Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ją mam 14 lat i tylko c 360 uczyłem się jeździć 2-3 lata temu a teraz jak mi powiedzą to wszystkim pojadę. Jak chcesz się nauczyć obsługi 330 i pochodnych to tylko książka,to co wyczytasz i zrozumiesz to będziesz pamiętał do końca życia.

 

Nie śmiejcie się bo tu nie ma z czego.

 

 

Edytowane przez ursusik912
Opublikowano

Ale mnie rozbawiłeś :D nie przesadaj że w wieku 6 lat pomykałeś c-330 albo że twój sym mając 5 lat umiał orać, chyba że siedział na kolanach i trzymał kierownice no to sie zgodze :P

a co do kolegi emiliann to wsiadaj z ojcem w c-330 lub w 3p i sie ucz, jak już wyczujesz sprzęgło to dalej jest już tylko z górki :)

Może ja i mój syn jesteśmy bystrzejsi od ciebie :) A tak na poważnie to w zachodnim ciągniku jak wiesz (lub nie) nie musisz zmieniać biegów wajchą czy wciskać sprzęgła tylko używasz rewersu i EHR na podłokietniku,a dziecko siedziało samo na fotelu a ja na fotelu pasażera tylko ręką przytrzymywałem fotel bo jak podskoczył to czujnik siedzenia się włączał ze nikt nie siedzi :) oczywiście że nie orał całego pola tylko powiedzmy pół godz. czy 15 minut bo po prostu się nudzi dziecko w takim wieku a jeśli chodzi o moje przygody to możesz wierzyć lub nie ( nie mam 12 lat ) ale musiałem stawać na sprzęgle w 30 żeby zmienić bieg

Opublikowano

Chłopaki ale dajcie mi jakieś praktyczne rady proszę was. Niedługo przyjdzie gospodarstwo przejąć a ja nie umiem jeździć... Co zrobić na przykład żeby 3P tak nie ruszał szybko jak się biegi zmieni, jak odpala się 30 ze środka jakoś ten kluczyk się przkręca i coś tam pod maską, co zrobić żeby traktor jechał równo a nie tak szybko wolno szybko wolno, jak się włącza tą rotacyjną czyli ten wałek, i jak zgasić ciągnik żeby nie poleciał zgórki chodzi mi o takie praktyczne rady.

Opublikowano (edytowane)

Czlowieku jak mozna praktycznie doradzic??????

 

Teoretycznie Ci wszystko wyjasnili

 

 

Zeby ciagnik nie zjechal to zostawia sie na biegu albo zaciaga hamulec reczny :D

Edytowane przez banan575
Opublikowano (edytowane)

Troche praktyki i idzie sie wszystkiego nauczyć żeby 3p szybko nie ruszał trzeba sprzęgło wyczuć.A trzydziestke odpala się w następujący sposób wkładasz kluczyk do stacyjki ustawiasz gaz ręczny i pociągasz za tą gałke z lewej strony maski Ja pierwszy raz sam odpaliłem i ruszyłem trzydziestką jak miałem 3 lata ale jazda skończyła się kilka metrów dalej na słupie od garażu.To zależy również od podejścia jak sie chcesz czegoś nauczyć to sie nauczysz a jak nie to i choćby łopatą do głowy kładli łopatą to i tak nic z tego nie będzie.Tyle mam do powiedzenia w tym temacie

Edytowane przez jonek98
Opublikowano

Jest takie przysłowie " Z niewolnika nie zrobi się pracownika" i nie obrażając ciebie ( bo to nie jest moim zamiarem) trochę ono tu pasuje. Bo moim zdaniem żeby pracować na roli czy przy inwentarzu żywym trzeba mieć pasję i po prostu to kochać bo inaczej będziesz zakładnikiem swojego wyboru. To nie jest zawód który wykonujesz 8 godz. i cześć jak czapka ( ale to tak nawiasem). Inaczej nie nauczysz się jak ci ojciec nie pokaże co i jak i zacznij od najprostszych spraw od głupiego kierowania przy jakimś przetrząsaniu siana lub bronowaniu albo w ogóle na pusto po łąkach na wiosnę pośmigać. Przecież niedługo na prawko będziesz mógł zdawać to byś miał jakieś obycie.

Opublikowano (edytowane)

A jak dla mnie książka książką, ale praktyka zawsze praktyką...

To jest prawda, ale prawdą jest też to że nie można po prostu wsiąść pierwszy raz do ciągnika i sobie pojechać bez wiedzy teoretycznej (czy to z książki czy czyichś porad (na miejscu!)), to nie samochód.

 

I zgadzam sie z @boku27, żeby pracować w rolnictwie trzeba to po prostu lubić.

 

@emiliann tylko jak mamy Ci radzić skoro to co Ci piszemy do Ciebie nie dochodzi? Nikt Ci na forum nic lepiej nie wytłumaczy niż instrukcja, czy chociażby człowiek który tłumaczy Ci wszystko stojąc przy ciągniku(!). W instrukcji masz wszystko opisane, gdzie jakie wajchy, jak odpalać, itd. Patrz na ciągnik i ucz się jego budowy. Jeszcze żaden mechanik czy kierowca nie wykształcił swoich umiejętności czytając tylko surowy tekst, zawsze dochodzi jakiś schemat, rysunek, zdjęcie, jak też praktyka. Zrozum maszynę a będzie działać w Twoich rękach jak należy, bez względu na to czy to ciągnik, czy głupia pompka do roweru.

I przede wszystkim nie zaczyna się 'kariery' od maszyn napędzanych na WOM, a już tym bardziej rotacyjnej. To taka rada dla Twojego dobra i ludzi w Twoim otoczeniu

Edytowane przez lukasz222
Opublikowano (edytowane)

Ja zaczynałem jeździć traktorem w wieku 7 lat. Na początku były to proste maszyny a teraz pracuje najczęściej z prasą rolującą i ładowaczem czołowym. :rolleyes:

Najlepiej znajdź sobie jakiegoś doświadczonego traktorzystę, który siądzie obok ciebie i pokaże ci jak to się robi - a raczej jeździ.

Edytowane przez mariusz4321
Opublikowano

Chłopaki ale dajcie mi jakieś praktyczne rady proszę was. Niedługo przyjdzie gospodarstwo przejąć a ja nie umiem jeździć... Co zrobić na przykład żeby 3P tak nie ruszał szybko jak się biegi zmieni, jak odpala się 30 ze środka jakoś ten kluczyk się przkręca i coś tam pod maską, co zrobić żeby traktor jechał równo a nie tak szybko wolno szybko wolno, jak się włącza tą rotacyjną czyli ten wałek, i jak zgasić ciągnik żeby nie poleciał zgórki chodzi mi o takie praktyczne rady.

 

Tata dużo lepiej cie tego nauczy niż ktoś z forum,Kilka godzin i już będziesz wszystko wiedział co gdzie włączać itp.

Nawet jakbym opisał ci jak się odpala 30 to dużo lepiej zrozumiesz to jak tata ci to pokaże na ciągniku. ;)

Opublikowano

Nie masz się czego obawiać :) jazda traktorem to sama przyjemność no a Ursusem C -330 to najprostszy traktor w obsłudze. Tata ci wszystko wytłumaczy podpowie ci ras drugi ras i się nauczysz. :D Ja też balem się pierwszej jazdo a teraz to przesiadam się z jednego na drugi jak coś się robi w polu... Powodzenia :rolleyes:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v