piter161

Czy da się obliczyć spalanie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piter161    3

Jak w temacie powyżej czy jest jakiś wzór aby obliczyć spalanie na 1 ha lub na 1mtg albo na 1h? Na przykład z takiego czegoś jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej: 230 g/kWh.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

bierzesz karnister lejesz ileś tam ropy i bierzesz żeby ciągnęło z karnistra a nie z baku i Ci wyjdzie bo takie liczenie to nic nie warte i nie daje wiarygodnych wyników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel1987    1

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

Edytowano przez Daniel1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

 

no to ja mam

 

74kw x 0,220kg/kwh=16,28

16,28 x 1,04 = 16,9l ? - to wynika ze pali mi 16,9l/mtg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obliczenia nie będą dokładne ze względu na 2 czynniki:

-jednostkowe zużycie paliwa nie jest stałe, zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej(producenci niestety nie udostępniają takich charakterystyk)

-pomiar obciążenia silnika-nie da się dokładnie określić z jaką mocą pracuje silnik

 

Z tego powodu dokładnie obliczyć można tylko teoretyczne spalanie przy pełnej mocy, znając wykres zużycia jednostkowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    636

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter161    3

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Ale jak na przykład różne ciagniki chcę obliczyć. Dlatego pytam że jeśli chcę obliczyć ciagnik którego nie mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro87    1

pewnie ze nalać do oporu pojeżdzić mtg i i znów do pełna

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com...ion_(BSFC)_Maps

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jac00
      Koledzy, mam problem z hamulcami w proximie. W trakcie pracy przyblokowało mi prawe tylne koło ... olej się rozgrzał, obudowa tylnego mostu gorąca, ciągnik nie mógł się uciągnąć. Po ostygnięciu wróciło do normy. Jak sytuacja się powtórzyła pomógł młotek - odbiłem zacisk i dało się jechać. Ale zbliżają się żniwa i chcę to naprawić. Czytałem na forum że najprawdopodobniej to wina korozji na tłoczku cylinderka hamulcowego. Planuję więc go wymienić (cały cylinderek). Jako że nie robiłem tego jeszcze może ktoś napisać taki tutorial co i jak robić po kolei (oczywiście nie chodzi mi o opis zdejmowania podłogi itp tylko o wymianę samego cylinderka)? Czy trzeba wyjmować cały zacisk czy wystarczy powyjmować sworznie i się go odsłoni, co ze sprężyną - czy nie wyleci, czy trzeba wykręcić odpowietrznik żeby dostać się do śrubki trzymającej cylinderek itp. Proszę o jakieś informacje
    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
    • Przez darus74
      Część, orientuje się jakie sprzęgło jest w przystawce do włączania przedniego napędu - kłowe czy na tarczki jak w ciężkiej serii ursusa. Może ktoś rozbierał i pamięta ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj