Skocz do zawartości
MATIS

datatronic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
riki    1

czemu nikt nie odpowiada ? może nikt nie wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Datatronic... dodam jeszcze Electronic i Autotronic, jak ktoś dokładnie wyjaśni jakimi bajerami różnią sie te kabiny to będziemy wdzięczni... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtus    1

Jeśli dobrze rozumiem to są swego rodzaju pokładowe komp.? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    16

Datatronic to komputer w MF cos takiego jak Comand Center w JD.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    119
(edytowany)
Jeśli dobrze rozumiem to są swego rodzaju pokładowe komp.?

dobrze zrozumiałeś. ze swojej strony posiadam tylko ogólny zarys wiadomości i spostrzeżeń odnośnie systemu autotronic. niestety nie miałem styczności z dwoma pozostałymi systemami więc nie wiem jakie są między nimi różnice. :D

Edytowano przez robertbara
Ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    16

Na stronie Korbanka mozna sobie cos przeczytac o Datatronicu :D


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1

W nowych wersiach np. 6480 jest zamontowany po prawej stronie z przodu za "biegami" tak, że nie sposób wyjść z kabiny prawymi drzwiami. :D W starszych wersiach był montowany na prawym słupku kabiny.- Jeśli jeszcze dobrze pamiętam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

witam. z mojej wiedzy:

datatroni to poprostu komputer montowany z prawej strony w słupku kabiny, były 2 wersje:

1 pokazywał predkośc/ obroty wom (z przełacznikiem 540/1000)/ czas pracy? mozna ustawic szerokośc maszyny i wtedy pokazywał mniejwiecej wydajnośc na godz (głównie spotykana w ciagnikach z niemiec) w moim niestety zaraz po przywozie się spalił:D( i nie wiem jak go naprawic...

2) lepsza wersja (francuska???) dodatkowo posiadała radar który korygował poślizg kół, pokazywał dodatkowo spalanie na godz/ha i chyba cos tam jeszcze

 

autotronic jest to system zarzadzajacy m in napędem (wyłacza 4x4 powyzej ok 15km/h,) blokada wyłacza przy podniesieniu podnośnika i chyba coś jeszcze ale nie pamietam.

te określenia dotycza mf 36xx ale podobnie miały serie 30xx i 31xx. jak na lata 90te to był juz bardzo zaawansowany system

 

jesli sie gdzies pomyliłem to mnie poprawcie:)


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matidi    0

mo to co to jest dokadnie i jak to naprawic bo tey mam ten problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tego co wiem to jest to rodzaj komputera pokladowego:) Ale wiecej nie pomoge:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

datatronic to jest komp pokładowy jak koledzy wspomnieli, pokazuje różne ciekawe parametry. Wymienie po kolei: obroty silnika, obr. WOM, obr.silnika, paliwo/godz, paliw/ha, ha/godz, całkowity koszt, stopień poślizgu kół, ustawienie poślizgu kół, szerokość robcza, powierzchnia całkowita, paliwo całkowite, autonomia, dystans w metrach, komputer, rozmwa (ilość mtg do rozmowy z servisantem :P ) Tyle udało nam się rozpracować


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

czy może ktoś wie jeszcze coś na temat datatronica???

mam pytanie... który jest lepszy autotronic czy datatronic???

 

proszę o odpowiedź ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1

Nie jestem pewien do końca, ale datatronic jest nowszą wersją. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

"System elektroniczny był oferowany w dwóch wersjach : standardowa Autotronic , podczas gdy nowocześniejsze ciągniki Datatronic otrzynywały udoskonaloną wersję ....." " Oba systemy polegały nadanych gromadzonych przez czujniki umieszczone w newralgicznych miejscach ciągnika i przekazywanych elektronicznie do mini komputera pod podłogą kabiny..."


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

i teraz czym się różnie data od auto??? czy ktoś wie i mógłby napisać w jednym poście???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te systemy różnią się tym iż datatronic ma na prawym słupku w kabinie wyświetlacz i różne przyciski (jeśli ktoś nie widział to tu jest link do zdjęcia datatronica http://www.agrofoto.pl/forum/post-a1291-.html ). Niekoniecznie komputer datatronic wygląda tak samo we wszystkich ciągnikach ale jest bardzo podobny.

Zaś autotronic nie posiada takiego wyświetlacza ani przycisków po prostu na słupku kabiny nie ma nic.

Datatronic to komputer który umożliwia nam odczytanie różnych informacji m.in. spalania, prędkości, obroty silnika, obr. WOM, obr.silnika, paliwo/godz, paliw/ha, ha/godz, całkowity koszt, stopień poślizgu kół, ustawienie poślizgu kół, szerokość robcza, powierzchnia całkowita, paliwo całkowite, autonomia, dystans w metrach, rozmowa (ilość mtg do rozmowy z serwisantem (nie wszystkie wersje oczywiście takowe funkcje posiadają najwięcej funkcji posiadają ciągniki wysyłane na eksport do Francji, Niemiec).

Zaś autotronic to komputer znajdujący się pod podłogą z prawej strony dokładnie pod gazem w podłodze. Jest to komp który wyłącza napęd 4x4 powyżej prędkości 15 km/h oraz wyłącza blokadę mostów przy podnoszeniu podnośnikiem i coś jeszcze ale dokładnie nie wiem co.

Jeżeli mamy w ciągniku datatronic to funkcje które autotronic obsługuje też są dostępne.

Lepszy jest oczywiście datatronic ponieważ posiada więcej funkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

my mamy taki komp jak podałeś w linku, wyprodukowany był we francji i chyba ma te dodatkowe opcje, a na drzwiach pisze AUTOTRONIC... czemu tak jest??? ze na jednym pisze auto a na drugim data???

mysle że twoja "teoria" jest troche jednak błędna :)

 

rozważajmy dalej inne opcje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Wiesz co moze twój cos ma kombinowane lub cos takiego inny napis przyklejony/namalowany.

 

Ja jestem prawie pewien ze jednak te napisy na drzwiach datatronik autotronik to jednak rodzaj komputera w wiekszosci egzemplarzy sie to zgadza z prawda pisze datatronik i ma kompa autotronik i nie ma kompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

my mamy autotronic i jest komp pod gazem, bo patrzyłem i jest taki jak jest podany w linku powyżej, czyli że co??? bo wychodze z założenia że w jednym ciągniku jest i data i auto z tego co piszecie... jak to w końcu jest???

 

jak wy macie w swoich???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam jeden tylko pod gazem autotronic zaś na drzwiach pisze electronic. Sądzę że chodzi tu też o kabinę i dlatego electronic, lecz nie jestem pewien. Ale kiedy prztłumaczę instrukcję to napisze dokładnie jak z tym jest.

 

edit; dokończenie odpowiedzi

 

Właśnie przetłumaczyłem co nieco. Więc tak. W serii 30XX oraz 31XX występuje komputer autotronic który steruje następującymi elementami automatytcznie:

1 włącza biegi zając i żółw

2 Zapfwelle (nie mogę przetłumaczyć) ale to chodzi o wałek przekaźnika wom

3 blokadą mostów

4 napędem przednim

Zaś datatronic jest z nim połączony i pokazuje za pomocą czujników dane które podałem w poprzednim poście.

Do serii 36XX ma to się inaczej a mianowicie autotronic;

ma te same funkcje co wyżej a dodatkowo steruje dynashift-em

Co do datatronic w tej serii jest tak jak wyżej napisałem.

Wszystkie informacje podałem opierając się o instrukcje którą posiadam. Więc nie pisze wymyślonych rzeczy. Jeśli jednak się mylę to proszę mnie poprawić ale nie sądzę żebym się mylił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

czy jesteście w stanie przyjąć taką teorię że autotronic to jest coś zupełnie innego niż datatronic?? wałkowane jest to już od dobrej chwili. Tak jak to

 

napisał @Przemek62432 aututronic odpowiada za jazdę napęd i takie tam różne funkcje jak padnie to mamy przechlapane, a datartonic to są tylko

 

cyferki na wyświetlaczu od prędkości i innych w zależności od rodzaju tego pseudo komputerka a widziałem coś ok 4 różnych wersji. może być ale jak

 

go nie ma to też będzie jeździło.Nie chce nikogo zmylić ale autotronic chyba powszechnie występowało razem ze skrzynią dynashift i ciągnikach tych z

 

trochę późniejszych lat w serii 30xx a na pewno 36x5.

 

Ciekawe ile jeszcze będzie postów wynikających z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. jeśli ktoś ma więcej pytań odsyłam do instrukcji obsługi.

 

ps elektronic to najprawdopodobniej oznaczenie elektronicznego obrotomierza później zastąpione napisem autotronic


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Zgadzam się z @at horses autortoic pełni oreslona role w prawidłwym funkcjonowaniu ciagnika i posiada go KAŻDY ciagnik z serii 30xx oraz wyzej. Datatronic to tylko dodatkowe informacje czy jak to juz zostało napisane kilka czasami istotnych cyferek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Przemek62432@ dzięki za sensowną odp...

jeśli "padnie" autotronic, czy ciągnik bedzie normalnie jeździł???

bo bez datatronica wnioskuje że tak...

 

teraz mam takie pytanie...czym sie różnią wersje datatronica na prawym słupku, ten z pokrętłami od tego który ma cyferki i który lepszy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
at_horses    0

Datatronic z pokrętłami był bardziej zaawansowany miał więcej funkcji np spalanie na h lub ha. Dodatkowo był wyposażony w radar uślizgu kół (pod kabiną z lewej strony za schodkami).

U mnie jest ten z cyferkami gdzie było tylko kilka podstawowych funkcji jak: prędkość, obroty wałka z przełącznikiem 540/1000, powiedzmy że wydajność (ustawiało się szerokość roboczą maszyny) i chyba czas pracy. Były również wersje troche bardziej rozbudowane o jakieś parametry. (w sumie chyba 3 rodzaje)

pozdrawiam,


mf 3635... udany sprzet:)

zts12145 z turem.... porazka... ale jeszcze sie nie rozleciał do końca....
jak sie tak dalej bedzie sypał to trzeba bedzie zaprzac szkapy-nieroby do roboty:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez koyack
      Witam. Przeglądając forum natrafiłem na bardzo wiele opinie na temat firmy agroelektronix ale niestety nigdzie nie ma kontaktu do niej. Może któryś z forumowiczów miał by namiary na ta firme? Był bym bardzi wdzięczny. Bądź na innego dobrego elektronika. Gdyż mam problem prawdopodobnie z modułem Ale potrzebuje porozmawiać z kimś mądrzejszym.  Będę wdzięczny za każdą pomoc. 
    • Przez farmer32
      Witam, mam pytanko odnośnie MF-a 5435. Nie wiem co jest grane, ale traci moc np, gdy ciągnie pusta przyczepę.. Może ktoś coś??
    • Przez DF1
      Witam wszystkich.
      Właśnie stoję przed wyborem zakupu ciągnika. Po ostatecznej selekcji zostały mi: Massey ferguson 7715EF oraz Valtra T144V z podłokietnikiem Smart Toutch. Oba w podobnej mocy, cenowo zbliżone ( w okolicach 335 tyś netto )
      Co byście wybrali ? Dodam, że Valtra ma nowy podłokietnik smart toutch z dotykowym ekranem ( coś w rodzaju dużego smarfona ) i tego troszkę się obawiam. Tak jak ze smartonem - działa jak jest w miarę nowy ale po dwóch, trzech latach to już nie jest to samo co na początku. 
      A tu ciągnik ma służyć 20lat a nie 2 czy 3 
      Będę wdzięczny za każdą opinię
    • Przez International1455
      Witam Od pewnego czasu Mam problem z podnośnikiem i wspomaganiem w moim ciągniku Massey Ferguson 30 70 ciągnik podnosi bardzo powoli a czasem wcale wspomaganie w ogóle nie działa Nie wiem co to może być niedawno wymieniałem pompe  Pompa jest w dobrej kondycji ponieważ była mierzona manometrem nie wiem gdzie szukać problemów proszę o pomoc
    • Przez tadi77
      witam skrzywiłem wałek wom massey 4260 ma delikatne bicie,nowy dosc drogi czy ktos moze prostował cos podobnego czy jest na to szansa aby go wyprostowac
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.