Skocz do zawartości

Nadmuch w Zetorze 5211 dziwny problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.

Opublikowano

Prosta sprawa jest zatarty na tulejkach musisz rozebrać i wstawić nowe ale jak tak się robi to i wałek może szlak trafił. Moja rada zrób to jak najszybciej bo spalisz silnik i dużo większe koszta Cię złapią.

Opublikowano

spokojnie najpierw przejrzyj wszystkie przekaźniki (ostrożnie ze zdejmowaniem z nich pokrywek) i sprawdź jak działają. później znajdź przy którymś wiatraku opornik ze sprężynką i zobacz czy on działa, na koniec, wiatraki są one na takich dziwnych (czeskich) tulejkach których chyba się nie smaruje. u mnie po rozebraniu i złożeniu wiatraka (dałem smar) na 1 działa dobrze a na 2 coś się grzeje przy dłuższej pracy bo czuć zapach przygrzanego czegoś. teraz tu bym chyba porządnie wyczyścił ośkę i tą mosiężną tulejkę drobniutkim papierem ściernym żeby zdjąć zapieczoną warstwę. napisz jak naprawisz. pozrawiam

Opublikowano

zrób to bo jak nie to zapali ci się tak jak u mnie w 7211 dymu tyle że niech diabli, nowy wentylator chyba nie jest drogi

Opublikowano (edytowane)

Może za słaby bezpiecznik zakładasz?

sprawdz po zdjęciu filtrów u góry kabiny czy wiatraki się lekkko obracaja, przesmaruj. Po podniesieniu dachu masz dostęp do przekaźników otwórz je i przeczysć,w razie potrzeby dognij styki.Zostają jeszcze te oporniki ,ale u mnie były dobre to nie ruszałem ich.

Ja też jakiś czas temu robiłem te wiatraki i jeden wtedy kupiłem nowy a drugi nasmarowałem i założyłem spowrotem. I długo się nie nacieszyłem bo też zaczęło coś śmierdzieć i okazało się ,że stopiła się cała folia na którą jest nawijane uzwojenie na wirnik. (dziwne bo nie zacierał się,ale chodził delikatnie wolniej niż ten nowy). Kupiłem drugi nowy i jest ok.

Nowe wentylatory są troszkę inaczej zrobione (przynajmniej ja takie kupiłem)niż te oryginalne co były. Mają z jednej łożysko kulkowe i z drugiej ślizgowe z brązu i ośka jest grubsza. Nie jest to mały wydatek bo jeden kosztuje około 130 zł . Radzę zwrócic uwagę przy nowych jeszcze przed montażem ,bo u mnie były niedokładnie szczotki dopasowane na złej wysokości i przylegały nie całą powierzchnią i zrobił się rant i po pewnym czasie się zawiesiły. Na szczęście zauważyłem w porę i podłożyłem kilka podkładek ,bo inaczej spalił bym następny. Tutaj można zobaczyć o czym mowa

t1276231_pa110385.jpgt1276230_pa110383.jpgt1276223_pa110379.jpgt1276232_pa110380.jpgt1276222_pa110356.jpg

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

Radekk dzięki a fatyge fotki i taki opis.

Wczoraj podniosłem dach i okazało sie że jeden przekaźnik niedawał tyle prądu co trzeba zagiołem go lekko i teraz jest ok obra chodzą szybko ale jest tylko szybki nadmuch ale mi wystarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
    • Przez damian7331
      Witam, zima za pasem więc trzeba doposażyć zetora 6340 w miarę dobre oświetlenie. Na wstępie jakaś fachura doradziła by czy schematy/wizualizacje które zrobiłem prowizorycznie mają sens. Będą dwie instalacje - jedna do świateł przednich w dachu a druga do świateł tylnych w dachu. Jakie wstawić bezpieczniki? Jakie wstawić przekaźniki po obliczeniach? Przewody z których będę robił instalację to żyły 2.5 na lince.
      1. Na przód wybrałem lampy które pasują w miejsce oryginalnych tak jak na załączonym zdjęciu nr 1. Podobno dają mega efekt, przesłały mi dwie osoby zdjęcia i zachęciło mnie na pierwszy rzut oka. Są to lampa robocza LED 36W 9900Lm 12V 24V Fendt Case Claas w dach (LINK ALLEGRO). Będzie jedna po lewej oraz jedna po prawej. Lampy firmy granit. Producent deklaruje że mają one 36W czyli razem będzie 72w. Jaki bezpiecznik oraz przekaźnik? 

      2. Instalacja z tyłu będzie oparta na 4 lampach tak jak na zdjęciu nr 2, dwie będą świeciły w tył a dwie będą skierowane na boki. Podobno w tej cenie nie ma nic lepszego (28 zł) Lampy jakie wybrałem to Lampa robocza halogen LED 12V 24V 126W (  LINK ALLEGRO  ). Lampy wedle sprzedawcy mają rzekome 126w ale to buca prawda i rzeczywiście jedna lampa ma moc 26W (ktoś mierzył miernikiem po kupnie) czyli razem z tyłu mamy 104W. I tutaj jaki zastosować bezpiecznik oraz przekaźnik? 

      3. Dodatkowo w lato mając chwilę wolną dołożyłem gniazdo zapalniczki ale na krótko bez żadnego bezpiecznika, jaki dać tam bezpiecznik? Używane głównie do transmitera który przesyłą muzykę do radia.

      Za wszelkie rady i pomoc serdecznie dziękuję 😁




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v