Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich użytkowników forum zetora i proszę o poradę a mianowicie kilka dni temu orając na 1-dynce szosowej najwolniejszej tzn na drugim półbiegu ciągnik sam zmienił bieg na jedynkę najszybszą i jak wynika z relacji ze znajomym mechanikiem zniknęło ciśnienie w układzie hydraulicznym mikropompki

Skrzynia jest 3 biegowa z dwoma półbiegami na każdym biegu

Pomierzyliśmy ciśnienie w układzie i okazało się że mikropompka jest ok daje ok 11-12 Atm.i poza rozdzielaczem na skrzyni biegów pod podłogą również jest takie samo ciśnienie jak się załancza półbiegi ale na załączonych półbiegach to nawet jak ciągnik stoi na luzie tzn na biegu jałowym i powoli puszcza sprzęgło to zaczyna spadać z obrotów aż wkońcu zgaśnie jak puszczę sprzęgło tak jakby coś go blokowało

Pomóżcie jeżeli ktoś miał taki przypadek bo nie wiem co mogło się stać czy siadło coś w skrzyni? czy może coś w skrzyni pośredniej z półbiegami jest nie tak? czy może sam mechanizm zmieniający półbiegi-kosz z tarczą czy to może coś innego

Dodam jeszcze że że biegi są załanczane mechanicznie wajchą przy kierownicy a sterowane ciśnieniem hydraulicznym,może coś jest rozsypane w półbiegach

Proszę odpiszcie bo nie mam pojęcia co z tym robić

Opublikowano (edytowane)

na 100% nie jestem pewien ale prześwietliłem już ten ciągnik i wydaje mi się że przyczyną jest zawór ciśnienia ten przy filtrach a mianowicie sprężyna mięknie i spada albo nie umie utrzymać ciśnienia w układzie hydraulicznym i to jest przyczyna a następnym razem spróbuj go zapalić i poczekać 30 sekund i jeżeli ci załączy ten półbieg który masz w danym momencie załączony to znaczy że to na pewno była ta przyczyna o której ci pisałem a sam zawór możesz wyregulować tylko potem musisz sprawdzić ciśnienie na krućcu od kipra

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Edytowane przez zorro1971
Opublikowano (edytowane)

gdyby nikt się nie chciał udzielać a wszyscy byli takimi super fachowcami jak kamil1998 to po co by był ten portal i dla kogo jak myślisz no chyba że nie myślisz bo na to wygląda ha ha

Edytowane przez zorro1971
Opublikowano

Witam. Mam 10540 ze wzmacniaczem 3-2-1 i ni z tego ni z owego po przełączeniu wzmacniacza na 3 (max w górę ) pojawiają się na 2-szosowej, przy pewnej prędkości (nie zawsze ) jakby zgrzyty , rzęzienie . Czy jest tam możliwość regulacji tej taśmy bez rozpoławiania ciągnika , czy to ona może być przyczyną tego co opisałem.?

Opublikowano

Mój też czasem sam zmienia ale na ciepłym, co było zepsute?

 

U mnie jak sam przerzucał pólbiegi na wyższe na ciepłym oleju przy małych obrotach to zużyła się mikropompka od półbiegów. Założyłem mikropomkę z TUCHOLI (połowę tańsza od orginału) i jak na razie rok czasu chodzi bez zarzutów.

Opublikowano

witam wszystkich po długiej nieobecności jeśli możecie pomóżcie bo mam problem z silnikiem 500 Mtg zrobione od remontu kapitalnego tj.tukeje tłoki pierścienie panewki a on dalej pije olej jak głupi,już wymieniłem pierścienie na tłoku spreżarki i gumki na prowadnicach zaworów i dalej żre olej nawet 1 litr za dzień roboty.

Napiszcie co może być z nim jeszcze nie tak albo może ktoś miał taki przypadek 

 

Opublikowano

jakiej firmy założyłeś komplety naprawcze , bo jest w tym wybór nie mały ?

Może też brać olej przez turbinę ,ale w takiej ilości jak Piszesz  to powinien wyrzucać kominem

Opublikowano

części kupiłem w czechach oryginalne komplety naprawcze a turbina jest sucha z obu stron 

w końcu nie wiem czego się złapać czy rozbierać go jeszcze raz czy czekać do 1000 Mtg bo ponoć nowe proximy niektóre też złepią olej do tysiąca a

potem przestają

Opublikowano (edytowane)

jak nie wywala na zewnątrz ,a powinien przy takim ubytku , to pewnie spala . 

Może pierścień  na tłoku pękł  albo odwrotnie założyłeś  ten środkowy ?

Jak odpalasz zimny  po dłuższym postoju  np. po nocy to przez pewien czas nie dymi  na niebiesko ?

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

nie wywala oleju wydechem ale komin jest okopcony mocno sadzą od wewnątrz.

Jak odpalam zimny silnik po nocnym postoju to przez pewien czas zanim się lekko zagrzeje dość trochę dymi na niebiesko ale potem przestaje i jak dodam mocno gazu to zadymi na czarno i przestaje ale jest jeszcze jeden problem jak oram,uprawiam czy talerzuję i jest mocno rozgrzany to co jakiś czas rzuci czarnym dymem z komina ale zdarza się to co kilka chwil a potem znów nic się nie dzieje i nie kopci.

Co może być przyczyną czyżby mechanik któfy składał silnik pomylił się z założeniem pierścieni i założył je odwrotnie?

Piszcie jak macie jakieś pomysły

Dzięki i pozdrawiam wszystkich użytkowników ciągników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v