Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MirekCase4230

Case 4230 nie chce jechać

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case

Po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgłą ciągnik nie jedzie,po jakimś czaśe szarpnie i zaczyna jechac, bardzo prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl



A czy mógłbyś mi napisać ile bedzie kosztowała naprawa i jak to mniej więcej naprawić i czy obędzie sie bez połowienia...

dodam jeszcze że gdy wszystko było dobrze to gdy ciągnik był odpalony to z tylu ciągnika było słyuchać takie jakby "miałczenie'' a gdy wciskałem sprzegło to to ucichało a jak puściłem sprzęgło było znowu aa teraz jak nie chce jechać nie ma tego ''miąku'' , znajomy który kuił ostatnią case w podobnym roczniku mówił mi że ten ''miąk'' jest normalny i że u niego też tak jest jak u wszystkich...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor7045xD    7

Albo tarczki w koszu albo sprzęgło. trzeba case ma pół. Koszt nie był za wysoki jedna tarczka coś 80zł + uszczelniacze teraz nie pamiętam czy tam ich było 6 czy 8 . My to samemu robiliśmy. Ale powiedz czy on to robi na każdym biegu ? Czy na 4 szosowej i na 1 polowej jest różnica w jeździe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robił tak na każdym biegu ale jak był dobrze rozgrzany,dzisiaj próbowałem jak był zimny i wszystko było ok. Nie wiem czy jak go dobrze rozgrzeje to bedzie to samo co dzień wcześniej. Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie czy w case 4230 jest jeden filtr oleju w skrzyni czy więcej?

moge dodać że w moim case jeszcze nie wymieniałem filtra oleju w skrzyni ani oleju ale oleju jest w skrzyni dosyć, górny stan...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor7045xD    7

Bo czasem, mogą być uszczelniacze do wymiany i wtedy jak olej jest ciepły to jest rzadszy,a jak jest zimny to gęstszy.Powinieneś olej wymienić i zobaczyć co to zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie czy mogła być to przyczyna niskiego stanu oleju w skrzyni?

dolałem 5l oleju i jak jest zimny jest ok ale czy jak sie rozgrzeje nie bedzie znowu to samo,

ostatnio dosyć dużo oleju uciekło mi wyjściem olejowym i podłączyłem owijarke i prese po zimie i nie wiem może oleju w skrzyni było za mało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

komand19    0

Witam,

 

Mam dokładnie taki sam problem ehh.. trzeba będzie rozpołowić ciągnik chyba niestety, dzieje się tak na każdym biegu, ale najgorzej na zimnym silniku, na ciepłym niby wszytko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ja w swoim case mam tylko rewers mechaniczny i u mnie jak jest zimny nie ma żadnych objaw alt nie wiem czy jak go rozgrzeje będzie to samo ale moge napisać że zauważyłem ten problem jak jechałem drogą czwartym biegiem i przyhamowałem bez sprzęgła i później wyłączyłem bieg, trochę go cisnołem i droga dziurawa była jak nie wiem...może to wam coś podpowie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaco512    39

Pisząc "rewers mechaniczny" masz na myśli dźwignię obok dźwigni biegów czy masz wajchę z lewej strony kierownicy? Trzeba wyjaśnić, że w tej serii było 4 typy skrzyń. Zwykła 8/4, z półbiegami 16/8, z biegami pełzającymi 16/8 i z rewersem 8/8 biegów, rewers jest przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Mam gałkę przy dźwigni od biegów i nie mam połówek i powiem tak z tego co wywnioskowałem z ojcem to najprawdopodobniej docisk sprzęgła ale dzisiaj odkręcimy pokrywkę od sprzęgła i będziemy wiedzieli o co chodzi i co go boli,zauważyłem że jak mocno wcisnę sprzęgło i puszcze to one się tak jakby nie cofało i to może być problem związany z dociskiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor7045xD    7

Prawdopodobnie nie musiałem ale to robiłem. Pisałem z Mariuszem tym mechanikiem i patrzał na zdjęcia które miałem podczas wymiany tarcz w rewersie i powiedział mi że to hydrauliczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak chyba już znalazłem przyczynę i ją usunołem,

położyłem sie pod ciągnik i odkręciłem osłone wałka przedniego napędu i tam jest jakie małe okienko na dwie śrubki 14 czy 13 klucz i odkręciłem ją, usiadłem do ciągnika i dusiłem sprzęgło a ojciec obserwował co sie dzieje i wywnioskowaliśmy że docisk sprzęgła nie cofie aż do końca i wpadłem na pomysł żeby to wypsikać WD 40 i nasmarować i trochę podusiłem sprzęgło i dociski sie rozruszał i efekt był od razu teraz tylko na łąkę go potestować czy jest wszystko na pewno ok... ale mam nadzieje że będzie wszystko dobrze :rolleyes: i teraz można wypić piwko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaco512    39

"Docisk sprzęgła"- chodzi ci o tuleję z łożyskiem które naciska na łapki, a poprawnie docisk to spory talerz który dociska tarczę do koła zamachowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


komand19    0

O widzisz to może i u mnie będzie podobnie że docisk sprzęgła się nie zawszecofa, będę musiał to zdiagnozować :)

Ja mam case'a bez rewersu, mam skrzynię 8/4heh tak mi się bynajmniej wydawało. Ciągnąłem przewód zasilający do radia zdjąłem pokrywę plastikową koło wajh od biegów a tam patrze i na przewodach wisi przycisk identyczny jak ten który służy do przełączania półbiegów, dziura na ten przycisk jest zaślepiona na dzwigni zmiany biegów. Pytanie po co ktoś odłączył możliwość przełączania półbiegów, tej lampki sygnalizujące żółw/zając też nie ma.. Teraz tak, albo ciągnik służył w transporcie i wyrzucili ten przycisk aby nikt w czasie jazdy nie pokusił się o jego załączenie albo jest problem z półbiegami i dlatego ktoś go schował.. Teraz strach to przetestować bo nie wiadomo co się stanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jeżeli je odłączyli to tylko dlatego że coś z nimi było nie tak, sprawdź to sprzęgło odkręć tą pokrywkę tak jak ja pisałem wyżej, jeżeli to nie będzie sprzęgło to może być to problem z tymi pół biegami ale sprawdź jeszcze sprzęgło... może się mylę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem sprostować to co wyżej napisałem a mianowicie to nie był problem docisku tarczy tylko czujnika który jest zamontowany nad pedałem sprzęgła, wszystko na to wskazuje że mój case miał pół biegi a ten czujnik jest od pół biegów, i to z nim miałem problem ale odłączyłem go i zmostkowałem kable idące do niego i teraz jest wszystko dobrze. Ale mam jeszcze takie jedno pytanie czy jest coś takiego jak pół biegi pod obciążeniem? Proszę o odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

    • Przez jaco512
      Jakie macie opinie na temat tych ciągników? Czy warto je kupywać? Jaką mają trwałość?Poszukuję ciągnika z lat 1985-93 80-100km
    • Przez matingus
      Witam.
      Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.
      dodam że lampka też się nie świeci.
       
      Co może być ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez luka582
      Witam.Mam problem z słabnącą hydrauliąi po rozgrzaniu w case 785XL.Problem ujawnia się po kilku godzinach przy intensywnej pracy ciągnika,po czym jest kłopot z uniesieniem na podnośniku jakiejkolwiek maszyny ,wspomaganie działa bez problemu.Gdy traktor ostygnie wszystko jest OK. Stan oleju jest w normie .Olej jaki jest zalany to Agrol U hydrauliczno przekładniowy.Proszę o rady czy przyczyną może być filtr hydrauliki czy już pompa do wymiany?
×