Skocz do zawartości

Lepiej kupować obciążniki czy większe opony?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Może masz krzywą felgę.

Jest takie zjawisko, może dlatego że mój mf ma problemy z uciągiem, no ale opona zdziera sie najbardziej na asfalcie, ale zawsze szybciej leci prawe koło, kumpel w bmw też ma tak ale u niego chyba prawe szybciej się drze, widziałem w ogłoszeniach różne jd z wydartym przodem i też prawe koło bylo mocniej zjechane

Opublikowano

u mnie w redku tez zdziera sie szybciej prawe tylne kolo. Przyznam ze nigdy nie zastanawialem sie nad tym co jest tego przyczyna,w dodatku w okolicy tylko u mnie tak zdziera w innych ferdkach jest lepiej :lol:

Opublikowano

Krótko Panowie będe w większości ganiał z lekkimi maszynami w transporcie w przyszłości tur itd chodzi o to żeby nie topić się w łąkach to jedno a wygodnie sobie poróżować to najważniejsze więc pytam czy wyższe koła bardziej umilą a raczej umożliwią mi szybką jazde po polnych drogach i łatanej szosie, czy lepiej dociążać to co jest (pytam na przykłądzie proximy czy 11,2 i 16,9/30 tył czy lepiej 13,6 i 16,9/34 tył) wyższe to zawsze szybsza i trochę wyższa i na radialkach by była wiec na których lepsza a mortyzacja ciśnienie odpowiednie i czy te większe koło nie bedzie zachowywać się jak piłka?

 

Moje doświadczenie jest na przykładzie mf 255 i czy z obciążnikami na przedzie czy nie i z tyłu to tak samoi podskakuje na dziurach, dopiero jak coś ciągnie lub dzwiga za sobą no to sie jedzie wygodnie

Opublikowano

a tam u nas jest frut 698(90km). ma łyse kapcie na dodatek radialne i bez obciążników i napędu. jak sie wozi pełną przyczepe kiszonki to gumy można palić :P trawe to żuca :lol:

Opublikowano

Zna ktoś ceny tanich obciążników np. od mtz (chyba najtańsze) lub od starych ursusów, tylko nie gadajcie że się oszpeci ciągnik bo ładnie pomalowane i umocowane (wszystko da się dorobić ) wyglądaje super i wcale nie kojażą sie od razu z ciągnikem z którego pochodzą wiec jak ktoś wie to neich poda przykład!

Opublikowano
Pewnie mnie wyśmiejecie ale czy może mi ktoś powiedzieć co to są opony radialne ?:lol:

Radialna to radialna ma inną budowe jest bardziej miękka i jest lepszy uciąg, ale radialna napewno łatwiej się uszkadza przebija rozcina i chyba ma mniejszą nośność? ale za to lepiej amortyzuje nie wiem nie mam a czy naprawde radialki są takie super?

Opublikowano

no to wziołem szerokie opony a nie brałem obciażników no i ciągnik skacze jak głupi, jakie ciśnienie najodpowiedniejsze będzie dla opon 420/70/2 i 480/70/34 żeby nie skakał ale i żeby maszyny do 800kg na tuzie woził i zabardzo nie pszysiadał, czy da sie ustawic jakieś optymalne ciśnienie, teraz testuje tak około 1,2mpa a było po 1,4 mniej skacze ale na twardym czuje jak klocki stukają o grunt a wczeniej tego nie było więc spróbowac jeszcze upuscić? doradzcie koledzy bo nie chce potem dopompowywac ;) a ciągnik o masie 3,5t

Opublikowano

Ferdek07 pochwal się co kupiłeś .A tak w ogóle radialna ma lekko przysiąść i nic jej nie będzie trochę delikatnie,ale delikatnie popęka niteczki jak pajęczyna .A pozatym na oponie powinno być max ale czy jest minimalne ciśnienie ,a poszukaj w instrukcji lub tez na stronie producenta .Ale 0,8 to chyba za mało 1,2 to raczej min.

Opublikowano

już gdzie spisałem kupiłem lambo r3 evo 85 target, 1,2 było i jako tako jużsię jeździ upuściełm na 1,1 zobaczymy co będzie problem w tym że jak upusciłem wcześniej to na twardej drodze przy 10km/ha kabina drga bo czuje każdy klocek opony stukający o podłoże, znajomy mówił że puki się opony lkko nie przyjeźdzą tak będzie, a z przodu 1,2 to optymalne cśnienie?

  • Root Admin
Opublikowano

co do wyboru - opony czy obciazniki to ja mowie zdecydowanie opony.

moj zetor miał 16.9 mimo ze protektor byl ładny to je sprzedałem i kupilem nowki 480/70 - od tego dnia skończyły się problemy w polu - przestał buksować przy pługu, przestał gniesc slady przy agregacie i uprawie jesiennej, moglem zaczac uprawiac plycej.

zeby bylo smieszniej to obciążniki przestawiłem 65cm do przodu i teraz mam super dociążony ciągnik.

Co do ciśnienia to przod mam 2atm, tył koles przy montazu ustawił mi na 1.5atm bo mniej sie bał zeby mi nowej opony nie zdjęło z koła i tak zostało.

powiem, że dla agregatu uprawowo siewnego wcale to nie jest za duzo

Opublikowano

właśnie Ferdek uważaj na za małym ciśnieniu może spaść opona z felgi ,przy dużym obciążeniu bo nie ma dętki .Miałem tak w rozrzutniku przeładowany szybko jechałem lekki przechył i sru zeszła trochę opona a z nią powietrze ,a było 3,5 MPa .

yacenty a te 16,9 to miałeś diagnalne czy radialne ?

  • Root Admin
Opublikowano

stare opony były radialne, nowe tez sa,

masa zetora wg konedata to 4900, mi cos sie kojarzy ze na wadze miał 4600, ale ja nie mam obciązników na tylknych kołach i z przodu przy osi

Opublikowano

Ferdek, podaj rozkład masy (naciski na osie) Twojego ciągnika tak jak stoi, powinno być w instrukcji. Mam taką fajną tabelke z rozmiarami, obciążeniem i minimalnym ciśnieniem.

 

Pracowałem na radialkach z dętkami przy ciśnieniu 0,8 bar i nic sie nie działo, poza tym że drobno popękała guma przy stopce (opony Stomil) ale to nic groźnego.

Opublikowano

w instrukcji podają masy maksymalne to 1550k i 2400kg, ale maksymalne czyli z obciążnikami pewnie u mnie to raczej będzie 2200kg i 1400-1500kg

opony 420/70/24 i 480/70/34 semperit cultor 70 bezdętkowe

Opublikowano

Wygląda na to że teoretycznie możesz pracować nawet na bardzo niskim ciśnieniu gdyż niskoprofilówki tego rozmiaru mają bardzo duży zapas nośności jak na tak lekki ciągnik.

 

Tabelka dla tych rozmiarów niestety nie obejmuje tak niskich mas, w końcu to tylko 1100kg na jedną tylną opone a 480/70 przy 1,2 bara może dźwignąć nawet 2500kg do prędkości 30km/h bez szkody dla niej. Także w Twoim przypadku trzeba kierować sie rodzajem wykonywanej pracy.

 

Nie ma jednej uniwersalnej wartości, do ciężkich prac polowych na tył dałbym spokojnie nawet na 0,8 bar a do transportu po drogach utwardzonych 1,4 bar, chyba że masz inne/lepsze sugestie w instrukcji.

 

Nie będziesz dorzucał jakichś obciążników na przód?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mirasek masz może w tabeli max obciążenie dla opony 20.8 R 38? Opona Goodyear, radialna. I jeszcze jakie dać ciśnienie do prac polowych, masa ciągnika to 6 ton czyli nacisk na oponę to ok 1500-1700 kg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v