News
borys1972

Fahr M900-Uszczelnienie wariatora

Polecane posty

borys1972    0

witam wszystkich

czy może ktoś podrzucić jak uszczelnić wariator fahr m900 i gdzie można kupić części lub gdzie można kupić zamiennik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Można:) Po kolei napiszę co i jak może się i innym przyda:

1. Wymontować siłownik z wariatora

- odkręcić przewód olejowy i blachę od czujnika

- odkręcić śrubkę "imbusową" zabezpieczającą przed obrotem siłownika - na bocznej powierzchni walcowaj jest taka mała śrubeczka

- obracając za pomocą specjanego klucza ( można dorobić taki aby obracać za pomocą tych 2 otworów na czole siłownika) i wyjąć zabezpieczenie z drutu i wysunąć siłownik

( jeśli przeszkadza końcówka obrotowa siłownika można ją zdemontować wcześniej, jeśli mamy odpowiedni kluc z wycięciem to robimy to w następnych krokach)

2. Demontaż siłownika na czynniki pierwsze

- wymontować końcówkę tą co podawany jest olej do siłownika, wyjąć pierścień segera i wysunąć - ja dorobiłem sobie taki specjany ściągacz ale widziałem że za pomocą odpowiedniego wkrętaka lub lałej łyżki tez się da:))

- rozłożyć najlepiej na stole po kolei siłownik na części tak aby wiedzieć co i w jakiej kolejności idzie.

3 Wymiana:

- częśc zewnętrzna tj. tuleja do wymiany pierścienie usczelniające i oringi - tu sprawa prosta - dobry sklep z hydrauliką siłową i wszystko dostaniecie.

- część wewnętrzna - tu z reguły cieknie i rozrzuca olej po osłonach:) - do wymiany dwa łożyska (jeśli zużyte) i 2 uszczelniacze - szczerze to jeden bo drugi jest zgarniający i trzeba dorabiać ale można sobie odpuścić. Uszczeolniacz bardzo małej średnicy ale musi być to uszczelniacz siłowy ewentualnie oring typu X - to nie zwykły oring. Bez problemu i za grosze do kupienia w Passerotti Eriks Grup na terenie kraju - tonie reklama ale dużo się go oszukałem i tam mieli.

Problem najczęściej stanowi nie tylko ten uszczelniacz ale sama końcówka i wyrobiona ta część jej wyglądająca jak dysza - można spróbować przeszlifować bardzo drobnym papierkiem jeśli są małe ryski jeśli nie to wymiana na nową ale od Fahra to zapomnijcie ( NIE MA:) na szczeście od claasa pasuje (KOŃCÓWKA HYDRAULICZNA CLAAS NR.639203-P) - koszt ok 160zł.

4. Montaż

- odwrotnie krok pierwszy

 

Dodatkowo, jeśli twój wariator działą bez problemów po za wyciekami z pod tej końcówki co wyżej opisałem można to naprawić bez wyjmowania siłownika, tj. Wystarczy wyjąć pierśnień segera i wyciągnąć końcówkę.

 

Jeśli coś niejasne to proszę pisac na forum lub priv. Jeśli bedziecie mieli problem z uszczelniaczami to służe pomocą ale poszukajcie w okolicy.

Często problem z wariatorem jest brak smarowania tej kalamitki wewnątrz wariatora, ja smarują ją zawsze lepszym smarem, np wysokotemperaturówym jak do łożysk sieczkarni.

Pozdrawiam

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
borys1972    0

dzięki kolego za wskazówki w najbliższym czasie mam zamiar przeprowadzić tę operacje

 

jednak kolego okazało się że siłownik jest bardzo zorany i trzeba będzie go odbudować podjeła się tego firma z lublina jak będę miał zrobiony to podzielę się

na forum wiadomościami

 

koledzy mam jeszcze pytanko odnośnie deski rozdzielczej fara m 900 na dole jest czerwona lampka a nad nią napis VDO może ktoś wie za co ona odpowiada

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marcin91    282

A może masz jakąś naklejkę przy niej? Albo zrób zdjęcie tablicy i wskaż o którą Ci chodzi, bo tak na czuja to ciężko powiedzieć, strzelałbym w kontrolkę od czujników zapchania na wytrząsaczach, zapchanego filtra powietrza, zapchanego podajnika kłosowego.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

VDO to nazwa producenta zegarów różnego typu np.licznika motogodzin,tego dużego zegara i wielu innych np w starych mercedesach.Co do tej kontrolki to chodzi Ci o tą na dole tego dużego zegara miedzy kontrolką od ciśnienia oleju i ładowania.ja u siebie też nie za bardzo wiem do czego ona jest,Miałem sam zadać to pytanie.Może ktoś wie?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Firma z Lublina na ulicy Janowskiej?

Jeśli tak to zabierz do domu i sam napraw. Nie to że mam coś do nich ale mi też mieli zrobić za małą kasę a jak przyszło co do czego to jak za mokre zboże.

Jeśli po rozebraniu siłownika powierzchnie tuleji nie są jakieś strasznie zjechane to nie ma problemu z naprawą. Dyszę co podaje olej dokupisz od Claasa a reszta to części wymienne które kupisz w Lublinie.

Co do kontrolki to napis VDO wg mnie jest w zegarze, tak? Może chodzi Ci o jaką kontrolke ze wskaznika? Zrób zdjęcie, zaznacz która to i daj na forum to zbaczymy

 

VDO to nazwa producenta zegarów różnego typu np.licznika motogodzin,tego dużego zegara i wielu innych np w starych mercedesach.Co do tej kontrolki to chodzi Ci o tą na dole tego dużego zegara miedzy kontrolką od ciśnienia oleju i ładowania.ja u siebie też nie za bardzo wiem do czego ona jest,Miałem sam zadać to pytanie.Może ktoś wie?.

Te u góry? To masz tak: światła długie, ciśnienie oleju, ładowanie

- dwa wskaźniki: paliwo i wariator

- na dole kontrolki od kierunków przynajmniej tak mi się wydaje bo nie pamiętam, mi przy kierownicy wiem że migają te czerwone ale czy te we wskaźniku też to muszę sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Witam @akmały ma rację pomyliłem się. te na dole są od kierunków chodzi mi o ten miedzy tymi od kierunków i powinny migać razem z tymi pod kierownicą przynajmniej ja tak u siebie podłączyłem.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Nie wiem po co ta kontrolka ale to coś z kierunkami musi mieć powiązanie lub miało mieć. Swoją drogą to chyba będę mniej bywal na forum bo jak dla mnie to chore są te zmiany. Ale może jest lepiej tylko ja zacofany. Mi się nie podoba i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie mogę znaleźć czujnik obrotów wariatora? Mój problem polega na tym, że po włączeniu stacyjki licznik pokazuje max a chyba tak nie powinno być. Jak szukałem tego czujnika to niestety nie udało mi się to,a ponadto wygląda na to że go w ogóle niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

Witam, kolego @jareczekd20lbn, czujnik o który pytasz powinien znajdować się przy siłowniku wariatora na takiej blaszce przykręconej z lewej strony wariatora.ten czujnik podobny jest do czujnika poziomu paliwa w samochodzie np.i podobnie działa.Marcin91 ma rację na tym dużym zegarze jest skala od 1 do 10 ale to nie są obroty wariatora tylko podana jest skala w jakim stopniu złożone lub rozłożone są koła wariatora, można przy jego pomocy określić z jaką prędkością się jedzie.Ja tak te wskazania interpretuję.A tak poza tematem,fahry nie mają żadnego zegara od obrotów młocarni czy silnika przynajmniej te starsze modele i mi brakuje takich wskazań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Co do działania czujnika to już wiesz a jak go odnajdziesz w maszynie to wymontuj, wyczyść, odtłuść i zakładaj powinien działać bo tam nie ma co się popsuć. No chyba że skorodował już na maksa to szukaj od poziomu paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

koledzy może ktoś wie gdzie można kupić siłownik do wariatora

Tam miał kiedyś dla mnie niby sprowadził ale jak dowiedziałem się o cenę to sobie sam naprawiłem :) U mnie tylko da dysza z claasa siadła więc 200zł a 2000 to różnica jak dla mnie duża.

Rudnik 51a (koło Kraśnika)

23-212 Wilkołaz

Namiary na tego gościa co to miał. Nówka z niemiec. Ma też inne części ale większość drogie.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zamieszanie, właśnie o ten czujnik mi chodziło tylko nie bardzo wiedziałem jak go zinterpretować (nazwać). A problem z nim polega na tym, że go w ogóle nie ma w moim m900. Ale skoro tak to nie jest on tak bardzo potrzeby i kiedyś przy okazji się tym zajmę. Jakby ktoś mi jeszcze mógł podesłać fotkę tego czujnika na pw będę wdzięczny. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amisz8    0

Pytanie do kolegi Akmały

jak wyłuskałeś te łożyska z wewnetrznej tulei bo z tym mam problem i jeszcze jedno, jak zdjąłem pierścień segera z zakończenia tłoka to wypadła podkładka sprężynka i śrut a reszta ni czorta nie chce wylaźć, masz jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Jeśli chodzi Ci o łożyska końcówki hydraulicznej ( tej która doprowadza olej do wariatora ) to po wyjęciu segera podważasz i wychodzi. Można dorobić sobie również ściągacz. Co do tej podkładki to jak się nie mylę to po wyjęciu tego segera nic więcej jak to co masz. Uszczelniacze znajdziesz jak wysuniesz tą tuleję zew. ( ma na myśli sam siłownik ). Częściej natomiast wycieki są na tej końcówce hydraulicznej. Jak wysuniesz nią to masz tam 2 łożyska i podkładka między nimi, zabezpieczenie, i taką tulejkę w której osadzone są dwa uszczelniacze, jeden zgarniający ( tylko na dorobienie ale można to odpuścić i założyć stary ) i taki mały uszczelniacz siłowy ( wygląda jak oring ale to nie jest zwykły okrągły oring - w przekroju ma kształt X - jeśli będziesz miał problem z jego zakupem to napisz na priv) i jeszcze są tam jakieś oringi. Jeśli coś nakręciłem to z góry przepraszam ale rozbierałem to parę lat temu i nie pamiętam już dokładnie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amisz8    0

witam

poradziłem sobie z łożyskami , dorobiłem mini ściągacz z tzw. bambułą, co do uszczelniaczy odwiedziłem za poradą kolegi oddział firmy Passeretti w Lublinie i sprawa załatwiona, dzięki za wszelaką pomoc i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol69    0

witam

nabyłem kombajn Fahr M900 mam pare pytań

gdzie znajduje się przerywacz kiernków

jak ustawić maszyne do zboża,rawki jaka średnica wiatr (owies,pszenrzyto,pszenica)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Pamiętam że przerywacz był pod zegarami.Trzeba odkręcić tablicę z prawej i unieść tam szukaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Przerywacz jak kolega wyżej napisał jest pod deską a co do ustawień to poczytaj ten dział na forum. Jak poszukasz to zrozumiesz że Twoje zapytanie nie miało miejsca:) Nie obraź się ale jest dużo tematów o ustawieniach. Nawet szczegóły i problem, przetłumaczona tabelka i wiele innych - wystarczy użyć wyszukiwarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol69    0

Witam.

Do czego służy ta wajcha w kombajnie fahr M900 pokazana na obrazku? W jakim położeniu powinna się znajdować?

 

http://zapodaj.net/4ed3dbd960a6d.jpg.html

http://zapodaj.net/23e5292214368.jpg.html

 

 

Jeszcze jedno pytanie.

Przy koszeniu jęczmienia zimowego jest konieczne zakładanie blachy na klepisku, aby było czyste ziarko bez wąsów? U mnie przy kombajnie tego nie ma i zastanawiam się czy da się kosić bez tej blachy aby ziarko było czyste? Czy mógłbym w razie konieczności zrobić tą blachę samemu?

http://zapodaj.net/4d611b1a99d78.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Ad1. Jest to dźwignia zaworu od akumulatora hydraulicznego. Jeśli jest włączony to hydraulika działa miękko a jeśli wyłączony jest sztywna. Obrazowo co do hedera - przy włączonym opada tak jakby miał sprężynę z amortyzatorem a jak wyłączysz to zatrzymuje się nagle w jednym położeniu, na miękkiej hydraulice jak zaczepisz o miedzę to podniesie heder a na sztywnej będzie pchało. Poziomo wyłączony - pionowo w dół włączony.

Ad2. Ta blacha służy do łamania ości z ziarna. Ja zakładam nawet w zwykłym jęczmieniu choć nie uważam że mój kombajn czysto młóci to trochę jest lepiej niż bez tych osłon. Dorobisz je bez problemu - najłatwiej poszukaj kawałek rury o ściance ok 2mm i odpowiedniej średnicy tak aby wycinek pasował pod klepisko. W oryginalnej jest tylko wycięcie i zabezpieczenie - taki skobel:) Jak będziesz chciał to napisz na priv a podam Ci dokładne wymiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez toobek
      Drodzy forumowicze, czy ktoś się orientuje gdzie dostanę nowe listwy podajnika pochyłego do Fahr M900 lub od jakiego innego modelu będą pasować? Przeszukałem internety i nic nie znalazłem. Może ktoś wymieniał i doradzi. Z góry dzięki i pozdrawiam!
    • Przez toobek
      Witam. Mam pytanie do użytkowników kombajnu Fahr M900. Wczoraj kosiłem pszenicę i mam bardzo dużo kawałków słomy w zbiorniku. Wiatr ustawiony na 5 i nic nie dawał. Dolne sito 11 mm górne otwarte 1/3. Co należało by zrobić żeby nie było tyle słomy. To mój pierwszy sezon z kombajnem dlatego takie pytanie. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
      Dodam jeszcze że na górnych sitach na początku sit bliżej bębna młucącego jest dość dużo słomy. jest pękania między żaluzje. A prawie na całych górnych sitach dużo kłosków które się poblokowały między żaluzjami sita
    • Przez Dwaidko
      Witam
      Byłem dziś oglądać deutz fahr agrotron 120 mk3. Zastanawia mnie dlaczego po przełączeniu obrotów wałka na 1000 występuje zgrzyt i załącza się on bez wciskania przełącznikia od załączania wom.  Po włączeniu dwa albo trzy razy problem nie wystąpił i załączył się za pomocą przełącznikan Ale następnym razem znów wystąpił zgrzyt. Dodam że obroty 540 załączyły się bez zgrzytu. Może wie ktoś co może być przyczyną i jakie są koszty naprawy.
      Pozdrawiam
    • Przez akmaly
      Witam. Posiadam taki kombajn już ładnych parę lat ale mam jeszcze kilka problemów, dodatkowo może ten post pomoże innym w celu optymalnych ustawień swoich maszyn.
      Problem jaki mam to czystość zboża w zbiorniku, wiem że można podkręcić wiatry ale straty będą zbyt duże a nie oto chodzi.
      Teraz konkrety:
      Parametry koszenia:
      1. Pszenica
      - młocarnia - wlot 14, wylot ok 6 (może przycinać ziarna ale nie ma dużo niedomłotów w zbiorniku)
      - sita - górne prawie zamknięte (1 ząbek), dolne 11 okrągle
      - wiatry - ok 4
      - kłosownik - tarka
      - prędkość jazdy w zależności od jakości zboża ale przeważnie (ok 5 ton z h zboża) 2 bez lub z minimalnym przyśpieszeniem
      2. Jęczmień jary
      - młocarnia - wlot 14, wylot ok 6 (może przycinać ziarna ale nie ma dużo niedomłóconych kłosów w zbiorniku), blachy pod klepiskiem
      - sita - górne prawie zamknięte (1 ząbek), dolne 11 okrągle
      - wiatry - ok 3,5 - 3,8
      - kłosownik - tarka
      - prędkość jazdy w zależności od jakości zboża ale przeważnie (ok 4 ton z h zboża) 2 przyśpieszaczem tak w połowie
       
      Problemy:
      - zależnie od zboża ( wilgotne lepiej, suche gorzej i analogicznie czyste gorzej zachwaszczone lepiej) idą do zbiornika niedomłócone kłosy ( jęczmień) i ziarno z plewą ( pszenica)
      - wpadają też krótkie kawałki słomy ( tu raczej moja wina bo za mała szczelina na wylocie, pocięte zboże (oczywiście tak 5 na 100:)) ale jak zwiększę to problem wyżej tylko narasta)
       
      Spostrzeżenia
      - zwiększanie wiatrów tylko nieznacznie zmniejsza ilość niedomłotów za to zwiększa ilość strat z tyłu
      - zwiększenie szczeliny na wylocie zmniejsza ilość pociętego zboża i kawałków słomy ale zwiększa ilość niedomłotów
      - otwarcie sita górnego zwiększa ilość zanieczyszczeń jak wyżej.
       
      Powiem tak, mój kombajn ze mną jako jego operatorem nie jest wirtuozem czystości, znajomy JD 955 ma zdecydowanie lepiej wymłócone. Ojca kolega znowu ma Fahra M1300 ( kierowca SKR i miał kilka sam kombajnów już w życiu) i mówi że Fahr młóci najlepiej, poradził mi abym sobie zregenerował kłosownik więc napawałem łopatki i oszlifowałem ale nie wiem jaka powinna być szczelina miedzy łopatką a tą blachą. Wiem tylko tyle że u mnie niewiele to pomogło.
      W innych markach są kierownice wiatru, w tych maszynach nie ma ale czy to aż tyle daje?
      Sito dolne - Class - owcy w okolicy mówią że musi być sito z podłużnym oczkiem ( tam chyba jest 5,6x50 mm) bo te okrągłe puszczają trochę śmieci.
      Tylna przegroda ta za sitami, jak macie ja wysoko podniesioną, ja zawsze ustawiałem na równo z tymi drutami, teraz mam ok 1 cm wyżej ale raczej bez zmian.
       
      Może ktoś na podstawie opisu podpowie mi co zrobić lepiej lub może popełniam jakiś rażący błąd, przyznam że jestem samoukiem w tej dziedzinie ale coś tam wcześniej miałem wspólnego ( ojciec miał jako jeden z pierwszych na wsi kombajn super Wistula:), teść ma bizona który lepiej czyści niż mój i dlatego ten post:))
    • Przez Ksw512
      Witam potrzebuje instrukcje obsługi/katalog części do kombajnu deutz topliner 4090 hts 1995r. Może być również z mniejszych modeli serii topliner 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj