Skocz do zawartości

Polecane posty

Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Witam mam taki problem wymienilem w moim MTZ tarcze docisku i tarcze sprzeglowa poniewaz strasznie zgrzytalo jak sie wkladalo biegi, jak odpalilem i chcialem wlozyc jakis bieg to zgrzyt byl taki ze nie dalo sie wlozyc biegu ale jak na zgaszonym silniku wcisnolem sprzeglo i wlozylem bieg i caly czas trzymalem sprzeglo to bralo dobrze i nie slizgalo sie czy cos ale jak puscilem je do kocna i chcialem zmienic bieg dalej to samo zgrzyt ze az uszy bolaly, zmienilismy tarcze docisku i tarcze sprzeglowa efekt: taki sam nawet jeszcze gorzej bo jak puszczam sprzeglo to szarpie i cos stuka jakby przy docisku, wiem ze moze nie za jasno naswietlilem temat ale mam nadzieje ze bedziecie wiedzieli o co chodzi, Pozdrawiam i z gory serdecznie dziekuje za pomoc.Pozdrawiam

I czy moze to byc cos takiego jak hamulec walka sprzegłowego?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Łapki sprzęgła dobrze są wyregulowane na jakieś 2mm od łożyska oporowego, a o tym hamulcu pisałem dlatego ze jak wcisnę sprzęgło i poczekam z 10s to biegi ładnie wchodzą

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Raczej mam, mowie raczej bo nie jestem specjalista od MTZ i tyle co wyczytałem na forach itp, ale podsyłam zdjęcie, i to cięgło które jest zaznaczone na zdjęciu wydłużyłem na max. i trochę pomogło ale nie za wiele

post-23772-0-16551300-1337239714_thumb.jpg

post-23772-0-16551300-1337239714_thumb.jpg

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dokładnie. To krótkie cięgno jest od hamulca wałka sprzęgłowego. Podciągaj go delikatnie tak żeby tylko przy pełnym wciśnięciu sprzęgła hamowało wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Właśnie na tym cięgnie skończyła mi się już regulacja i dalej zgrzyta, tam powinna być chyba jakaś tarcza hamulcowa podobna jak sprzęgłowa i pewnie trzeba ja wymienić, dobrze mówie?

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0
Napisano (edytowany)

Tak wiem bo odkręciłem ta pokrywę od góry i je widać i myślałem ze może pomiędzy nimi coś musi być, tylko co zrobić jak regulacji już nie ma a wałek się nie zatrzymuje po wciśnięciu sprzęgła może być tak ze te tarcze są już wyrobione i dlatego nie zatrzymują tego walka? One powinny być gładkie?

 

 

Jak nadal będziesz notorycznie cytował poprzedni post to dostaniesz bana. Na razie "tylko" 10%.

Edytowano przez Elektrotechnik
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie mam zielonego pojęcia w rzyciu tam nie zaglądałem. Poza tym w moim nie ma hamulca w ogóle. Sprawdz czy nie ma jakiś luzów na dzwigniach któr niepoptrzebnie zabieraja zakres regulacji. I pytanie jak ustawiałeś sprzęgło? Mozliwe że ustawiając łapy cofniete są za mocno i musiałeś to nadrobić na cięgle od sprzęgła głównego a tym samym brakło regulacji na hamulcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Ja wymieniałem wałek sprzęgła i nie miał wejścia na klin tarczy hamującej teraz mam bez hamulca i biegi wchodzą dobrze bez jakiegoś wielkiego zgrzytu .Może cały pic polega na tym jak pisze wyżej Kolega że najpierw ustawiasz odległość łapek do docisku a potem na cięgle ustawiasz branie sprzęgła na pedale .A tarcze u mnie też były gładkie. :wacko: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal8888    0

Właśnie łapki sprzęgła są ustawione dobrze bo ok 2mm od łożyska a jakiś dużych luzów na cięgnach nie ma, i zastanawia mnie czy te tarcze hamulca tego nieszczęsnego walka nie powinny być grubsze i wtedy by lepiej hamowały, te hamulce występowały rzadko w tych traktorach ale ja mam to nieszczęście ze jest i nie wiem może na tym krótkim cięgnie od tego hamulca założyć dłuższa sprężynę i wtedy by lepiej dociskały te tarcze. Z tego co się orientuje to w nowych belarusach nie ma tego hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Jak wciśniesz sprzęgło na chwilę to skrzynia powinna Ci się za trzymać, czy coś z tego zaobserwowałeś :unsure: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jka robi się ze sprzęgłem, wymiana tarcz itp to przd zjechaniem silnika należy ustawić wstępnie odległość łapek od pierścienia z frezami womu w docisku sprzęgła. ma ona wynosić 12mm od krawędzi wieloklina do części łapek przylegającej do łożyska oporowego. To gwarantuje że zewnętrzna regulacja sprzęgła jest w takiej pozycji że do następnego remontu nie braknie ci regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie tak jak piszesz kolego @seweryn20. Jednak nie wydaje mi się, że przyczyną jest hamulec sprzęgła. On służy do tego aby przy redukcji biegów hamować rozpędzone masy w skrzyni biegów. Przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle hamulec nie ma wpływu na zmianę biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575
Napisano (edytowany)

To znaczy nie dokładnie przy redukowaniu. W czasie redukowania należy zrównać obroty wałka sprzęgłowego z z obrotami biegu na który redukujeny. A dokładnie różnice na sprzęgłach kłowych. Dla tego zmienia się na dwa sprzęgła a redukując z przegazówką. Hamulec wałka głównie się przydaje gdy na postoju wciskamy sprzęgło i chcemy zapodać bieg. Gdy tarcza stoi wchodzi cicho, gdy kręci się z rozpędu trochę trzaśnie na kłach. Więc zgadza się stwierdzenie że przy zmianie biegów nie ma wpływu. W moim nie ma tego hamulca wcale i żeby nie trzasło trzeba odczekać kilka sekund i wchodzą biegi ładnie.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Powiem szczerze nie robiłem sprzęgła w tej zemście Stalina , ale może po prostu masz coś zwichrowane ?

Płaszczyznę koła zamachowego , tarczę , czy docisk ?

Może trza było zamach przetoczyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×