Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Jackassiu

Spadek napięcia w akumulatorze

Polecane posty

Jackassiu    50

Witam Was.

wsiadłem dziś do belarusa 820 z zamiarem odpalenia ale nie udało mi się to. Nie zapaliły się ani kontrolki po przekręceniu kluczyka. Idąc dalej pomierzyłem akumulatory okazało się, że ten z prawej str. ma zaledwie 3V, ten z lewej 12,6V. naładowałem go i znów zacząłem mierzyć okazało się, że napięcie na tym akumulatorze spada co kilka sekund o 0,1V co to może być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomiary, które wykonałeś są nic nie warte. Po pierwsze napięcie spoczynkowe mierzy się kilka godzin po zakończeniu ładowania, a po drugie sam pomiar tego napięcia nic nie daje. Należy zmierzyć rezystancję wewnętrzną akumulatora i ewentualnie jego rzeczywistą pojemność. To, że napięcie spada po odłączeniu od prostownika jest normalnym zjawiskiem. W zasadzie ten akumulator nadaje się już na złom (tzn. do punktu utylizacji), ale możesz go jeszcze naładować i zobaczyć co się będzie działo. Jest to skutek nie ładowania tego akumulatora spowodowany usterką przełącznika 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Kolego @Elektrotechnik powiedz koledze, że ma ustawić miernik na Ohmy (chyba tak to się pisze) i wtedy coś mu pomożesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taa, i miernik wyparuje w ciągu kilku sekund przy takim pomiarze, o którym myślisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Dlaczego tak mówisz?? My w szkole mierzymy rezystancje w Ohmach. Możliwe, że się myle, ponieważ dawno się tego nie uczyłem, jeśli tak jest to oświeć mnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mierzycie omomierzem rezystancję wewnętrzną akumulatorów? Już się boję jak skończycie tą szkołę i zaczniecie pracować zawodowo... A z tym, że rezystancję mierzy się w Ohmach masz całkowitą rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Spokojnie dopiero 1 rok się ucze. Ogulnie to mało robiłem na miernikach, więc się myle. Chodziło mi o to, że mierzymy rezystancje w Ohmach... Jeśli moja wiedza nie jest tak obszerna jak twoja nie bede już mieszał w tym temacie... Powiedz koledze czym ma to zmierzyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miernikiem rezystancji wewnętrznej akumulatorów. Jak zawsze w takich przypadkach jest jedno "ale". Taki miernik kosztuje tyle co pół tego belarusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackassiu    50

Elektrotechnik mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Czy w tym przełączniku 12/24V są jakieś stałe usterki. Czy pada zazwyczaj jedno a to samo czy po prostu "coś" padło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Dziwnie sformuowałeś pytanie ale niech będzie. Na pewno zdarzają się usterki przełącznika takie jak przypalone styki. W moim pęknął plastik pod stykiem od przełączania w 12V i ładowało tylko jeden akumulator. W końcu ten nieładowany siadł i ciągnik nie zapalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Problem wypalania się styku i brakiem ładowanie jednego z aku, rozwiązuję dodatkowym dobrym przekaźnikiem, robię taki bypas i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×