Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Elektrozawór jest na dolnej pokrywie skrzyni biegów ( od wewnątrz skrzyni), Sam elektrozawór jest mało awaryjny , ale jego zasilanie częściej ulega awarii. Przewód jest widoczny z lewej strony skrzyni , na dole jest przykryty małą blaszaną osłoną.Pisałem o tym w innym , wspomnianym wcześniej temacie , że należy rozpocząć od pomiaru ciśnienia , port do manometry znajduje się od spodu skrzyni właśnie w pokrywie z elektrozaworem. Korek na klucz ampulowy chyba 6 mm. W przypadku odkręcenia pokrywy dolnej mozna podać sprężone powietrze w rurkę olejową aby wykryć ewentualną nieszczelność na uszczelnieniu pomiedzy wałkiem sprzęgłowym a koszem półbiegów.

Gdy ja robiłem w swoim półbiegi rozkręciłem wszystko , ale tarczki od WOM , oraz pierścienie uszczelniające od WOM i na wałku pośrednim były jak nowe . natomiast od półbiegów pierścienie były zjechane i z tarczek zostały blachy. początkowo zwalniał na zajacu a później stawał na żółwiu.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

czy muszę rozpolowic ciągnik żeby wymienić te tarczki od polbiegow , ponieważ dziś na zajacu na raz stanol i nie rusza wogole a na zolwiu slizga się ale pomału się zbiera i trochę można jechać. kolego może będę robił to sam dasz numer tel do siebie to byś mi udzielił jakiś informacji

Opublikowano

Witam odświeżam temat. Zakupilem ciągnik case 4230 miał wade z półbiegami. Ciągnik nie reaguje na zmiane półbiegu. Wyswietla i zmienia sie żółw i zajac po wciśnięciu ale nie ma reakcji. Po włączeniu 4 biegu ciągnik z automatu przełącza sie na żółwia i wtedy nie mozna przełączyć na zająca. Ktos ogarniał takie cos?

20201021_145020.jpg

Opublikowano

Odkręć osłonę - blaszkę wtyczki zasilania elektrozaworu , od dołu skrzyni obok lewego zbiornika paliwa. Sprawdz próbnikiem-miernikiem, czy pojawia się napięcie po przełączeniu na zająca.Po wciśnięciu sprzęgła napięcie zanika.Jeżeli z napięciem jest Ok to problem jest z elektrozaworem ( lub krótkim przewodem do elektrozaworu).Prawdopodobnie masz ograniczenie w prędkości,tzn brak zająca na 4 biegu.Odpowiedzialny za to jest czujnik zamontowany przy wybierakach, w panelu po prawej stronie pod dźwigniami.Należy zdemontować boczny plastik panelu i powinien być widoczny .Nie mam pewności czy wystarczy go odkręcić ,a może wystarczy odłączyć.

Opublikowano (edytowane)

Witam sprawdziłem to zanim napisalem post. W tej wtyczce w jednym pinie jest prad caly czas a w drugim pinie masa. Zrobilem test zarowka i swieci caly czas na tej wtyczce.

Dodam ze odrecilem to co jest wkrecone wlasnie w tym miejscu gdzie jest wtyczka i polecial olej. Wyglada to jak kawałeczek rurki z gwintem i pinami do podłączenia. 

Edytowane przez Mateusz191xl
Opublikowano (edytowane)

O ile dobrze rozumuję , odkręciłeś dławnicę przewodu. Czy przełączałeś w czasie sprawdzania na żółwia i odwrotnie , lub wciskałeś pedał sprzegła , bo wtedy napięcie powinno zaniknąć ( jak pisałem wyżej). Podanie napięcia , powoduje otwarcie zaworu i wzrost ciśnienia na koszu ( przełączenie na zająca ).W tej pokrywie od dołu skrzyni jest korek na klucz ampulowy 6 mm. ( obok wału napędowego przedniej osi). Jest to miejsce kontrolne ciśnienia ( 18-20 bar na zającu). Gwint - ( coś koło 12mm- idealnie pasuje króciec wtryskiwacza C360 i do tego manometr do 25 bar). Oczywiście na żółwiu brak ciśnienia.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

Tak dławica przewodu. A z niej wylecialy kawalki gumy i jest pusta w środku. Jutro sprawdzę jak to dziala przy przelaczaniu przyciskiem i sprzęgłem. Podejrzewam juz te tarczki czego bym nie chcial... na zolwiu normalnie ciagnie 2 przyczepy pelne zboża 

Edytowane przez Mateusz191xl
Opublikowano (edytowane)

Ciagnik musi być odpalony, może być wtedy  słyszalne stuknięcie sprzęgła pólbiegów , ( tłok ściska tarcze zająca  i luzuje tarcze żółwia) oraz może zmieniać się odgłos pracy skrzyni ( przy zającu wałek pośredni ( dolny) zostaje odciążony - jest cichsza).

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

Myslę ,że na tym etapie nie ma sensu odkręcać całej pokrywy,nic konkretnego nie wniesie. W pierwszej kolejności znaleźć przyczynę ,sprawdzić sterowanie elektrozaworem ,napięcie i ciśnienie .Korpus zaworu z elektrozaworem jest przymocowany do tej prostokątnej  pokrywy od wewnętrznej strony , konieczne jest też wówczas zdemontowanie wału , wypuszczenie oleju. 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Mam jeszcze case 1056xl oraz 844xl.. tam wszystko proste takie mechaniczne. Mam jeszcze pytanie od lewarka od biegow jak ida kable to one ida bezpośrednio pod tą wtyczke pod spodem co wchodzi w dławik?

Opublikowano

Nie wiem którędy idzie przewód , ale raczej nie, bo elementami całości są : włącznik przy dźwigni zmiany biegów , kontrolka oraz stycznik przy pedale sprzegła - ten górny obok pompki sprzęgła pod tablicą wskaźników. I jeszcze prawdopodobnie w Twoim przypadku czujnik przy dźwigni biegów

Opublikowano

Instalacja łącząca elementy w kabinie wychodzi przewodem ze złącza na przedniej ścianie kabiny- pod maską do kostki przy skrzyni ( po lewej stronie )gdzie dołączona jest masa, a dopiero do wtyczki na dole. Oporność cewki elektrozaworu w temp. pokojowej 11 Om.

Opublikowano

I wsxystko jasne.Skoro masz odkręconą pokrywę , przy pomocy powietrza sprawdz czy nie ma przedmuchu na wałku sprzęgłowym w przedniej tulei.

Ciśnienie podać w rurkę olejową lub później po przykręceniu pokrtwy w miejsce otworu kontrolnego.Oczywiście bez pokrywy więcej widać.

Dodatkowo możesz sprawdzić wizualnie grubość tarczek.Nie pamiętam dokładnie ale grubość okładziny na nowej tarczy wynosi ok1.5 mm . Najważniejsze aby były szczeliny między tarczkami a przekładkami ,widoczne w wycięciach obudowy kosza .Są dwa zestawy tarcz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v