Skocz do zawartości
PaWeL1995

Zbieżność przednich kół

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PaWeL1995    1

Jak mogę ustawić zbieżność w 30-tce jeżeli przednie koła 'ścinają' bieżnik od środka i wyglądają tak jak miałyby się rozjechać na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mietek75    0

Trzeba skrócić długość drążków kierowniczych tak żeby odległość między obręczami z przodu na wysokości półosi była mniejsza o 2-3 mm niż z tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz instrukcji do c330 tam jest wyraźnie napisane. No ale tak musisz zmierzyć odległości w połowie wysokości koła, od przodu i od tyłu. Różnica powinna wynosić nie więcej niż 10mm. Może nie za jasno powiedziałem ale inaczej nie potrafię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witam:)

 

Tak pisze w instrukcji:

-sprawdz luz koła kierownicy na jego obwodzie przy unieruchomionych ramionach mechanizmu kierowniczego.

-ustawić ciągnik na równym podłożu

-unieść przód ciągnika do góry, aby koła nie dotykały ziemi

-ustawić koła w położeniu jak do jazdy na wprost

-z przodu ciągnika na wewnetrznej stronie obreczy obu kół na płaskiej powierzchni naznaczyc punkty pomieru.które powinny znajdować sie na wysokosci osi kół.

-poluzować przeciwnakrętki drążków kierowniczych.

-na wysokościach środka należy z przodu i z tyłu po obróceniu kół o pół obrotu (180o) zmierzyć przyrządem odległość między punktami zaznaczonymi na obręczach, które powinny być jednakowe; jeżeli są różne należy wykonać regulację drążkami kierowniczymi.

-uzyskany wymiar długości przyrządu zmniejszyć o 2mm i włożyć przyrząd między obręcze w oznaczonych punktach na wysokości środków kół z przodu; pokręcając drążkami kierowniczymi (skręcając je) należy lekko zacisnąć przyrząd pomiarowy włożony pomiędzy obręcze kół z przodu,(przyrząd ten nie powinien wypadać pod własnym ciężarem); w tej pozycji należy skontrować nakrętki drążków kierowniczych.

PRAWIDŁOWA ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ POWINNA WYNOSIĆ 2-10mm!!!

 

Mam nadzieje ze sie przyda :D:( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaWeL1995    1

Dzięki za pomoc :( Instrukcji niestety ale niemam jedynie katalog części ale tam za dużo też nie pisze na ten temat :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zanim wdrożysz procedurę regulacji zbieżności, to wyreguluj luzy na łożyskach. Inaczej ten opisany sposób nie zadziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    102

Witam

 

Dzisiaj jechałem drogą asfaltową moim c 330 i dziwnie podskakiwał mu tył ( lewa strona ) góra-dół , a mianowicie jakby lewe tylne koło miało kawałek płaskiej opony.

ciśnienie w oponach takie samo po 1.0, po puszczeniu kierownicy idzie prosto.

I teraz pytanie ponieważ kilka dni temu wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego ( wewnętrzna ta ze smarowniczką, prawa strona) po tym czasie nie miałem okazji jechać po równym podłożu aż do dziś, więc czy to podskakiwanie lewego tylnego koła może być spowodowane po wymianie źle ustawioną zbieżnością ?? Przed wymianą nic takiego się nie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david697    0

U mojego c 330m też biło lewe tylne koło, przyczyną była źle założona opona po wymianie dętki. Musiałem jeszcze raz zakładać opone i jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ciągnik troche postał i płutna się uleżału. Normalne przy dużych oponach. Pojezdzisz to ułoży się z powrotem. To nie może być spowodowane wymiana gałki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

zobacz czy masz w kolo równo nałożona oponę jak nie to upuść powietrza zrób ze dwa obroty koła powinna sama się ustawić jak to będziesz musiał sam dokonać poprawek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    102

aha to jednak możliwe bo stał z 2tyg i od razu wyjechałem na asfalt. A opona raczej wygląda normalnie ale jeszcze lepiej sie przyglądnę. A odnośnie ustawiania zbierzności kół to jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie ustawić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Mierzy się miedzy dwiema felgami przednimi na ich wewnętrznych rantach z przodu tak samo z tyłu na wysokości łożysk(środka felgi).

Z przodu wynik powinien być mniejszy 7-10mm. Czyli koła z przodu powinny się do siebie schodzić.

Nadmienię przy okazji, że nie powinno być luzu na drążkach, łożyskach kuł a ciągnik powinien stać równo i koła ustawione na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zapomniałem dopisać że zbieżność reguluje się skracając, lub zwiększając długość drążka poprzecznego w układzie z jednym drążkiem od kolumny.

A w układach z dwoma drążkami od kolumny trzeba jeden z drążków skrócić bądź wydłużyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    102

ale żeby uzyskać wynik 7-10mm mniejszy z przodu to muszę znać ile cm powinno być w tylnej części felgi ?? i czy sprawdzać to metrem czy uciąć może na miarę jakieś kołki ?? No i dlaczego kręcić tylko jednym drążkiem ( jednym kołem ) a drugim nie ?? mtracz mógłbyś opisać jak to zrobić krok po kroku, ponieważ nigdy tego nie robiłem ani nie widziałem u nikogo więc nie mam pojęcia jak to wygląda ;). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi do tej pory ;p.

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

nie musisz znać tego wymiaru.

Mierzysz z przodu, potem z tyłu, i jak jest większy o 7-10mm to jest dobrze, jeśli różnica jest większa, to musisz skrócić jeden z drążków (a najlepiej oba po równo) a jeśli jest za mała różnica, to wydłużyć.

Dokładnego wymiaru nikt Ci nie poda, bo jest to zależne chociażby od felg, czy zużycia i skręcenia łożysk stożkowych w piastach kół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

Nie będę zakładał nowego tematu. Może macie jakiś pomysł, sposób aby zwiększyć prześwit przodu w C-330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464
Nie będę zakładał nowego tematu. Może macie jakiś pomysł, sposób aby zwiększyć prześwit przodu w C-330?

zaloz wyzsze kola, np. z 385 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

A oprócz tego, znacie jeszcze jakieś sposoby?

Edytowano przez StasiekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

 

mam pytanie czy ktos mógłby nagrać film czy zrobić zdjęcia procedury ustawienia zbieżności w c330 bo kupiłem wspomaganie i za cholerę nie mogę pojąć jak ustawić zbieżność bym był bardzo wdzięczny na pewno nie tylko mi by się przydało

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DeZeR    0

Cześć mam taki problem, 2 miechy temu kupiłem c330 no i stary właściciel miał te drążki z końcówkami kierownicze pospawane ze sobą przez co nie dało się regulować kupiłem nowe końcówki i drążki ,ale mam problem z wymontowaniem starych odkręciłem nakrętkę próbuje to wybić lekko nawet i nic . Wie ktoś jak się to demontuje ? Proszę o pomoc , muszę to dziś zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×