Skocz do zawartości

Lepiej kupować obciążniki czy większe opony?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam obciążnik wykonany ze starej beczki 400l. Wycięte są w niej otwory i wstawione ceowniki hutnicze + belka do przyczepiania na TUZ, wolna przestrzeń została wypełniona po części kamieniami a reszta zalana betonem. Całość szacuje na ponad 1t. masy.

Opublikowano
A widział ktoś ruskiego (t25) na kołąch 14,9/28? skrzynia i silnik 2 razy szybciej się sypały

ja widzialem B) niestety tylko widzialem kilka razy,opini wlasciciela nie znam B) Powiem tak(a raczej napisze B) ) jesli chodzi o u3512 to w zupelnosci wystarcza mu kola 14.9x28 i do tego jakies obciazniki i to jest max. na jego mozliwosci zewiazane z moca B)

Opublikowano
Napełnianie kół wodą lub roztworem nie zamarzającym

 

TJ. instrukcja obslugi wiec chyba skan mogę zamiescic -nie jest tam nigdzie napisane ze kpiowanie i powielanie zabronione B)

Wszystko fajnie tylko czy to nie ma negatywnego wpływu na opony, bo jak ma pęknąć opona czy drut w oponie to będzie na niezły zestaw obciążników i czy nie rozbija to zwolnic wkońcu masa bezwładna nie jest umiejscowiona sztywno na osi tylko dostaje niezłych obr i z dużą siłą oddziałowuje na ośkę koła

Opublikowano

No jeśli przednie będziesz miał szersze, to np. po orce przód nie będzie się tak zapadał i przez co ciągnik będzie się mniej męczył i ewentualny poślizg kół tylnich i spalanie będzie mniejsze, równierz komfort prowadzenia będzie większy.

Opublikowano
No jeśli przednie będziesz miał szersze, to np. po orce przód nie będzie się tak zapadał i przez co ciągnik będzie się mniej męczył i ewentualny poślizg kół tylnich i spalanie będzie mniejsze, równierz komfort prowadzenia będzie większy.

Dobra ok ale z włączonym przodem opory są większe w warunkach gdzie prawie nie występuje poślizg tyłu a tylko w jednej dolince jest mokro i przy mniejszych mocach moze na ten opór wiecej ropy wyżłopie niż pożytku z tego, a wiem to po 5245 kolegi - włancza przód jak już całkiem nie ma wyjścia bo i tak z przodem więcej ten ciągnik w polu nie pociągnie a po włączeniu przodu automatycznie wzrasta spalanie

Opublikowano

ale zmniejsza sie ugniatanie gleby, nawet gdy nie widac poslizgu. poza tym wiekszy opor, to lepsza sila uciagu, wiec mniejszy poslizg i w efekcie lepsze wykorzystanie spalanego paliwa.

wiadomo ze przy prasowaniu slomy nie zalaczam przedniego napedu, ale juz przy tak malo wymagajacej od ciagnika pracy jak walowanie przod u mnie jest wlaczony, nie wspominajac o agregacie, bronach, czy plugu. jesli wydaje ci sie ze nie wykorzystasz przedniego napedu, to moze wynikac z zle dopasowanych narzedzi

Opublikowano
Tylko jak najszersze opony,lepsze właściwości uciągu i mniejsze ugniatanie gleby zamiast obciążników,jak i tyłu tak i z przodu szerokie opony!

Jak oceniasz możliwości swojego 5314 - przydały by się szersze niskoprofilówki czy na tą moc styknie?

Opublikowano

Szersze opony w polu jak najbardziej są lepsze ze względu na większy kontakt z powieszchnia i jest w tedy mniejsze prawdopodobieństwo zakopania w miękkiej ziemi, ale jeśli będziemy ciągnąć coś cięzkiego lub stawiającego duży opór i waga traktora będzie za mała to szerokie gumy nie dociążą go. W tedy nieodzowne będą obciążniki. Osobiście uważam żę uciąg z szerszymi gumami będzie mniejszy od uciągu z węższymi gumami ale z obciążnikami.

No ale to tylko moje zdanie B)

Opublikowano

A jak zachowuje się ciągnik na dużych szerokich kołach bez obciążników w transporcie z dużym ładunkiem na szosie, śmiga u nas często taki same grand prix 95 i nie wiem czy za duże ciśnienie ma w kołach czy za mało obciążników (ma obciązniki na przód) ale ten ciągnik to bardziej skacze niż jedzie caly czas rytmicznie wykonuje żabki przednia oś czy to tylko przez za duże ciśnienie?

Opublikowano

tylko, że węższymi na podmokłej łące narobisz rowów, a szersze może zerwą troszkę górnej warstwy i pojadą.

 

 

Proszę szanownych moderatorów o połączenie dwóch tematów :

 

Lepiej kupować obciążniki czy większe opony?

i

Szersze koła w 3512, Jakie można załozyć najszersze koła do 3512??

Opublikowano
Mniejsze opory toczenia (większe koło zasze toczy się lżej od mniejszego).

??? a ja mysle dokladnie na odwrot, wieksze (wyższe) kolo (felga + opona) ma wieksza powierzchnie styku (przy tej samej szerokosci), wytwarzajac wieksze opory

Opublikowano
Mniejsze opory toczenia (większe koło zasze toczy się lżej od mniejszego).

Zgoda Kris14 poza tym ze przełożenia troche się zmienią ale zawsze to te 2 km/ha zyska, ale tak poza tematem zawsze zastanawiam się jak widzę dlaczego Kia taki mały model dostawczaka ze skrzynią z tylu ma z przodu normalne koła jakies 15tki chyba a z tyłu bliźniaczki jak w fiaciku 126p a może i mniejsze po co to?

Opublikowano
Zgoda Kris14 poza tym ze przełożenia troche się zmienią ale zawsze to te 2 km/ha zyska, ale tak poza tematem zawsze zastanawiam się jak widzę dlaczego Kia taki mały model dostawczaka ze skrzynią z tylu ma z przodu normalne koła jakies 15tki chyba a z tyłu bliźniaczki jak w fiaciku 126p a może i mniejsze po co to?

Proste-aby jak najbardziej obniżyć wysokość załadunku bez wstawiania nadkoli do wnętrza

Opublikowano
??? a ja mysle dokladnie na odwrot, wieksze (wyższe) kolo (felga + opona) ma wieksza powierzchnie styku (przy tej samej szerokosci), wytwarzajac wieksze opory

To przejedź się przez piaskownicę rowerem-choćby i marki Ukraina B) i dziecinnym rowerkiem na mikrokółeczkach (ale mikrokółeczkach o szerokości tych kół w Ukrainie)-wtedy pogadamy B)-oczywiście jeżeli nie będziesz za bardzo zdyszany B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v