Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba by było wkręcić manometr w dolną pokrywę skrzyni , gdyby na żółwiu wskazało jakiekolwiek ciśnienie w układzie to świadczyło by to o  usterce elektrozaworu . Gwint -  chyba M12.

Opublikowano
W dniu 26.11.2023 o 10:45, Damian270930 napisał(a):

Witam Panowie, proszę o pomoc. Posiadam case 795 i mam problem z półbiegami, przeczytałem cały temat i wydaje mi się że u mnie jest inny problem niż wyzej, mianowicie problem pojawiał się latem, przy przełączeniu z zająca na żółwia ciągnik potrafił stanąć i dopiero ruszył po wciśnięciu sprzęgła albo przełączeniu z powrotem na zająca. Teraz gdy jest zimno jak jest włączony zając mam wrażenie że i tak rusza z żółwia a potem dopiero się przełącza na zająca. Ciągnik potrafi stanąć i znowu trzeba używać sprzęgła. Jedynie na zającu chodzi normalnie. Dodam że na żółwiu nie trzyma jak się jedzie z góry i potrafi pchnąć jak na luzie. Bardzo proszę o podpowiedzi, pozdrawiam.

Witam mam ten sam problem w tym samym modelu czy komuś udało się to naprawić na żółwiu kawałek pojedzie i staje po wciśnięciu sprzęgła znów ruszy i staje na zającu wszystko dobrze proszę o pomoc

Opublikowano

No ,tak , czy łożysko działa prawidłowo warto sprawdzić przed demontażem koszyka, później - czy nie jest mechanicznie uszkodzone , ponadto stan pierścieni olejowych na wałku sprzegłowym , stan 3 śrub  toka itd.

Opublikowano

Również mam problem z żółwiem w 4240, jednakże wymieniłem dwa miesiące temu tarczki oraz sprężyny które je ściskają i problem pojawił się ponownie. Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

Rozumiem, że problem dotyczy poślizgu przy jeździe na żółwiu (?). Sprężyny zazwyczaj nie są problematyczne. Czy był zmierzony i czy jest prawidłowy  całkowity luz  pakietu tarczek po stronie żółwia? Wcześniej mogly ulec zużyciu tarcze stalowe ( jedna lub dwie ) które nie są w zestawie naprawczym .

Opublikowano

Połbieg się przerzuca, ciągnik przyspiesza normalnie zwalnia również, jeśli chodzi panu o łożysko to było zmieniane i jest założone na pewno w dobrą stronę. Po ostatnim remoncie kosza połówki zmieniały się bardzo gładko, do pewnego momentu, aż ciągnik nie zaczął się uslizgiwac na żółwiu pod obciążeniem.

Opublikowano

Innego rozwiązania nie ma ,trzeba tam zajrzeć i sprawdzić np grubość okladzin ( szczelinę między przekładkami), odkręcić dolną pokrywę lub przez korek użyć kamerki inspekcyjnej .  Od tego trzeba zacząć.

Opublikowano (edytowane)

Ja też nie widzę już żadnego rozwiązania, luz ustawiony tak jak w serwisówce, wszystko wymienione i już drugi raz taka sama sytuacja. Dodam, że półbiegi były robione 3 lata temu przez "mechanika", i w koszu nie było żadnej podkładki dystansowej, po prostu złożone było na pałe bez mierzenia i to chodziło przez ok 600-800mth. aż nagle zaczęło uslizgiwać na zółwiu. więc rozebrałem kosz już sam, wymieniłem tarczki i przekładki również nie zakładając podkładek dystansowych, no ale niestety ciągnik zrobił może 20mth i już wcale nie jechał na żółwiu, od razu po tym złożeniu nie podobało mi się agresywność zmiany tych połówek. Przy drugiej naprawie zrobiłem już wszystko tak jak należy, kupiłem nowe oryginalne sprężyny, tarczki, przekładki oraz wydystansowałem cały kosz zgodnie z tym co opisuje serwisówka. Po złożeniu półbiegi zmieniały się bardzo gładko, więc myślałem, że już będzie wszystko w porządku, no ale niestety po ok 100mth podczas siewu zauważyłem, że znowu występuje uślizg na żółwiu. Dodam jeszcze, że przy drugiej naprawie wyciągnąłem same blachy od żółwia, okładziny nie było już wcale.

Edytowane przez DawiSo
Opublikowano

Ciągnik przechodził na tym łożysku 600mth i wszystko było w porządku, nagle zaczął się uślizg na żółwiu i już tak się dzieje po każdym rozebraniu kosza, więc raczej nie chodziło by to 600mth na odwrotnie założonym łożysku

Opublikowano

Witam. W moim case 4240 podobna sytuacja. Problem z żółwiem. Mechanik robił w nim tarczki ,przekładki, śruby ,uszczelnienia , łożysko jednokierunkowe bo się rozpadło. i wytrzymał max 300mth. Więc wrócił na warsztat i po rozebraniu tarczki od żółwia znowu spalone. Łożysko znowu rozwalone. Więc wszystko znowu wymienione plus jeszcze wałek sprzęgłoby. Bo stary miał zadry po tym lozysku co się rozpadło(myśleliśmy że może to było przyczyną). Ale nie, zrobił około 100mth i znowu się ślizga na żółwiu. I to się stało przy rozsiewaczu nawozów, więc nie miał ciężko. Zając trzyma jak wściekły. 

Opublikowano

@andrzej78Zmierzyłem ciśnienie na koszu, na żółwiu rzeczywiście cały czas jest zero natomiast na zającu utrzymuje się około 16, a pod obciążeniem potrafi spaść na moment do nawet 12. Druga kwestia jest taka, że podczas włączenia wałka wom na zającu nagle następuje wzrost ciśnienia z tych 16 na 24bary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez Tomaszek86
      Witam pacjent Case 685xl  przy zimnym silniku ciężkie odpalanie długo kręci temperatura -2 co może być przyczyną 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v