Skocz do zawartości

Zbieżność przednich kół


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A nie masz instrukcji do c330 tam jest wyraźnie napisane. No ale tak musisz zmierzyć odległości w połowie wysokości koła, od przodu i od tyłu. Różnica powinna wynosić nie więcej niż 10mm. Może nie za jasno powiedziałem ale inaczej nie potrafię.

Opublikowano

Witam:)

 

Tak pisze w instrukcji:

-sprawdz luz koła kierownicy na jego obwodzie przy unieruchomionych ramionach mechanizmu kierowniczego.

-ustawić ciągnik na równym podłożu

-unieść przód ciągnika do góry, aby koła nie dotykały ziemi

-ustawić koła w położeniu jak do jazdy na wprost

-z przodu ciągnika na wewnetrznej stronie obreczy obu kół na płaskiej powierzchni naznaczyc punkty pomieru.które powinny znajdować sie na wysokosci osi kół.

-poluzować przeciwnakrętki drążków kierowniczych.

-na wysokościach środka należy z przodu i z tyłu po obróceniu kół o pół obrotu (180o) zmierzyć przyrządem odległość między punktami zaznaczonymi na obręczach, które powinny być jednakowe; jeżeli są różne należy wykonać regulację drążkami kierowniczymi.

-uzyskany wymiar długości przyrządu zmniejszyć o 2mm i włożyć przyrząd między obręcze w oznaczonych punktach na wysokości środków kół z przodu; pokręcając drążkami kierowniczymi (skręcając je) należy lekko zacisnąć przyrząd pomiarowy włożony pomiędzy obręcze kół z przodu,(przyrząd ten nie powinien wypadać pod własnym ciężarem); w tej pozycji należy skontrować nakrętki drążków kierowniczych.

PRAWIDŁOWA ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ POWINNA WYNOSIĆ 2-10mm!!!

 

Mam nadzieje ze sie przyda :D:( :(

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj jechałem drogą asfaltową moim c 330 i dziwnie podskakiwał mu tył ( lewa strona ) góra-dół , a mianowicie jakby lewe tylne koło miało kawałek płaskiej opony.

ciśnienie w oponach takie samo po 1.0, po puszczeniu kierownicy idzie prosto.

I teraz pytanie ponieważ kilka dni temu wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego ( wewnętrzna ta ze smarowniczką, prawa strona) po tym czasie nie miałem okazji jechać po równym podłożu aż do dziś, więc czy to podskakiwanie lewego tylnego koła może być spowodowane po wymianie źle ustawioną zbieżnością ?? Przed wymianą nic takiego się nie działo.

Opublikowano

zobacz czy masz w kolo równo nałożona oponę jak nie to upuść powietrza zrób ze dwa obroty koła powinna sama się ustawić jak to będziesz musiał sam dokonać poprawek

Opublikowano

aha to jednak możliwe bo stał z 2tyg i od razu wyjechałem na asfalt. A opona raczej wygląda normalnie ale jeszcze lepiej sie przyglądnę. A odnośnie ustawiania zbierzności kół to jak to najlepiej sprawdzić i ewentualnie ustawić ??

Opublikowano

Mierzy się miedzy dwiema felgami przednimi na ich wewnętrznych rantach z przodu tak samo z tyłu na wysokości łożysk(środka felgi).

Z przodu wynik powinien być mniejszy 7-10mm. Czyli koła z przodu powinny się do siebie schodzić.

Nadmienię przy okazji, że nie powinno być luzu na drążkach, łożyskach kuł a ciągnik powinien stać równo i koła ustawione na wprost.

Opublikowano

Zapomniałem dopisać że zbieżność reguluje się skracając, lub zwiększając długość drążka poprzecznego w układzie z jednym drążkiem od kolumny.

A w układach z dwoma drążkami od kolumny trzeba jeden z drążków skrócić bądź wydłużyć.

Opublikowano (edytowane)

ale żeby uzyskać wynik 7-10mm mniejszy z przodu to muszę znać ile cm powinno być w tylnej części felgi ?? i czy sprawdzać to metrem czy uciąć może na miarę jakieś kołki ?? No i dlaczego kręcić tylko jednym drążkiem ( jednym kołem ) a drugim nie ?? mtracz mógłbyś opisać jak to zrobić krok po kroku, ponieważ nigdy tego nie robiłem ani nie widziałem u nikogo więc nie mam pojęcia jak to wygląda ;). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi do tej pory ;p.

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

nie musisz znać tego wymiaru.

Mierzysz z przodu, potem z tyłu, i jak jest większy o 7-10mm to jest dobrze, jeśli różnica jest większa, to musisz skrócić jeden z drążków (a najlepiej oba po równo) a jeśli jest za mała różnica, to wydłużyć.

Dokładnego wymiaru nikt Ci nie poda, bo jest to zależne chociażby od felg, czy zużycia i skręcenia łożysk stożkowych w piastach kół

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

mam pytanie czy ktos mógłby nagrać film czy zrobić zdjęcia procedury ustawienia zbieżności w c330 bo kupiłem wspomaganie i za cholerę nie mogę pojąć jak ustawić zbieżność bym był bardzo wdzięczny na pewno nie tylko mi by się przydało

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez Scarface
Opublikowano

Cześć mam taki problem, 2 miechy temu kupiłem c330 no i stary właściciel miał te drążki z końcówkami kierownicze pospawane ze sobą przez co nie dało się regulować kupiłem nowe końcówki i drążki ,ale mam problem z wymontowaniem starych odkręciłem nakrętkę próbuje to wybić lekko nawet i nic . Wie ktoś jak się to demontuje ? Proszę o pomoc , muszę to dziś zrobić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez greg85
      Panowie pomocy mam u siebie zalozone w c 360 kola szerokie z przodu i nie wiem w jaki sposob skorygowac ich pochylenie tak aby staly prosto 


    • Przez Zetor5545
      Witam. Potrzebuje takie coś do Zetor 5545. Przedni napęd czop piasty wchodzi na półoś i przenosi napęd na koło przednie. Może ktoś ma... Mój tel 514900822. 

    • Przez Rafał2222
      Witam. Zrobił mi się luz na zwrotnicy, miękka i postanowiłem się za to zabrać. Złożyłem to tak jak poprzednio było złożone. Z tym że wszystko jesteś nowe. I teraz tutaj mam wątpliwość czy poprzedni właściciel dobrze to złożył. Głównie chodzi mi o łożysko oporowe ono powinno być na tym pod toczeniu na sworzniu czy powinno leżeć na tulei zwrotnicy. Albo się to dopracuje bo tak dość słabo chodzi,. Zetor 5011. Smaru nie żałowałem.
    • Przez przemoj1
      Koledzy pomóżcie jaki rozmiar śrub idzie w te otwory w ursusa c330 


    • Przez Mpan7245
      Witam mam problem z przednim mostem w Zetorze 7745 z blokadą no spin podczas skrętu bez znaczenia czy z załączonym napędem czy nie coś strzela tak jakby blokowało go tak mocno aż  trzęsie całym ciągnikiem dodam że posiada ładowacz czołowy pod obciążeniem bardziej bez mniej ale dalej strzela działa bez zarzutów na prostych kołach ciągną oba na skręconych jedno zarówno most jak i zwrotnice został rozebrany sprawdzone wszystko wymienione łożyska tryby wyglądają w porządku może miał ktoś podobny problem który udało się rozwiązać Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v