Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was.

wsiadłem dziś do belarusa 820 z zamiarem odpalenia ale nie udało mi się to. Nie zapaliły się ani kontrolki po przekręceniu kluczyka. Idąc dalej pomierzyłem akumulatory okazało się, że ten z prawej str. ma zaledwie 3V, ten z lewej 12,6V. naładowałem go i znów zacząłem mierzyć okazało się, że napięcie na tym akumulatorze spada co kilka sekund o 0,1V co to może być??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pomiary, które wykonałeś są nic nie warte. Po pierwsze napięcie spoczynkowe mierzy się kilka godzin po zakończeniu ładowania, a po drugie sam pomiar tego napięcia nic nie daje. Należy zmierzyć rezystancję wewnętrzną akumulatora i ewentualnie jego rzeczywistą pojemność. To, że napięcie spada po odłączeniu od prostownika jest normalnym zjawiskiem. W zasadzie ten akumulator nadaje się już na złom (tzn. do punktu utylizacji), ale możesz go jeszcze naładować i zobaczyć co się będzie działo. Jest to skutek nie ładowania tego akumulatora spowodowany usterką przełącznika 12/24V.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Taa, i miernik wyparuje w ciągu kilku sekund przy takim pomiarze, o którym myślisz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mierzycie omomierzem rezystancję wewnętrzną akumulatorów? Już się boję jak skończycie tą szkołę i zaczniecie pracować zawodowo... A z tym, że rezystancję mierzy się w Ohmach masz całkowitą rację.

Opublikowano

Spokojnie dopiero 1 rok się ucze. Ogulnie to mało robiłem na miernikach, więc się myle. Chodziło mi o to, że mierzymy rezystancje w Ohmach... Jeśli moja wiedza nie jest tak obszerna jak twoja nie bede już mieszał w tym temacie... Powiedz koledze czym ma to zmierzyć...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Miernikiem rezystancji wewnętrznej akumulatorów. Jak zawsze w takich przypadkach jest jedno "ale". Taki miernik kosztuje tyle co pół tego belarusa.

Opublikowano

Elektrotechnik mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Czy w tym przełączniku 12/24V są jakieś stałe usterki. Czy pada zazwyczaj jedno a to samo czy po prostu "coś" padło?

Opublikowano

Dziwnie sformuowałeś pytanie ale niech będzie. Na pewno zdarzają się usterki przełącznika takie jak przypalone styki. W moim pęknął plastik pod stykiem od przełączania w 12V i ładowało tylko jeden akumulator. W końcu ten nieładowany siadł i ciągnik nie zapalił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v