Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Elektrotechnik dobra dobra nie strasz mnie tu jeszcze jakimis zwarciami po pol roku ;)

Nie straszę Cię, tylko ostrzegam, bo tak się często zdarza tym bardziej, że alternator będzie pracował zamontowany na silniku, który ma takie drgania, że śruby się same wykręcają. Ludzie sobie myślą, że po co dawać komuś zarobić skoro można to samo samemu zrobić. Jednak w większości przypadków samodzielna naprawa wychodzi dużo drożej.

Czlowiek chce cos sam zrobic porzadnie a wy tylko zniechecacie najpierw piszecie kup na szrocie a potem opowiadacie o zwarciach miedzyzwojowych.

Nikt Cię nie zniechęca, tylko jest różnica między profesjonalną regeneracją, a tym co Ty robisz. Sprawdziłeś chociaż mostki prostownicze? Masz chociaż czym to zrobić? Nie mówię tu o mierniku z biedronki, bo tym raczej nic nie zdziałasz. A uzwojenia? Też wymagają sprawdzenia, żeby było pewne, że za pół roku się nie rozlecą.

Powiedz mi jeszcze to na czym zarabiasz? skoro tez musisz kupic stary alternator czesci i robocizna i jeszcze mozesz sprzedac go za 200 z gwarancja?

Nie będę wnikał w szczegóły, ale Ty wspomnianych pierścieni nie kupisz taniej niż za 30zł, a ja mam je u siebie w warsztacie za 4zł bez ruszania się z domu. Podobnie jest z resztą części, czyli szczotki, regulatory, łożyska, mostki, obudowy, stojany i wirniki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Faktycznie wygląda na oryginał Elmot, więc dobrze zrobiłeś. Tylko coś gościu tanio sprzedał, ja miałem kilka nowych z zapasów z PRL, to poszły po 250 zł. Ale to może dlatego, że dałem gwarancję jak za nowy ze sklepu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko, że dobry alternator kosztuje 500zł, a wszystkie poniżej 300zł to ryżowce.

Opublikowano

Ja kupiłem na szrocie od cieniasa pasuje idealnie tylko wyspawałem mocowanie, przeciąłem koło pasowe na pół dałem w środek podkładki zespawałem i już 5 rok ładuje dałem za niego 50 zł + 2h roboty.

Tylko najpierw sprawdziłem na innym ciągniku czy ładuje bo w razie co to można wymienić.

Osobiście uważam że remontowanie tego jest bezsensu, tym bardziej że tylko się człowiek pakuje w koszty.

Do  c360 każdy alternator można dopasować wystarczy  trochę pomyśleć. Gorzej jest w zetorach bo są te osłony i trzeba więcej kombinować.

 

Opublikowano

No przepraszam ale sami piszecie wszedzie ze zamiast kupowac chinszczyzne z allegro za 200zl to lepiej kupic cos starego na szrocie i zregenerowac bo czesci tanie a teraz mi piszecie ze mnie to wyjdzie nie wiadomo ile. Porzadne alternatory sa po 400zl-500zl wiec tutaj po regeneracji zamkne sie co najwyzej w polowie tej ceny czyli ok 200zl

 

Rozmawiałem wczoraj z wujkiem i powiedzial ze zna kogos kto nabije nowe pierscienie, wiec moze uda sie to tak zalatwic. Stoczyc nie wiem czy by sie dalo bo jeden rowek dosc gleboki sie wydaje.

 

@Elektrotechnik dobra dobra nie strasz mnie tu jeszcze jakimis zwarciami po pol roku ;). Czlowiek chce cos sam zrobic porzadnie a wy tylko zniechecacie najpierw piszecie kup na szrocie a potem opowiadacie o zwarciach miedzyzwojowych. Powiedz mi jeszcze to na czym zarabiasz? skoro tez musisz kupic stary alternator czesci i robocizna i jeszcze mozesz sprzedac go za 200 z gwarancja?

 

Jak kupywałeś na szrocie mogłeś sprawdzić stan pierścieni ślizgowych,zresztą jak rowek nie duży to jeszcze będzie długo pracować.

Zamontuj do ciągnika i jak ładuje to nic z nim nie rób,jak zaczniesz remontować to wyjdzie drożej jak nowy.

Same łożyska wysokoobrotowe są droższe od tego alternatora.Jak padnie to idź po drugi za 50zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kupił wysyłkowo, więc nie mógł.

Opublikowano

Sam głupoty piszesz. Jak chcesz robić tak jak te tępaki w PGR-ach to rób, ale nie udzielaj takich porad innym.

.

 

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Dla twoiej wiadomosci---Tępaki w PGR-ach  kombajnów nie produkowali a  Fabryka Maszyn Żniwnych im. Marcelego Nowotki „Agromet” w Płocku (FMŻ)

 

Opublikowano

u  mnie nigdy na włączonym silniku nie świeci się na maksa nawet na minimalnych obrotach, ale gaśnie całkowicie tak przy 750-800 obr/min, przy mniejszych się lekko świeci ;)

  • Like 1
Opublikowano

Jakim kablem podłączyć alternator 55A do rozrusznik? Jaką średnicę ma śruba na automacie rozrusznika?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po co się udzielasz jak nie wiesz? Przewód ma być taki żeby gęstość prądu nie przekraczała 5A/mm2.

Opublikowano

Dzięki, a czy końcówka oczkowa zaciśnięta kombinerkami i zalutowana cyną będzie działała tak dobrze jak profesjonalnie zaciśnięta ? I pytanie jeszcze przewód kupić z jakim oznaczeniem, LGY będzie dobry ?

Opublikowano

Przewód to najlepiej żeby był LGYs. Bo zwykły LGY nie jest zbyt odporny na działanie olejów, wysokich temperatur oraz wilgoci i po krótkim czasie może ulec zniszczeniu.

Opublikowano

Chciałem 16mm2 bo jak już robię to sam to co będę żałował. Czyli przesadziłem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzięki, a czy końcówka oczkowa zaciśnięta kombinerkami i zalutowana cyną będzie działała tak dobrze jak profesjonalnie zaciśnięta ? I pytanie jeszcze przewód kupić z jakim oznaczeniem, LGY będzie dobry ?

Nie będzie dobrze, ale jak nie masz prasy to taki sposób jest najlepszy. I nie zaciskaj nic kombinerkami, tylko po prostu włóż przewód w tulejkę i zalutuj.

Chciałem 16mm2 bo jak już robię to sam to co będę żałował. Czyli przesadziłem?

Nie przesadziłeś, chociaż 10mm2 w zupełności wystarczy. A te 16mm2 na pewno nie zaszkodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v