Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
emtecc    13

Witam

prośba do użytkowników... ktoś wie jak prawidłowo wyregulować wysprzęglik i hamulec skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ustawianie jest opisane w instrukcji napraw przesyłam skany na których opisane są poszczególne wymiary i jak regulować.

 

Se swojej strony dodam ,że u mnie jakoś nie dało się wyregulować wg tego opisu (chyba poprzedni właściciel przedłużył cięgło od wysprzęglika) i dlatego pewnie.

Jak za mocno skręcimy ten pręt od hamulca skrzyni to też biegu nie można swobodnie wbić bo zgrzyta,a jak za lekko to jeszcze idzie. Po prostu trzeba wyregulować wstępnie i wtedy zobaczyć jak chodzą biegi w w razie potrzeby poprawić.

Dodam ,że na zimnym oleju(zimom) też bedą inaczej chodziły jak na ciepłym , zimny olej sam w sobie jest hamulcem. U siebie wymieniałem ten taki klocek co jest w skrzyni bo był już zjechany i nic nie dawał. On hamuje tryb na dolnym wałku od skrzyni i cała tajemnica jest w tym ,że on tylko ma lekko przyhamować a nie całkiem zatrzymać.

 

t1183526_skanuj0001.jpg

 

t1183525_001.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    13

mam podobną instrukcję obsługi.

Nie rozumie jednego punktu a mianowicie 29/7

...nastawić dźwignie hamulca na wartość 1,5 mm od zderzaka (ogranicznika ) jak zmierzyć ten wymiar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Fragment: "Następnie wcisnąć pedał o 150mm (mierzyć na krawędzi pedału sprzęgła) a przy pomocy nakrętek na cięgle hamulca nastawić dźwignię hamulca

na wartość 1,5mm od zderzaka ogranicznika na wsporniku cylindra wyłączającego nakrętki zabezpieczyć przez ich zakontrowanie".

 

Wynika ,że do tego potrzebne są 2 osoby jedna siedzi w kabinie i wciska trzymając pedał te 150mm mierząc dokładnie miarą od poziomu podłogi, a druga po uprzednim poluzowaniu nakrętek na pręcie hamulca podkręca tak aby uzyskać ten wymiar 1,5mm. Próbowałem tak robić i jak tak wyregulowałem to żadnego biegu nie mogłem wbić hamulec był za mocno dociśnięty i musiałem ustawiać po swojemu. Może coś źle mierzyłem nie wiem. Spróbuj może tobie się uda to książkowo wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 18mateo18
      witam
      Mam problem ponieważ mój ferguson nie puszcza powietrza z pneumatyki tylko nabije na maxa i ślizga się pasek od sprężarki co jest popsute ????
    • Przez szubinska
      Witam, czy oś pedałów sprzęgła i hamulca w C-4011 jest taka sama jak w C-360. Mam spory luz na tej osi po stronie sprzęgła, po rozebraniu i zdjęciu pedału sprzęgłą okazało się że oś jest wydarta w miejscu gdzie porusza się pedał sprzęgła. Otwór w pedale również jest wypracowany, powiększony. Myślę że pedał da się naprawić poprzez przetoczenie otworu i wstawienie tulejki ale oś trzeba będzie wymienić (no bo jak to inaczej naprawić ?). Przeglądałem sklepy internetowe i wiem że są dostępne takie osie ale do C-360. Czy do C-4011 taka oś będzie pasowała ? Wiem że C-360 ma dwa pedały hamulca wobec tego czy ta oś nie jest trochę dłuższa, inna poprostu ? Może da się ją przystosować do C-4011 po jakiejś drobnej przeróbce ? Chciałbym zachować oryginalną budowę ciągnika i jak najmniejszym kosztem zniwelować ten luz. Jest trochę denerwujące jak pedał lata na boki i obciera o otwór w kabinie (org. tzw. blaszanka). Rozbierając dopatrzyłem się że na pedale jest kalamitka do smarowania. Niestety nigdy to miejsce nie było smarowane a ciągnik ma swoje lata, stąd to zużycie. Proszę o wskazówki, rady, sugestie co z tym zrobić. Pozdrawiam
    • Przez luteks77
      Witam,po wymianie taśm hamulcowych i wyregulowaniu wszystko działa jak należy ,po dwóch dniach taśmy wypadają z zaczepu.Wymienione zostały cięgna amortyzujące,zakątrowane nakrętki na śrubach wychodzących z zwolnicy .Po wyregulowaniu koła kręciły się dobrze ,wyczuwalne było już lekkie tarcie[zwolnica się nie grzała]po zaciągnięciu o 1ząbek koła kręciły BARDZO ciężko,3 ząbki koła stop.Dlaczego te taśmy spadają,już trzy razy to robiłem i wciąż to samo.
       
      WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU.
      POZDRAWIAM.
    • Przez ptaszyna
      Mam pytanie czemu służy ten mechanizm we wąsie rozpieracza hamulca jest tam smarowniczka, pierwsze widze coś takiego, może jest takie coś w innych pojazdach
       
       
       
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15e0967ab31a6dc.html
       
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/055357572b2b438c.html
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam wszystkich. Przytrafiła mi się awaria... Podjechałem dzisiaj pod siewkę, zaciągnąłem hamulec ręczny. Zaskoczył tak jak zawsze na 3 ząbek. Tyle że ciągnik bez żadnego oporu się stoczył. Jakiś tydzień temu wszystko było ok. Czytałem gdzieś na forum że możliwe że obciął się frez na wałku od hamulca postojowego. I teraz moje pytanie., Jak ten wałek wymienić? Patrząc w katalogu ten wałek jest wsunięty gdzieś w kolo talerzowe czy w półoś bez żadnych zabezpieczeń. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy ten wałek można wysunąć bez ryzyka że jakaś tuleja wpadnie w most?
×