kombinować. Wymiary pod siłownik tez nie podawałem bo to zależy od siłowników sam zastosowałem o sporo dłuższym skoku niż orginalnie , stąd też tak wysoko podnosi (335 cm od podłoża do ramki) - chciałem wykorzystać ten skok w całości. Dodam iż nigdy nie wiedziałem na żywo tura na 330 czy 360 więc wymiary te mogą znacznie odbiegać od fabrycznych, dobierałem po prostu tak aby mi pasowało. Wymiary ramki sa wszystkie podane tutaj

 

pc240042.jpg

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Tura super zrobiłeś i za niewielkie pieniądze. Dobrze że dałeś dłuższe siłowniki i teraz nie masz problemu z podnoszeniem. Jak będziesz łyżkę robił to radził bym żebyś mocowania na łyżce dał nisko, żeby jak najwyżej podnosił tą łyżkę, to nie będzie problemu z niej wysypać na przyczepę materiał.

Ja do MTZ dorabiałem tura. Wiec wiem co to znaczy. Rama tura była z MF a ja resztę robiłem. Miałem problem z siłownikami co miałem bo były za małe. Poprzerabiałem je i były dobrze.

Ja teraz mam z Metal Fachu 241 i jestem nie zbyt zadowolony. Cała hydraulika wymieniona a teraz wyrwałem go z mocowań na ciągniku.

Gwarancja minęła w czerwcu,. A 2 tygodnie temu zgłosiłem i wysłałem zdjęcia do firmy z pytaniem co z tym zrobią.

W styczniu mają mi wymienić całe mocowania na ciągniku i ramie. Teraz nie mają jeszcze tego modelu w produkcji.

Przynajmniej tyle że solidnie podeszli do tego problemu.

 

Co ci poradzę. T trzymaj faktury na to co kupiłeś bo masz gwarancję przynajmniej rok.

I z przodu ciągnika przy masce dołóż płaskowniki, żebyś maski nie uszkodził jak będziesz blisko podjeżdżał do np, przyczepy.

Tu masz mojego tura i przy masce takie wąsy do góry, o to mi chodzi. http://www.metalfach.com.pl/pl/oferta/ladowacze/produkt-2

Opublikowano

@ukasz coś mówiłeś że będziesz jeszcze poprawiał przy ramce, to przy okazji przerób sposób zapinania na taki jak mówiłem wcześniej, taki jak w 'Jondirach', taki sam jest w ładowaczu w linku jak podał @tomek73, zobacz sobie, prostsze i wygodniejsze bo nie trzeba wysiadać żeby zapiąć narzędzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v