Skocz do zawartości
Molq

Zetor Forterra 110 czy może coś innego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Molq    1

Witam mam do was małą prośbę otóż dostałem z Uni dofinansowanie na ciągnik rolniczy w przedziale 110-125Km w cenie do 190000tys max.I zastanawiam się nad kupnem Zetor Forterra 115.Jest on dobry,awaryjny? Wiem w tym przedziale cenowym nie mam w czym zbytnio wybierać.Ale chciałem się spytać was spytać żeby nie być zawiedziony potem zakupem tego,a mogłem wsiąść innego.Podstawą w zakupie chodzi mi o kabinę na że tak powiem FULL WYPASIE (klima,audio,pneumatyczne siedzenie) oraz dodatkowych złączach hydraulicznych,braku obciążników z przodu ponieważ za drogo sobie to cenią.

A zapomniałem dodać w moich okolicach za takiego zetora jak na razie chcą za około właśnie 187000tyś,czyli mieszczę się w normie.Oczywiście cena może lekko przekraczać cenę 190000zł

 

Mam nadzieje że nie zapomniałem nic napisać,za wypowiedzi dziękuje.

Edytowano przez Molq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrykxd    4

Powiem ci że to dobry ciągnik, ale możesz też wziąść proxime ładniejsza i lepsza ale john derrowi nie do równa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

no proximka coraz bardziej popularna się staję "chyba" ta sama cena ale ładniejszy wygląd i tak ogólnie lepiej dopracowana moim zdaniem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Molq    1

John Deere wiadomo, na różnych forach coś właśnie doczytałem że wadliwe te maszyny są,mają większe spalanie (w ciągniku niby na to się nie patrzy "ile zalejesz tyle jeździsz" ale dużo o tym pisali) a z moich spostrzeżeń to wydaje mi się że jest ona lżejsza od Forterry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Forterra ma ten plus że jest cięższa, ma mocniejszy podnośnik i ogólnie cały tył [zwolnice planetarne w tylnym moście zamiast zwolnic stożkowych].

 

Jako główny ciągnik to Frotka bo tak na dłuższą metę nie wyobrażam sobie Proxy z 4 skibowym pługiem obracalnym czy zestawem uprawowo-siewnym. Chociaż dobrze by było gdyby autor podzielił się informacjami do czego ciągnik potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Molq    1

kris14

 

Prace ciężkie zapomniałem dodać.I myślę na tym by mi dość długo służył tego nie wiem jak i co będzie w przyszłości.

Fend(o ile się nie mylę z foto) to wiadomo jest maszyna ale i za jakie pieniądze których obecnie nie posiadam by zakupić taką maszynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

pytanie: czy zwolnice planetarne są trwalsze, wygodniejsze czy coś? Bo nie wiem o co to zamieszanie z tylnym mostem.

Sam użytkuje proximę plus i nie mam na co narzekać. Robi swoje. Na razie bez awarii przez 100MTH . Wzmacniacz przydaje się.

Jeśli nie lubisz wajchować to bierz forterre,bo ma Bosha :D


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Jak widzisz, one są stosowane w większych ciągnikach, więc chyba są przystosowane do większych obciążeń.

Nie mówię że Proxa ma słaby tył, ale po prostu Frotka ma jeszcze mocniejszy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat181    5

Ok, ja miałem podobny dylemat jakis czas temu ale cały czas pod uwagę brana była forterra, oto moje powody:

- ciągnik jest zdecydowanie cięższy od proxy, przez to lepiej sobie radzi w polu

- ma skrzynie i mosty mocniejsze na bazie ciężkiej serii

- ma mocniejszy i nowocześniejszy podnosnik EHR

 

Jeśli chodzi o porównanie proxy i froty jako ciagnik do prac ciężkich to do froty zawsze podepniesz większy sprzęt lub szybciej pojedziesz, obrócisz się będzie ci wygodniej, i spalanie ci wyjdzie mniejsze na ha roboty.

 

Miałem też rozczarowania:

- brak rewersu na 4 biegu, niby o tym wiedziałem przed zakupem, ale dopiero jak potrzebujesz użyć 4 polowej przekonujesz się jak by się ten rewers przydał, wprawdzie wiekszość prac wykonujesz na 1 ale czasami jest potrzeba użycia biegów polowych.

- rewers działa tak że biegi do tyłu są odrobinę szybsze niż do przodu, jest to słabe jak nawracasz z maszyną to lepiej by było żeby do tyłu jechał odrobine wolniej, przyzwyczaiłem się już do tego i przeważnie wraz z rewersem wciskam tez półbieg ale jest to jakby nie patrzeć niepotrzebna operacja którą dodatkowo wykonuję.

- Nie wiem jak teraz ale w moich rocznikach ciągniki te grzały się do temperatury 100 i potem szybko opadała i znowu się nagrzewał, mnie to wkór.... niemiłosiernie i przy pierwszym serwisie zalożyli mi jakiś komplet naprawczy chłodnicy za 60 złotych i teraz ładnie równo trzyma 90 stopni pod najwiekszym obciążeniem.

 

Nie będę pisał o innych bzdurach typu konfort itd bo zakładam że proxsa ma tak samo.

Masz kolego racje że nie bierzesz obciażników ale koniecznie weź sobie przedni tuz, ciagnik jest stosunkowo krótki więc albo obciążniki albo tuz bo ci bedzie przodek podrywało a to nie robota wtedy 10 minut na polu zawracać.

Ten ciagnik to był mój pierwszy zakup nowego sprzeta i nie miał mi kto doradzić i ja mam niestety 700kg złomu za ok 4500zł a dołozyłbym kolejne tyle i miałbym podnośnik z przodu.

Targuj się kolego bo oni tam mają z czego spuszczać ja o ile pamietam z 185 zszedłem do 156 ale myślę że jakbym miał więcej cierpliwości to jeszcze szło urwać.

 

A i jeszcze nie mogę się powstrzymać żeby nie zapytać czy nie lepiej by było zacisnąć d*pę i dołożyć żeby był model HSX który powinien mieć wyeliminowane wszystkie wady o jakich napisałem.

Nie wiem jaka jest do nich dopłata ale wolałbym mieć 105HSX niż zwykłą 115 na przykład.

 

Mam nadzieję że pomogłem, jakby co to pytaj.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymen1    1

Jeśli chodzi o rewers mam JD 5100M i do tyłu tak samo jak zetorek jedzie szybciej niż do przodu więc to chyba normalne... a tak nawiasem mówiąc zaczynam żałować że wzięliśmy JD :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymen1    1

Po pierwsze jak za taką cenę ma zaoszczędzone na wielu rzeczach np. wszystkie zegary są podświetlone na żółto prawie tak samo jak w c-360 i gdy jest dzień wszystko jest ok ale gdy jeździmy na światłach ciężko jest cokolwiek wypatrzeć, inną rzeczą jest brak jakiejkolwiek dźwigni od tuza z tyłu ciągnika co jest np. w pronarku 82sa i jeszcze wiele innych rzeczy, ale chyba najbardziej wkurzająca wada od której powinienem zacząć jest brak mocy przy niskich obrotach, rozumiem że to silnik szybkoobrotowy no ale przecież ursus c-360 3p też jest szybkoobrotowy i go jest według mnie ciężej zadusić niż JD, no i jeszcze coś trzeszczy w silniku gdy dostaje obciążenie przy niskich obrotach, oczywiście serwis umywa ręce szczególnie teraz gdy skończyła się gwarancja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Słabo świeci? No na pewno nie u mnie

Zew. ster TUZ jest w opcji. Zobacz tutaj:

Mało mocy na niskich obrotach jest spowodowany normą emisji spalin,czyli EGR'em,który powoduje zamulenie ciągnika.

Co do trzeszczenia nie mam pojęcia o co Ci chodzi


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.