Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, miałem problem z reduktorem i rozebrałem pokrywę pod siedzeniem żeby dostać się do niego, awarię usunąłem ale przez dłuższy czas mam problem z podnośnikiem przy rotacyjnej muszę trzymać na 1500 obrotach zeby utrzymało i po wyłączeniu ciągnika opada sam podnośnik, jak już mam rozebrany w tym miejscu ciągnik to co może być przyczyną jak to naprawić ? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Tylko że w MF nie ma typowego rozdzielacza do sterowania podnośnikiem.

 

Należy sprawdzić ciśnienie w hydraulice, możesz wymienić uszczelnienia na przewodzie pionowym [groszowe sprawy], ale na nie pocieszenie powiem Ci że u mnie w przypadku takich objawów trzeba było wymienić pompę [lub też naprawić]

A hydraulika zewnętrzna działa dobrze?

Opublikowano

Witam.

rozebrałem jeszcze raz wszystko kupiłem nowy cylinder tłok i pierścionki do tego podnosnika i po złożeniu dalej opada i nie wiem czy nie jeszcze szybciej i do tego jeszcze wygląda że pompa cały czas pracuje

 

i inaczej się steruje tym regulatorem co jest przy błotniku płycej głębiej ja ustawie maksymalnie to do samej góry się nie podnosi tylko trzeba tym przy siedzeniu podnieść też na maksimum to wtedy dopiero idzie wyżej

 

a tak to samym tym przy siedzeniu nie podniesie

nie wiem co sie stało kiedyś tylko tym pracowałem w polu

Opublikowano

Podnośnik działa tak że jak nie potrzebujesz regulacji siłowej [od strony błotnika] to dźwignię przesuwasz maksymalnie do tyłu [pozycja "płycej"] a wysokość ramion ustawiasz regulacją pozycyjną [od strony błotnika].

 

Jak używasz regulacji siłowej np w orce to regulacją pozycyjną [od siedzenia] ustawiasz sobie wysokość podnoszenia maszyny [np maksymalnie do góry] a dźwignią od strony błotnika pług opuszczasz i regulujesz jego głębokość pracy przesuwając na "głębiej" lub "płycej" zależnie od potrzeb. Tak robisz i nie działa prawidłowo?

Opublikowano

to tak teraz działa a kiedyś przed tym rozebraniem miałem tak że podnosiłem od samego dołu do samej góry tym od strony siedzenia i tak juz przyzwyczajony bylem ale widocznie zle bylo po kims kto ostatnio to naprawial, tylko pytanie dlaczego mi podnosnik dalej opada jak zalozylem nowy cylinder tlok i pierscienie koszt 230zl ... ? POMOCY

Opublikowano

Czyli pompa jest ok, a teraz Ci się spytam tak- jak masz dźwignie od podnośnika, tą od strony siedzenia, weź odkręć tą sprężynkę hamującą przy tarczy żeby dźwignia swobodnie się przesuwała i teraz tak- przy podnoszeniu na maksymalną wysokość powinna iść płynnie, potem jak przesuniesz na "stały wydatek" będziesz czuł lekki opór a jak przesuniesz dalej na regulację ciśnieniową to dźwignia powinna sama polecieć na dół- sprężyna powinna ją pociągnąć. Myślę że wtedy będzie można było stwierdzić że te dźwigienki tam są ok, że pracują prawidłowo.

Bo może coś być pomieszane z tą regulacją ciśnieniową że kiepsko podnosi [bo ona właśnie służy do tego żeby odciążać maszyny pod niskim ciśnieniem, czyli lekko je podnosić] i tak myślę że jeżeli tam coś się nagrzebało to też tak się może dziać.

Mam już zamówioną instrukcję napraw do tych ciągników, ale na koniec tygodnia może dopiero ją będę miał w ręce, teraz to celuje ślepo.

Opublikowano

Czyli pompa jest ok, a teraz Ci się spytam tak- jak masz dźwignie od podnośnika, tą od strony siedzenia, weź odkręć tą sprężynkę hamującą przy tarczy żeby dźwignia swobodnie się przesuwała i teraz tak- przy podnoszeniu na maksymalną wysokość powinna iść płynnie, potem jak przesuniesz na "stały wydatek" będziesz czuł lekki opór a jak przesuniesz dalej na regulację ciśnieniową to dźwignia powinna sama polecieć na dół- sprężyna powinna ją pociągnąć. Myślę że wtedy będzie można było stwierdzić że te dźwigienki tam są ok, że pracują prawidłowo.

Bo może coś być pomieszane z tą regulacją ciśnieniową że kiepsko podnosi [bo ona właśnie służy do tego żeby odciążać maszyny pod niskim ciśnieniem, czyli lekko je podnosić] i tak myślę że jeżeli tam coś się nagrzebało to też tak się może dziać.

Mam już zamówioną instrukcję napraw do tych ciągników, ale na koniec tygodnia może dopiero ją będę miał w ręce, teraz to celuje ślepo.

Jutro będę robił wszystko według zaleceń i jak bedziesz mial tą książkę to napisz co moze to byc ja jutro napisze jak dziala.

Opublikowano

regulacja od strony siedzenie w ogóle nie działa nie podnosi jak ustawię tą regulacje na transport

podnośnik dalej opada a wymieniłem uszczelniacze na rurce pionowej, cylinder tłok i pierścienie co może być przyczyną ma może ktoś zdjęcie jak ma być złożony ten podnośnik te krzywki wszystkie sprężynki i jak to ma wyglądać w całości?

Opublikowano

Ja mam trochę fotek ze ściągniętym plecakiem ale tak ogólnikowo tam widać.

 

http://www.agrofoto....39700-tuz-4514/

 

http://www.agrofoto....39699-tuz-4514/

 

http://www.agrofoto....39698-tuz-4514/

 

Mam jeszcze schemat pompy hydraulicznej + zasada działania

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Wszystko super tylko pasowało by mi zdjęcie jak mają być te sprężynki przy tym płaskowniku bo tam nie widać na tym pierwszym zdjęciu jeśli by ktoś miał to rozłożone to proszę o zdjęcie i ten płaskownik co jest przykręcony tą nakrętką z zabitym zabezpieczeniem to w jakim ma być położeniu i na tym sprężynka w jaki sposób założona ma to jakieś znaczenie?

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

Otóż mam problem z podnośnikiem mf255 po właczeniu podnosnika ramiona automatycznie sie podnosza do max. bez reakcji na działania na wajche min-max. i nie moge opuscic ramion. wowczas jak tylko wyłacze podnosnik wtedy ramiona same opadaja

w czym moze tkwic problem ciagnik pracuje z turem i podnosi wszystko bez zadnego ale tylko ten podnosnik cos sie zepsuł. usterka nastąpiła po montazu pompy hydr. i po złozeniu jest ten prolbem

Edytowane przez janczar810
Opublikowano
robi57362 a ja Ci tylko życzę żebyś przeczytał jaki kolwiek post i oprócz pytań nie znalazł odpowiedzi tamtym chłopakom może moja odpowiedź rzeczywiście zbędna choć jak naprawili to mogli się pochwalić gdzie tkwi problem bo np zawieziesz ciągniczek do mechanika on stwierdzi że pompa cylinder etc a koszt naprawy 1 zł

 

 

 

 

Opublikowano

Jak myslisz że tylko oring jest przyczyną opadania bo akurat u ciebie to się zdażyło to jesteś w grubym błędzie i napewno nie dowiesz się wszystkich tajników bo na taką wiedzę długo się pracuje 

Opublikowano

Zawsze mozna wpisac w temat swoje spostrzezenia.. Moze akurat przydadzą sie komus w przyszłosci.. A w opisywanym 4lata temu przypadku, problem wynikał z niewłasciwego montazu "plecaka". Przed zalozeniem ustawia sie dzwignie regulacji pozycyjnej w gore do polozenia transportowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v