Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bób
Filip224    0

Witam,

Mam pytanie, czy można jeszcze siać bób? Czy urośnie i czy sie opłaca bo słyszałem że można siać ale nie jestem pewien. Prosze o pomoc z góry thx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filip224    0

ok dzięki a jaką odmiane byś polecał?I czy to się wogóle opłaca i czy ktoś tak sieje też czy tylko ja sie wygłupie :D ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Filip224    0

niewiem ja ręcznie wszystko bo to teraz pierwszy raz na próbę zasieje ;D

 

A jeszcze powtórze pytanie jaką byście polecili odmiane żeby można zasiać w poniedziałek powiedzmy :D ??

 

post pod postem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Nie pisz posta pod postem. Zanim posiejesz lepiej zapytaj sie ludzi tych co sieja bób i poczytaj troche o nim bo posiejesz a nic o nim nie wiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz posta pod postem. Zanim posiejesz lepiej zapytaj sie ludzi tych co sieja bób i poczytaj troche o nim bo posiejesz a nic o nim nie wiesz

 

Zgadzam się. Zanim sie zdecydujesz, lepiej zdobądź na ten temat szerszą wiedzę, bo to nie jest takie hop siup, jak zasianie powiedzmy koperku.

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ali0027    2

koledzy praktycznie połowe odmian bobu można sadzić po połowie lipca przed zimą spokojnie zbierzesz

sam mam 1ha (topboba) zasadzony na początku lipca pierwsze strąki mają już koło 5 mc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekman16    0

Troszkę późno ale jak Ci wypadła ta odmiana? Chodzi mi o to jak obrodziła i jak długo dojrzewała, czy jest podatna na choroby?

 

Pozdrawiam;)

Wojtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ali0027    2

Ja uprawiam dwie odmiany topbob i figaro obie odmiany wypadają bardzo dobrze dojrzewają oczywiście zbiór jesienny 75-85 dni

plon był w tym roku troszkę słabszy bo u nas susza była ale i tak nie było źle 4,5 t/ha

Bób na zbór jesienny jest bardziej podatny na grzyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nharek    1

Ja sadzę w tym roku 2 hektary, odmiana "bizon", miałem ją w zeszłym roku i w tym też ją posadzę. Wydajność bardzo dobra, bób zbieram początkiem czerwca ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nharek    1

Musiałbym zapytać rodziców i dam Ci odpowiedź na pw, bo wiem, że już zakupili nasiona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nharek    1

Nie za w czasu ;), jeżeli chcesz mieć bób wczesny i zebrać z niego trochu kasy to musisz w odpowiednim momencie zapikować. ja pikowałem początkiem tygodnia, z powodu braku czasu, a tak to pewnie jeszcze wcześniej bym to zrobił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ali0027    2

dokładnie jak kolega wyżej pisze im wcześniej tym lepiej a pozatym bób się mrozu nie boi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiersz    0

no niewim czy mrozu się nie boi w zeszłym toku na jesieni miałem bób Primabel i wypadł przymrozek -5 po krzakach nie było nic widać ale czarne zrobiły się nasiona .w strąkach B) wczoraj zaczołem pikowanie tylko połowe .bo coś o zime mówią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ali0027    2

to coś słaba odmiana albo był większy przymrozek bo chwilowy spadek tem .nie powinien go przemrozić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krecikuryn
      Otwieram temat bo nie znalazłem konkretnych i aktualnych informacji w tym temacie. Planuje spróbować zasiać groch tarchalska i mam pytanie do kogoś kto ma troche doświadczenia: ile wysiewa sie na ha , czym najlepiej zaprawić, jakie herbicyby, fungicydy terminy?? prosze o pomoc
    • Przez marcin330
      Witam.
      Chciał bym się dowiedzieć jakim opryskiem mam opryskać fasolę dokładnie oprysk miał by wziąśc wszystkie chwasty 2 liścienne. Większość oprysków wycofano ale może są już jakieś inne
      Pomóżcie bo nie chce mi się dziabać 2 ha
    • Przez Dominator88
      Witam chciałbym się zając uprawą łubinu niestety niemam doświatczenia z tą rośliną może mogliście by mi cos powiedzieć na jej temat
    • Przez ahten
      Nie ma tego tematu na forum, ale myślę ze warto go poruszyć. Chciałbym zając się uprawą, praktycznie już zapomnianego, nostrzyka białego jednorocznego. Zważywszy ze mam pola w dużej mierze klasy 5-6. Jest to idealna roślina na poprawienie struktury gleby, rośnie nawet na piaskach/żwirach. Rośnie do 150 -170 cm oraz pobiera bardzo dużo składników z głębszych warstw ziemi( korzenie sięgają do kilku metrów). Dodatkowym atutem nostrzyka jest wysoka miododajność sięgająca do 300 kg miodu z ha. Zajmuję się ktoś uprawą nostrzyka białego jednorocznego, można by wspólnie opracowywać coraz lepsze techniki uprawy. Gdzie można kupić jego kwalifikowane nasiona?  
    • Przez pynczor
      Siemka po przerwie
      mam pytanie do tych co sieją bobik i potrafią tak zrobic aby był czysty bo u mnie mieliśmy w tym roku 1 ha bobiku i wygladał strasznie a po przemłynkowaniu byla cała dwukołówka o wymiarach 2mx3m lebiody a bobiku było 30 worków po ok 50-60kg....
      Jeśli ktoś wie co zrobić czym opryskać lub coś innego żeby nie było tyle lebiody to prosze o rady.
      Aha jeśli chcielibyście wiedziec czym było pryskane to moge zapytać szfagra bo to on nam pryskał
      tak wiec prosze o pomoc i z góry dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.