Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie powyżej czy jest jakiś wzór aby obliczyć spalanie na 1 ha lub na 1mtg albo na 1h? Na przykład z takiego czegoś jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej: 230 g/kWh.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano (edytowane)

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

Edytowane przez Daniel1987
Opublikowano

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Opublikowano

38,2kW x0,256kg/kWh=9.77kg

ale trzeba przeba przeliczyc roznice masy do objetosci:

9.77kg x 1,04= 10,17litra

 

to sa obliczenia do c-360....ale wydaje mi sie ze z tego wynika wszystko jasne

moc(kW) x jednostkowe zuzycie paliwa(kg/kWh)

 

no to ja mam

 

74kw x 0,220kg/kwh=16,28

16,28 x 1,04 = 16,9l ? - to wynika ze pali mi 16,9l/mtg ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Obliczenia nie będą dokładne ze względu na 2 czynniki:

-jednostkowe zużycie paliwa nie jest stałe, zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej(producenci niestety nie udostępniają takich charakterystyk)

-pomiar obciążenia silnika-nie da się dokładnie określić z jaką mocą pracuje silnik

 

Z tego powodu dokładnie obliczyć można tylko teoretyczne spalanie przy pełnej mocy, znając wykres zużycia jednostkowego.

Opublikowano

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

Opublikowano

Facet, udajesz czy na prawdę nie wiesz jak masz zmierzyć? :blink:

Tankujesz do korka, jedziesz na pole, robisz, wracasz, masz obliczony czas ile robiles na danym polu i z czym , tankujesz do pełna spowrotem - ile weszło tyle spalił.

Ale jak na przykład różne ciagniki chcę obliczyć. Dlatego pytam że jeśli chcę obliczyć ciagnik którego nie mam :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak to nie podają. Zetor np. podaje. Na swojej stronie "zetor.com". są charakterystyki silników do każdego modelu obecnie produkowanego.

Moja Proxa np. ma silnik 7205, i z charakterystyki wynika ze najleprze osiagi w stosunku do konsumpcjii paliwa ma przy 1600 obr./min.

Polecam, warto zajrzeć

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps

Opublikowano

pewnie ze nalać do oporu pojeżdzić mtg i i znów do pełna

To co podają na stronie to obwiednia charakterystyki, inaczej mówiąc zużycie jednostkowe w funkcji obrotów przy maksymalnym obciążeniu. Jeśli pracujesz np. przy 70% obciążenia to zużycie będzie już inne. W linku jest wyjaśnione o co chodzi.

http://ecomodder.com...ion_(BSFC)_Maps

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v