Skocz do zawartości

Fahr M900-Uszczelnienie wariatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zdemontowałem dzisiaj siłownik i postarałem się go rozebrać co nieco. Teraz gdybyście mogli mi pomóc byłoby super. Otóż olej zaczął mi lecieć tak jak już było wspomniane w tym temacie z zewnętrznej strony czyli mniej więcej od strony zasilania. Czy łożyska zaznaczone na tym zdjęciu są to jakieś specjalne łożyska uszczelniające? z zewnętrznych stron mają osłonkę, w środku jest podkładka między nimi, ale osłonek nie mają. Idzie je jakoś w miarę dostać czy należą do bardziej nietypowych części?

 

post-2658-0-38969000-1403554370_thumb.jpg

 

 

Wyciągnięty mam uszczelniacz znajdujący się w środku, zgarniającego z tłoczyska nie zdejmowałem, bo nie widziałem sensu skoro nic się z nim nie działo, zresztą jest na wierzchu, więc jakby co można dokupić.

 

post-2658-0-76483500-1403554373_thumb.jpg

 

 

Wyciągniętą mam również tą część, tu jest oring, część ta wyjęta jest z elementu po lewej stronie (środka tłoczyska).

 

post-2658-0-02193300-1403554382_thumb.jpg

 

 

No i na koniec zostało miejsce gdzie wchodzi dysza, szukałem tu uszczelnienia, ale nic nie było, jest tylko jakaś jakby mosiężna tulejka i w tą tulejkę wchodzi dysza, która podaje olej na siłownik. Czy tutaj się coś wymienia? Jeżeli tak co to?

 

post-2658-0-62166300-1403554377_thumb.jpg

Opublikowano

Uszczelniacze siłowy i zgarniający z tłoczyska wymień na nowe ale nie najtańsze:)

W zaznaczonym na żółto kwadracie masz tulejkę mosiężną którą należy wymontować z tego otworu - jest ona wciśnięta, ma na swojej zew. średnicy oring i tylko to ją trzyma a uszczelniacze dyszy są w niej.

Łożyska są zwykłe i jak się nie mylę to skrajne ma być Rz - osłona blaszana ale ja bym założył RS czyli osłona z tworzywa to będzie szczelniej.

Opublikowano

Czyli rozumiem, że w środku tej mosiężnej tulei są uszczelniacze i na zewnątrz tulei też są? A czy widoczną na zdjęciu zdjęciu 2 część siłownika to tą czapę zdejmuje się za pomocą tego pręta zabezpieczającego i tyle? Coś tam w środku jest skomplikowanego jeszcze czy nie?

 

-- połączono posty --

 

No i następna sprawa. Rozebrałem trochę i się okazało, że taki element od sprzęgła mam uszkodzony. Wykonane jest to z podobnego materiału jak klocki hamulcowe i połowę tego jest wyłamane. Czy da się to dokupić albo z czegoś dorobić?

 

post-2658-0-42320600-1403636140_thumb.jpg

 

post-2658-0-95886000-1403636153_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

W środku tej tulejki mosiężnej jest 2 uszczelniacze od dyszy ( zgarniający i siłowy ). Na zewnątrz ta tulejka ma chyba 2 oringi.

Część na zdjęciu nr 2 ma do wymiany tylko oring a jest to zawór bezpieczeństwa jak się nie mylę i ma tam w środku tylko kulkę, sprężynkę i podkładkę z otworkiem ale tego nie ma co ruszać tylko oring do wymiany.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Ten element to łożysko węglikowe (czy jakoś podobnie to nazywają). Miałem też to rozwalone w Faherku M66 i dobrałem to z jakiegoś Claasa ale już nie pamiętam dobrze z jakiego to było modelu. Bez problemu dostaniesz to w serwisie Claasa a koszt mnie wyniósł tego to 260zł. Na allegro też widziałem takie coś więc musisz poszukać ale do tanich rzeczy to nie należy.

Opublikowano

@Renault85-15TX, faktycznie to ta część - łożysko węglik. Co nieco jest tego na allegro, jutro z rana sobie to zmierzę i postaram się dobrać wymiarami taką część do swojego co by było już bliżej jak dalej końca tego remontu. Dzięki serdeczne.

 

@akmaly, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć jak tą tulejkę wyjąć stamtąd żeby jej nie zniszczyć? Bo uszczelniacze i oring już kupiłem jeżeli chodzi o większe części, została tylko ta drobnica przy dyszy. No i jak się okazuje węglik do wymiany, który jutro zmierzę i będę szukać po sklepach o takich wymiarach + potrzebne są mi sprężyny wariatora od skrzyni, gdyż są w nieciekawym stanie :/ Ale co do sprężyn to pewnie potrzebna będzie rozbiórka wariatora i dobranie czegoś podobnego.

Opublikowano

Po przeciwnej nie da się, bo tam jest część od zaworka, ale postaram się delikatnie go wyciągnąć jakimś haczykiem.

 

A co do założenia pasa jezdnego to muszę zdjąć to górne koło, ale czy wystarczy odkręcić tą dużą śrubę co na niej spiera się siłownik regulacji prędkości jazdy czy jeszcze te mniejsze też? Bo do dużej i tak muszę klucz pożyczyć albo dorobić, więc dzisiaj tego raczej nie ruszę.

 

post-2658-0-32820200-1403711094_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Czy aby na pewno musisz zdjąć koło aby złożyć pas? Nie wystarczy go rozsunąć na maxa? musiałbym popatrzeć u siebie ale wydaje mi się że tej nakrętki nie ma sensu ruszać bo zdejmiesz cały wariator a nie tylko zewnętrzną część koła. Ta połówka musi być jakoś zabezpieczona przed wysunięciem - w M980 czyli na nowszym wariatorze ma sworzeń obok smarowniczki ( w okienku pomiędzy kołem wielopasowym a połówką wariatora).

Wydaje mi się że należy odkręcić te mniejsze śruby i zdjąć koło wielopasowe i tam jest sworzeń zabezpieczający połówkę koła. Tylko wcześniej zaznacz sobie położenie kół

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Jutro prawdopodobnie będę demontował koło ze sprężynami w celu ich wymiany i przy okazji skoro oba koła będą rozsunięte postaram się tam wrzucić jakoś pas do środka. W tej chwili sprężyny ścisnęły koło i nawet rozsunięcie zaznaczonego koła nie daje nic, a tamtego koła dolnego nie mogę rozsunąć, bo sprężyny robią swoje.

Opublikowano (edytowane)

Do akmały
Witam
Mam problem z siłownikiem wariatora w kombajnie fahr M900 chcę się z tobą skontaktować.
 

Edytowane przez karol69
Opublikowano

Witam. Czy orientuje sie ktoś czy możliwe jest aby m922 wyszedl fabrycznie bez czujnika rozsuniecia wariatora? Kabelek dochodzi w okolice wariatora a wskaznik na pomoscie tez jest. Brakuje tylko czujnika...

Opublikowano (edytowane)

Można bez tego żyć :-). I tak jedziesz na tyle na ile maszyna pozwala, to w jakim położeniu masz wariator nie wiele daje. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Może cos kiedys wyhacze z uzywanych czesci i zaloze mu ten czujnik :)

Mam jeszcze jedno pytanie, zauwazylem ze kolo przy wentylatorze nie idzie w lini z kolem wariatora (nastawa wiatru) Tak ma byc czy mam cos schrzanione?

Opublikowano

Nie idzie, zauważ że masz stałe części koła na przemian, tj. na wentylatorze stała jest część zew., a na napędzie wew.. Zobacz jak zachowuje się pas na max i min. obrotów. 

Opublikowano

Musisz rozebrać dolny wariator ze sprzęgłem. W dwóch sprężynach masz gwint pod śrubę M20 służące do ściskania sprężyn i rozsunięcia koła. Na górnym wariatorze odkrcasz przewód olejowy i rozsuwasz go na maksimum. Prawdopodobieństwo że uda Ci się ściągnąć pas jest nieduże 🙂 . Ja rozbierałem sprzęgło, odkręcałem piastę z połówką koła, będzie trzymał kołek ale to żaden problem, wystarczy napiąć sprężyny wcześniej wspomnianymi śrubami i blokujący starym pasem w dolnym jego położeniu, popuszczać śruby, wtedy wysuwa się z kołka. Wcześniej należy odkręcić tarczę hamulcową i klocki. Ogólnie to ta tarcza strasznie przeszkadza ale idzie to ogarnąć. Jeśli ma ktoś lepszy sposób to chętnie się dowiem. 

Opublikowano (edytowane)

A gdyby tak rozebrac górny wariator? Siłownik mam aktualnie zdemontowany wiec pasowało by. Ogólnie to niemiec chyba do wymiany tego pasa demontował wlasnie górne koło bo w moim kombajnie nakretka była juz kiedys odkrecana za pomoca przecinaka....

Edytowane przez zajac1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez yeti2032
      Witam miałby może ktos do udostępnienia instrukcje obsługi ciągnika DEUTZ-FAHR agrolux 75 2014r.
      Zakupiłem niedawno taki ciągnik ,chciałbym porobić przy nim wymiany wszystkich płynów  i ogólnie poznac obsługę tego ciągnika bo nigdzie nie moge tego znaleźć w internecie.
    • Przez tommy83
      Mam na oku deutz-fahr m660 jest to nie wielki kombajn ale ma być tylko na swój użytek.Jest z 1987 roku bez kabiny za 24 tysiące jest wart tej ceny?Czy ten model ma jakieś bolączki i jak z częściami,martwi mnie też niewielka moc silnika proszę o pomoc za wszystkie wpisy z góry dziękuje
    • Przez stan196
      Witam, mam pytanie, czy nagarniacz zboża w modelu 33-60 wysuwa się, jeśli tak to jak go uruchomić?
      Będę wdzięczny za informację zwrotną.
      Pozdrawiam
      Stan196
    • Przez bandit1945
      Witam. Mam problem z kombajnem...
      na zimnym oleju wszystko chodzi ładnie a gdy się rozgrzeje to nie podnosi motowidel prawie wcale tak jak by brakowało mocy... A heder i resztą chodzi dobrze....
      A żeby podnieść motowidla to muszę podnosić lub opuszczać równocześnie heder....

      Pomocy
    • Przez aizen7
      Witam. Od niedawna jestem właścicielem kombajnu Deutz Fahr M35.75,mam z nim problem, otóż pomimo maksymalnych obrotów silnika cały zespół żniwny (heder) powoli się podnosi, co może być problematyczne podczas żniw. Co może być przyczyną tego stanu ? Proszę o odpowiedz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v