Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła Bizon Rekord Z058


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?

Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.

 

Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez damaxyz
ortografia
Opublikowano (edytowane)

Hej, po pierwsze luzujesz i zdejmujesz pas jezdny, następnie odkręcasz całą przystawkę z kołem pasowym i zdejmujesz (wychodzi przystawka z kołem i całe sprzęgło) Odkręcasz docisk (kilka śrub na klucz 17) i masz tarczę na wierzchu. Przy okazji warto sprawdzić łożysko oporowe i ewentualnie wymienić. Po zakupie tarczy koniecznie należy sprawdzić czy wchodzi ona na wałek sprzęgłowy bo wykonanie tarcz pozostawia wiele do życzenia. My musieliśmy poprawiać frezy pilikiem. Przy zakładaniu tarczy trzeba pamiętać aby ustawić ją dokładnie po środku. Później zakładasz całość z powrotem i przykręcasz (pamiętaj żeby włożyć popychacz od wysprzęglika) Następnie zakładasz i naciągasz pas jezdny. Po zmontowaniu regulujesz sprzęgło ustawiając odpowiednio popychacz. Jeśli napisałem coś niejasno to to napisz a postaram się wszystko wytłumaczyć dokładniej. Pozdrawiam

Edytowane przez pawelzaza
Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za odpowiedź,

 

Powiedz jeszcze mi tylko jakie są objawy zużywania tarcz sprzęgła i co może być przyczyną takiego szumu podczas ruszania przy wysokich obrotach silnika (tylko na początku żniw).

 

Pozdr,

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Co do szumu to może być spowodowany dotykaniem łożyska oporowego do docisku ( sprzęgło nie odbija do końca) bo tuleja po której przesuwa się łożysko jest nienasmarowana (np. z powodu przetartego wężyka podającego smar z kalamitki na tuleję łożyska) W czasie żniw wszystko się dociera i luzuje i łożysko zaczyna odbijać poprawnie i szum zanika. Po zimie kiedy wszystko się zastoi problem powraca. Oznaką zużytej tarczy są poślizgi sprzęgła np. przy przejeżdżaniu przez bruzdy albo przy ruszaniu pod górę (kombajn nie chce ruszyć z miejsca) towarzyszy temu bardzo charakterystyczny smród. Pozdr.

Opublikowano

Właśnie smrodu nie czuć nigdy i nigdy też nie miałem problemu z przejeżdżaniem przez bruzdy czy wzniesienia. Jak można sprawdzić ten wężyk - czy jest on poprawnie założony i czy smaruje to co smarować powinien. Przez te dwa wzierniki niestety nic nie widać

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Dopiero teraz zabrałem się za robotę z wymianą sprzęgła i mam kilka kolejnych pytań:

 

1. Tarcza sprzęgłowa ma grubość 7,5 mm - czy nadaje się do wymiany?

2. W czterech zespołach sprężyn na docisku mam tylko po dwie sprężyny w każdym zespole a miejsca jest na trzy i teraz czy mam zostawić dwie czy należy uzupełnić ich ilość?

 

3. Na poniższych zdjęciach na tarczach metalowych które przylegają do tarczy sprzegłowej widnieją jakieś rysy (pęknięcia) - co z tym robić?

 

 

 

 

post-23365-0-77813700-1433534213_thumb.jpg

post-23365-0-42446300-1433534283_thumb.jpg

post-23365-0-02550900-1433534359_thumb.jpg

Edytowane przez damaxyz
Opublikowano

Te pęknięcia to od przegrzania ale nie przejmuj się bo często to się zdarza.

 

Tarcza jeśli ma luz na sprężynkach to wymień na nową. U mnie nie była zużyta ale miała trochę luzy na sprężynkach i szarpała przy cofaniu na max obrotach. Po założeniu nowej tarczy nic nie szarpało.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Potrzebuję porady jak prawidłowo powinno być ustawione sprzęgło, ponieważ wszystkie biegi trzeszczą przy wkładaniu.

Jaka powinna być prawidłowa odległość od tarczy do łapek z pierścieniem i pierścienia do łożyska ?

post-22802-0-42931500-1434180155_thumb.jpg

post-22802-0-60621300-1434180195_thumb.jpg

post-22802-0-94484700-1434180235_thumb.jpg

Edytowane przez grzepo
Opublikowano (edytowane)

Ciąg dalszy. Po odkręceniu docisku okazało się że ktoś wymienił tarczę i jest praktycznie nowa. Co się rzuca w oczy to to że bierze tylko brzegiem- ale wydaje mi się że jest po prostu nie dotarta jeszcze. Łapki zostały wyregulowane też że początkowa odległość łapek (pierścienia) od tarczy wynosiła 61mm teraz jest 65mm. Po złożeniu jak kręci się kołem napędowym to łożysko się obraca ale jak się je przytrzyma drutem przez otwór (od skrzyni biegów) to się zatrzymuje- czyli luz jest minimalny. Podczas przerzucania biegów np z 2 na R, lub 1 na R jest w miarę dobrze ale jak się wyrzuci na luz i po dłuższej chwili chce się wbić jakikolwiek bieg to zgrzyta. Ja nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy tarcz jest jakaś nie oryginalna i grubsza i ruch wysprzęglika nie wystarcza aby całkowicie rozsprzęglić czy co... nie mam pomysłu... A może tarcz jest właśnie nie dotarta i najlepiej by było ją trochę "przypalić"

Edytowane przez grzepo
Opublikowano

Prawdopodobnie tracza nadal kręci się z dociskiem choć będzie rozsprzęglona.

Przypal ją trochę powinno pomóc.

Czasem taki objaw jest gdy tarcza blokuje się na wieloklinie wałka sprzęgłowego.

 

Opublikowano (edytowane)

nie wiem czy dobrze widze, ale na zdjeciu lozyska wyciskowego jest takie wygniecenie czy to smar? jak wygniecenie to masz odpowiedz na ciezko wchodzace biegi z luzu. Mialem to w "super" :P
i w jakim miejscu jak naciskasz sprzeglo zaczyna sie rozprzeglenie? Przy gorze, srodku czy koncu?

Edytowane przez kravter
Opublikowano

Łożysko pierwszej świeżości nie jest, ale jest gładkie. Wgnieceń nie ma. Teraz wyregulowane jest tak że bierze przy górze. Było też tak zrobione że brało bardziej u dołu. I u dołu i na górze nie jest tak jak powinno być. Regulowane było na dole przy samym sprzęgle i pod podestem poprzez podłożenie jakiejś nakrętki czy podkładki na tłoczek.

Opublikowano

Naciskając łapki (ten pierścień) wszystkie brały jednakowo- nie wyczuwalne były jakieś różnice. Bo jakby te bolce były podtarte to by rozsprzęglało z pewnym "opóźnieniem"- to też nie było wyczuwalne przy ręcznym naciskaniu. To wiadomo że zgrzytnięcie w takiej skrzyni musi być, ale wydaje mi się że u mnie jest ono dużo za głośne i długie. W tej chwili obstawiam nie dopasowanie się tarczy. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na polu- bo tak jak pisałem przy zmianie między biegami jest jakby w porządku. Jakby było źle to będziemy rozbierać i wszystko sprawdzać jeszcze raz bardzo dokładnie- także za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

A czy przypadkiem rekordy nie miały synchronizowanych skrzyń biegów? Może to trzeszczenie to coś z synchronizatorami? Jak ktoś ma jakieś materiały dotyczące skrzyni to niech wrzuci bardzo by mi się przydały?

 

Wygląda że skrzynia nie jest synchronizowana ale jest o stałym zazębienu. I kolejne pytanie czy wałek nr 18 (pierwsze zdjęcie) może tak na pół centymetra ruszać się od koła do koła? (ten wałek od ręcznego)

post-22802-0-54607800-1436383136_thumb.jpg

post-22802-0-21966700-1436383223_thumb.jpg

post-22802-0-64055100-1436383264_thumb.jpg

post-22802-0-33913400-1436383288_thumb.jpg

post-22802-0-48287800-1436383314_thumb.jpg

post-22802-0-57820400-1436383338_thumb.jpg

post-22802-0-48845700-1436383364_thumb.jpg

post-22802-0-15556700-1436383393_thumb.jpg

post-22802-0-41207500-1436383432_thumb.jpg

Edytowane przez grzepo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Zdzichsiemacho
      Witam szanowne grono, chciałbym zmierzyć kompresje w silniku bizona, w internecie jest sporo zestawów ale typowo do samochodów, konstrukcja montażu wtryskiwacza w bizonie, na pierwszy rzut oka wyklucza użycie takich zestawów. łapka która trzyma wtryskiwacz równocześnie trzyma też  wałek od popychaczy. w tych zestawach jest uchwyt w kształt litery H i nie widzę możliwości zamontowania  go w silniku bizona, myślałem żeby nabyć jakiś wtryskiwacz i przerobić go na adapter.  Poradzicie cos? Pozdrawiam
    • Przez APPACZ1
      witam Bizon rekord wyrzuca sita od wczoraj wieczora wymieniłem 3 pręty którymi mocuje się sita praktycznie nie da się kosić co parę hektarów pręt z dwóteownikiem lądóją w żmijce od podajnika kłosowego czy konieczne jest wymienienie kosza sitowego jaka jest przyczyna czy można to jakoś obdziadować by żniwa dokończyć miał może ktoś taką sytuację
    • Przez GrzegorzSzynal
      Witam!
      Drodzy forumowicze posiadam heder nowego typu do kombajnu Bizon Z056 napędzany jednym wałkiem. Chciałem zakupić kilka części, lecz w żadnym katalogu pdf  dostępnym w sieci jak i w wersji papierowej nie jest rozrysowany napęd na jeden wałek. Mam ogromną prośbę do posiadaczy katalogu od Rekorda o udostępnienie dwóch stron wersji pdf lub nawet zdjęcia rysunku i nr katalogowych. Chciałem porównać numery katalogowe przed zamówieniem części zamiennych. Domyślam się, że jeżeli Rekordy wychodziły z takimi hederami to właśnie katalog to uwzględnia. Podaję e-mail i liczę na waszą pomoc.
      szynalek@o2.pl
      Pozdrawiam.
    • Przez PawcioN
      witam może ktoś mi podpowie jak ustawic bizona do koszenia jęczmienia ozimego problem w tym ze sa duze straty 
    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
      Odpowiem potomnym, trzeba całość odkręcić od kombajnu bo półoś mocująca przednie  koło musi być rozkręcona od tyłu, dopiero rozejdą się połówki obudowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v