Skocz do zawartości
piter161

Czy da się obliczyć spalanie?

Polecane posty

piter161    3

Jak w temacie powyżej czy jest jakiś wzór aby obliczyć spalanie na 1 ha lub na 1mtg albo na 1h? Na przykład z takiego czegoś jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej: 230 g/kWh.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

bierzesz karnister lejesz ileś tam ropy i bierzesz żeby ciągnęło z karnistra a nie z baku i Ci wyjdzie bo takie liczenie to nic nie warte i nie daje wiarygodnych wyników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel1987    0

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

Edytowano przez Daniel1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

 

no to ja mam

 

74kw x 0,220kg/kwh=16,28

16,28 x 1,04 = 16,9l ? - to wynika ze pali mi 16,9l/mtg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obliczenia nie będą dokładne ze względu na 2 czynniki:

-jednostkowe zużycie paliwa nie jest stałe, zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej(producenci niestety nie udostępniają takich charakterystyk)

-pomiar obciążenia silnika-nie da się dokładnie określić z jaką mocą pracuje silnik

 

Z tego powodu dokładnie obliczyć można tylko teoretyczne spalanie przy pełnej mocy, znając wykres zużycia jednostkowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    47

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter161    3

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Ale jak na przykład różne ciagniki chcę obliczyć. Dlatego pytam że jeśli chcę obliczyć ciagnik którego nie mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro87    0

pewnie ze nalać do oporu pojeżdzić mtg i i znów do pełna

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com...ion_(BSFC)_Maps

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×