Skocz do zawartości

Ursus 1224-Bicie i opór w kierownicy po instalacji orbitrolu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam dwa zestawy orbitrol w dwóch ciągnikach  i oba były kupione na allegro i w kazdym był inny orbitrol i w każdym ciągniku kręci się inaczej, w jednym lżej w drugim ciężej... ale i tak lżej jak na serwie... ;)

 

@ramzes, a orbitrol masz zamontowany w miejscu serwa?? jak tak to na 100% masz luzy na drążkach... ;)

Opublikowano

Orbitrol  musi być podłączony bez pośrednio z pompy nie może  być żadnych zaworów bo orbitrol sam sobie ma zawór. Ja mam 912, 1222 ma jeszcze serwo krótkie ,c-360 i wszystkie są orbitrolu i jest bajka w wszystkich. 

Opublikowano

Tam filozofii żadnej nie ma ,jeśli pompa dobra i kierownica bez orbitrola chodziła lekko bez zacięcia to jedynie winę może mieć orbitrol gubi ciśnienie

Opublikowano

kupiłem dziś znowu nową pompę, nowy olej, filtr nowy , także cały układ kierowniczy jest nowy  , no i coż. nadal tak samo ciężko chodzi :( nie mam już na prawdę sił do tego wspomagania, jakiegoś pecha chyba mam do tych orbitroli...  co do zwrotnic lekko sie kręca , bo podniosłem oś i recznie koło pcham w prawo i lewo i nic sie nie zacina , a kiedy orbitrol podłączyłem to i na podniesionej osi ciężko skręca się kierownicą :(

Opublikowano

a jak masz to podłączone? powinno być

-z pompy bezpośrednio  na orbitrol tam gdzie masz zaworek oznaczenie P

powrót literka T

lewo prawo A B

Opublikowano

Tam filozofii żadnej nie ma ,jeśli pompa dobra i kierownica bez orbitrola chodziła lekko bez zacięcia to jedynie winę może mieć orbitrol gubi ciśnienie

Kolego powiedz mi jedna rzecz,mam dominatora 105 tam wszystko jest na jednej pompie heder podnosi bez problemu.Tylko mam problem ze wspomaganiem.Na postoju nie chce skrecac moge krecic kierownica 20 razy i nic.Dodam ze na zgaszonym silniku moge krecic kierownica nie tak szybko ale sie kreci,w czasie jazdy skreca bez problemu.co moze byc przyczyna?orbitrol byl na wymianie uszczelniaczy bo leciał olej ale teraz tez nie ma ruznicy.Moze to siłownik?

Opublikowano

Dzień dobry. Mam problem ze wspomaganiem przy zetorze 10045 (bliźniak ursusa 1014) Tak , czy siak wszystko obraca się w temacie c-385. Mianowicie dokonałem zmiany serwomechanizmu na orbitrol. Pompa wspomagania nowa, filtr oleju również, a wspomaganie na siłowniku wcale nie działa dużo lżej niż na serwie. Widziałem przypadki, że jest usuwany przy tej okazji zawór ciśnieniowy w zbiorniku olejowym (niby ma to pomóc). A czy znacie może też inne przyczyny?

wspomaganie.jpg

Opublikowano (edytowane)
Dnia 27.07.2018 o 10:27, mariusz031992 napisał:

Dzień dobry. Mam problem ze wspomaganiem przy zetorze 10045 (bliźniak ursusa 1014) Tak , czy siak wszystko obraca się w temacie c-385. Mianowicie dokonałem zmiany serwomechanizmu na orbitrol. Pompa wspomagania nowa, filtr oleju również, a wspomaganie na siłowniku wcale nie działa dużo lżej niż na serwie. Widziałem przypadki, że jest usuwany przy tej okazji zawór ciśnieniowy w zbiorniku olejowym (niby ma to pomóc). A czy znacie może też inne przyczyny?

wspomaganie.jpg

Mam tak samo u siebie
udało sie rozwiązać problem?
Zawór bezpieczeństwa ominąłem

ciśnienie na pompie na skręconych kołach dochodzi w skrajnych przypadkach do 200bar, aż delikatnie silnik przygasa, więc pompa jest ok
ciśnienie "robocze" w czasie kręcenia kierownicą waha się około 50bar

Edytowane przez FantasticMrF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v