Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam do was małą prośbę otóż dostałem z Uni dofinansowanie na ciągnik rolniczy w przedziale 110-125Km w cenie do 190000tys max.I zastanawiam się nad kupnem Zetor Forterra 115.Jest on dobry,awaryjny? Wiem w tym przedziale cenowym nie mam w czym zbytnio wybierać.Ale chciałem się spytać was spytać żeby nie być zawiedziony potem zakupem tego,a mogłem wsiąść innego.Podstawą w zakupie chodzi mi o kabinę na że tak powiem FULL WYPASIE (klima,audio,pneumatyczne siedzenie) oraz dodatkowych złączach hydraulicznych,braku obciążników z przodu ponieważ za drogo sobie to cenią.

A zapomniałem dodać w moich okolicach za takiego zetora jak na razie chcą za około właśnie 187000tyś,czyli mieszczę się w normie.Oczywiście cena może lekko przekraczać cenę 190000zł

 

Mam nadzieje że nie zapomniałem nic napisać,za wypowiedzi dziękuje.

Edytowane przez Molq
Opublikowano

John Deere wiadomo, na różnych forach coś właśnie doczytałem że wadliwe te maszyny są,mają większe spalanie (w ciągniku niby na to się nie patrzy "ile zalejesz tyle jeździsz" ale dużo o tym pisali) a z moich spostrzeżeń to wydaje mi się że jest ona lżejsza od Forterry

Opublikowano

Forterra ma ten plus że jest cięższa, ma mocniejszy podnośnik i ogólnie cały tył [zwolnice planetarne w tylnym moście zamiast zwolnic stożkowych].

 

Jako główny ciągnik to Frotka bo tak na dłuższą metę nie wyobrażam sobie Proxy z 4 skibowym pługiem obracalnym czy zestawem uprawowo-siewnym. Chociaż dobrze by było gdyby autor podzielił się informacjami do czego ciągnik potrzeby.

Opublikowano

kris14

 

Prace ciężkie zapomniałem dodać.I myślę na tym by mi dość długo służył tego nie wiem jak i co będzie w przyszłości.

Fend(o ile się nie mylę z foto) to wiadomo jest maszyna ale i za jakie pieniądze których obecnie nie posiadam by zakupić taką maszynę.

Opublikowano

pytanie: czy zwolnice planetarne są trwalsze, wygodniejsze czy coś? Bo nie wiem o co to zamieszanie z tylnym mostem.

Sam użytkuje proximę plus i nie mam na co narzekać. Robi swoje. Na razie bez awarii przez 100MTH . Wzmacniacz przydaje się.

Jeśli nie lubisz wajchować to bierz forterre,bo ma Bosha :D

Opublikowano

Jak widzisz, one są stosowane w większych ciągnikach, więc chyba są przystosowane do większych obciążeń.

Nie mówię że Proxa ma słaby tył, ale po prostu Frotka ma jeszcze mocniejszy ;)

Opublikowano

Ok, ja miałem podobny dylemat jakis czas temu ale cały czas pod uwagę brana była forterra, oto moje powody:

- ciągnik jest zdecydowanie cięższy od proxy, przez to lepiej sobie radzi w polu

- ma skrzynie i mosty mocniejsze na bazie ciężkiej serii

- ma mocniejszy i nowocześniejszy podnosnik EHR

 

Jeśli chodzi o porównanie proxy i froty jako ciagnik do prac ciężkich to do froty zawsze podepniesz większy sprzęt lub szybciej pojedziesz, obrócisz się będzie ci wygodniej, i spalanie ci wyjdzie mniejsze na ha roboty.

 

Miałem też rozczarowania:

- brak rewersu na 4 biegu, niby o tym wiedziałem przed zakupem, ale dopiero jak potrzebujesz użyć 4 polowej przekonujesz się jak by się ten rewers przydał, wprawdzie wiekszość prac wykonujesz na 1 ale czasami jest potrzeba użycia biegów polowych.

- rewers działa tak że biegi do tyłu są odrobinę szybsze niż do przodu, jest to słabe jak nawracasz z maszyną to lepiej by było żeby do tyłu jechał odrobine wolniej, przyzwyczaiłem się już do tego i przeważnie wraz z rewersem wciskam tez półbieg ale jest to jakby nie patrzeć niepotrzebna operacja którą dodatkowo wykonuję.

- Nie wiem jak teraz ale w moich rocznikach ciągniki te grzały się do temperatury 100 i potem szybko opadała i znowu się nagrzewał, mnie to wkór.... niemiłosiernie i przy pierwszym serwisie zalożyli mi jakiś komplet naprawczy chłodnicy za 60 złotych i teraz ładnie równo trzyma 90 stopni pod najwiekszym obciążeniem.

 

Nie będę pisał o innych bzdurach typu konfort itd bo zakładam że proxsa ma tak samo.

Masz kolego racje że nie bierzesz obciażników ale koniecznie weź sobie przedni tuz, ciagnik jest stosunkowo krótki więc albo obciążniki albo tuz bo ci bedzie przodek podrywało a to nie robota wtedy 10 minut na polu zawracać.

Ten ciagnik to był mój pierwszy zakup nowego sprzeta i nie miał mi kto doradzić i ja mam niestety 700kg złomu za ok 4500zł a dołozyłbym kolejne tyle i miałbym podnośnik z przodu.

Targuj się kolego bo oni tam mają z czego spuszczać ja o ile pamietam z 185 zszedłem do 156 ale myślę że jakbym miał więcej cierpliwości to jeszcze szło urwać.

 

A i jeszcze nie mogę się powstrzymać żeby nie zapytać czy nie lepiej by było zacisnąć d*pę i dołożyć żeby był model HSX który powinien mieć wyeliminowane wszystkie wady o jakich napisałem.

Nie wiem jaka jest do nich dopłata ale wolałbym mieć 105HSX niż zwykłą 115 na przykład.

 

Mam nadzieję że pomogłem, jakby co to pytaj.

  • Like 1
Opublikowano

Jeśli chodzi o rewers mam JD 5100M i do tyłu tak samo jak zetorek jedzie szybciej niż do przodu więc to chyba normalne... a tak nawiasem mówiąc zaczynam żałować że wzięliśmy JD :unsure:

Opublikowano

Po pierwsze jak za taką cenę ma zaoszczędzone na wielu rzeczach np. wszystkie zegary są podświetlone na żółto prawie tak samo jak w c-360 i gdy jest dzień wszystko jest ok ale gdy jeździmy na światłach ciężko jest cokolwiek wypatrzeć, inną rzeczą jest brak jakiejkolwiek dźwigni od tuza z tyłu ciągnika co jest np. w pronarku 82sa i jeszcze wiele innych rzeczy, ale chyba najbardziej wkurzająca wada od której powinienem zacząć jest brak mocy przy niskich obrotach, rozumiem że to silnik szybkoobrotowy no ale przecież ursus c-360 3p też jest szybkoobrotowy i go jest według mnie ciężej zadusić niż JD, no i jeszcze coś trzeszczy w silniku gdy dostaje obciążenie przy niskich obrotach, oczywiście serwis umywa ręce szczególnie teraz gdy skończyła się gwarancja

Opublikowano

Słabo świeci? No na pewno nie u mnie

Zew. ster TUZ jest w opcji. Zobacz tutaj:

Mało mocy na niskich obrotach jest spowodowany normą emisji spalin,czyli EGR'em,który powoduje zamulenie ciągnika.

Co do trzeszczenia nie mam pojęcia o co Ci chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v