Skocz do zawartości
ukasz

rozdzielacz 12V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ukasz    58

Mam rozdzielacz widoczny na zdjęciach. Przy każdym z wejść wyjść są oznaczenia, niestety nie bardzo wiem jak podłączyć zasilanie i powrót do niego. A1 i B1 jak rozumiem idą do siłownika 1, A2 i B2 do siłownika 2. P i R są do siłownika 3 czy to coś innego? A może siłownik 3 może być tylko jedno stronny ( jedna cewka tam jest) ? i do czego służy ta cewka między podpisami na rysunku H i R. Jeszcze są te śruby jakby do regulowania ciśnienia... Jeżeli ktoś wie z czym się to wszystko je prosiłbym o pomoc.

 

pa240017o.jpg

 

pa240015.jpg

 

pa240014.jpg


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

P to zasilanie rozdzielacza Do siłownika idą te z sekcji z elektrozaworami(mniejsze króćce A, B, ta trzecia sekcja jest zastanawiająca i może być tak jak napisałeś. Ten elektrozawór pomiędzy H i R prawdopodobnie wyłączanie rozdzielacza(podłącza się do niego wyłącznik "energia stop") Bez zasilania ten rozdzielacz pracuje w na przelew i te dwa wyjścia to prawdopodobnie zlewnia w trybie pracy ustalonym przez ten elektrozawór.

Edytowano przez zorzyk2
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

czyli P od pompy Hi R połączyć razem i do zbiornika? A wiesz może te śruby regulacyjne do czego służą bo są aż trzy. Jedna od góry popisana M, i po jednej z obu stron na zdjęciu obok liter R i P


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    51

Aby się upewnić co do H i R można spróbować działania rozdzielacza zasilając go powietrzem, bo jest jeszcze taka możliwość, że jeden z tych króćców może służyć do skierowania oleju na zasilanie innego urządzenia i być może do tego służą te śruby regulacyjne9do ustalenia przepływu lub ciśnienia. Są tam jakieś oznaczenia symbolami, grafika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

jedynie przy tej górnej jest M od boków nic nie ma. Mogę spisać model tego rozdzielacza. Sam wcześniej próbowałem szukać coś na jego temat jednak moje wysiłki spełzły na niczym


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

M to ni ejest szybkozłącze, wkręcona jest tam śruba ze stoczoną końcówką gwintu.

Oznaczenia rozdzielacza to :

HAWE

D55 808 D51

HMT3 1/220-60F

2 ˄ G/G33/140/140

81ERP X12

 

pa250007l.jpg

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

HMT, nasz rozrysowaną konstrukcję i oznaczenia wyjść.

http://www.hawe.de/f.../a/K_HMT-en.pdf

 

http://translate.goo...Zhoma6kt6Sg_rqg

 

Trochę inny typ ale z schematu wynika, że zlewnia to R. co do H to sprawa się gmatwa patrząc na ten schemat. Nie wiem na ile odpowiada on temu rozdzielaczowi. Musiałbym głębiej to przeanalizować, wygląda to na kontrolę - zmianę wydajności pompy(żółw), tak wynikałoby z tabelki, może wieczorem będę miał czas.

Edytowano przez zorzyk2
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

dzięki za linki. Faktycznie widać że R to powrót, jednak ja na to patrze i więcej nic nie rozumiem...o co chodzi z ta zmianą wydajności pompy ?

Przyjrzałem się i to coś wkręcone w M to faktycznie szybkozłącza cześć tylko ktoś w środku zaślepił śruba która nic więcej nie mogła robić. najpewniej popuszczało sobie trochę i ktoś tak "naprawił"


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Olej z zasilania częściowo jest kierowany na pompę więc od tłoczenia tego samego oleju mniej oleju idzie na sekcje, przez co siłowniki działają wolniej. Jeśli nie potrzebujesz takiej precyzyjnej funkcji, to po prostu połączysz razem z R. Przedtem należałoby sprawdzić jak działa ten elektrozawór uruchamiający tą funkcję .

Edytowano przez zorzyk2
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

W długi weekend spróbuje pokombinować na sprężonym powietrzu. A opcja o której piszesz ( wolniejsza lub szybsza praca tłoków) była by świetna pod warunkiem że mógłbym przełączać ją włącznikiem jakimś.

Rozdzielacza miałby służyć do sterownia turem w 330 (wszystkie siłowniki dwustronne) sterownym manipulatorem, więc opcja że włączam przycisk i wszystko działa wolniej była by przydatna


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Podłączyłem dziś ten rozdzielacz pod powietrze. Pod P dałem zasilanie z R i M cały czas leciało powietrze więc je zaślepiłem na czas prób. Co ciekawe z wyjść A1,A2,B1,B2 lekko powietrze syczało gdy żadna cewka nie była włączona. Po podaniu zasilania na cewki od tych wyjść oczywiście się otwierały dane wyjścia. Z wyjść P i R w stanie normalnym powietrze leciało cały czas, po załączeniu cewki na zdjęciu obok litery R zamykały się oba wyjścia.

Teraz cewka obok litery H, ma ona cztery wyprowadzenia - przyjmijmy że nazwiemy je 1,2,3,4. Powiedzmy że 1 to masa. jeżeli podłączam zasilanie pod 2 i 3 słychać "pukniecie" i otwiera się wyjście H wszystko inne dalej działa. jeżeli podłączę napięcie pod 2 i 4 dzieje się to samo. Jeśli podłączę pod 3 i 4 słychać pykniecie i nie zauważam żadnego efektu.

Teraz mam kilka pytań:

Do czego może służyć cewka R ?

Czy jeżeli załączę cewkę (obok litery H) to wtedy będą działać wolniej siłowniki tak jak to opisał zorzyk2 ?Jeśli tak to wtedy pokrętło obok litery P powinno być chyba do regulacji tej prędkości, czy to może coś innego?

Pokrętło obok R służy do regulowania zaworu przeciążeniowego?


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

a ten rozdzielacz nie działa na zasadzie włącz/wyłącz funkcję? bez regulacji przepływu, tylko max przepływ jak się włączy funkcję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

początkowo tez tak myśałem jednak zorzyk2 wysunoł teorie że moga byc "dwa biegi" co by miało nawet sens biorąc pod uwagę parę wejść "niepotrzebnych" i cewkę


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Mocno skomplikowany ten rozdzielacz. Zacznę od końca. Czy dobrze rozumiem, że bez napięcia na cewce R jest swobodny przepływ pomiędzy P i R. Jeśli podanie napięcia na tą cewkę pozwala na to by pracowały sekcje A i B, to oznaczałoby że jest ona zaworem bezpieczeństwa (tak też wynika ze schematu), pod który podłącza się wyłącznik o którym pisałem wcześniej. Bez prądu na R rozdzielacz nie działa. Czytając schemat wersji HMT(masz podany rysunek, parametry i wymiary tego rozdzielacza) , to M powinno być zaworem ograniczającym ciśnienie pracy, może to dotyczy innego elementy tergo rozdzielacza. Z H jest tak jak sugerowałem, tylko ta mnogość wyjść, może tu jest ta regulacja prędkości , a przepływ reguluje się wartością podanego napięcia. Trochę gdybam, bez miernika ani rusz. Czym zamierzasz sterować tym rozdzielaczem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Sterować zamierzam manipulatorem. Jeśli zawór bezpieczeństwa jest sterowany elektrycznie to jeszcze czujnik potrzebuje,Czy masz myśli że tak powiem "wyłącznik główny"? Jeśli miałby być to wyłącznik główny to ni ejest tak jeżeli prąd am tylko na cewkę siłownika (powiedzmy A1) to otwiera się ona.Między P i R jest przepływ, podejrzewam że jak włączę cewkę od któregoś zaworu to już na R nie idzie ale o tym nie pomyślałem żeby sprawdzić. Na M ciśnienie idzie cały czas cobym nie zrobił więc chyba to nie będzie to ograniczenie ciśnienia.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Napisałem M , bo tak jest na schemacie ideowym, ale tam też jest m1 i m2, które to pasowałyby do działania tego elektrozaworu przy króćcu H. Co do regulacji prędkości to są też takie pompy , w których strumień oleju z rozdzielacza powoduje zmianę wydajności pompy. Wracając do regulowanego ogranicznika ciśnienia, to nie jest jasna jego konstrukcja, tzn czy upuszcza on olej wewnątrz, czy na zewnątrz. Rozdzielacz jest 200 atmosfer i 70-90litrów przepływu-tak podaje producent. Coś takiego, lekkim przyciśnięciem wyłączasz całą hydraulikę.

http://allegro.pl/wy...2767557416.html

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

to z linku to zwykły włącznik NO. a tutaj czy dam na cewkę( przy H) napięcie czy nie to i tak cewki A1,B1,A2,b2 otwierają odpowiednie wyjscia


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
    • Przez Ursus355i912
      Witajcie. Posiadam przyczepę deutz fahr f 327 i mam duże problemy z rozłączaniem napędu podbieracza. W związku z problematycznym sprzęgłem wpadłem na pomysł by zastosować napęd hydrauliczny z ciagnika (ursus 912) , dodam ,że obecnie napędzanie podbieracza następuje przez pasek klinowy . W tej wersji łańcuch podający zza podbieracza , wyposażony w nagarniacze pracowały cały czas, a podbierak byłby wyłączany na pryzmie. Napęd hydrauliczny posuwu nie wchodzi w grę, Bo z tyłu są wałki roztrząsające . Co o tym sądzicie ? Jak duży silnik zamontować? Czy ma to sens? Z góry dzięki za rady
    • Przez Wieczor
      Witam wszystkich
      Potrzebuję pomocy jak już wyżej wspominałem w zakresie zrobienia elektronicznego wskaźnika poziomu ziarna w skrzyni. Poznaniak S043. Chciałbym go trochę uwspółcześnić i zrobić komputer do sterowania parametrami siewnika ,jak na razie idzie mi dobrze tylko napotkałem problem właśnie z tym wskaźnikiem. Próbowałem już czujnika do paliwa ale ma za małą skale odchylenia. Jestem otwarty na wszystkie propozycje. Jeśli można zależało by mi na gotowym czujniku (do kupienia).   
    • Przez kubox9876
      Potrzebuje przekładni o przełożeniu 1:2 żeby zwiększyć obroty pompy. Paski odpadają.Jakieś pomysły żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem A żeby zdawało egzamin. Albo jest możliwość żeby po prostu obrócić obroty bo mam skrzynie biegów.
      Proszę o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.