Zaloguj się, aby obserwować  
elmichalkw

oryginalna skrzynia kontra synchro

Polecane posty

Silver    0
synchro bo nie zgrzyta i łatwiej biegi wchodzą

Ale synchro też podobno zgrzyta i jest delikatniejsza i mniej biegów, a tak ogóle co się czepiliście tej skrzyni, problem tylko jak pierwszy raz się siada i nie zna rozkładu, miałem do czynienia tylko z koparko spycharką i mtz z 89r ale tam biegi wchodziły dobrze i wcale bardziej nie zgrzytało jak w c330 czy c360 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Zwykła ma 18 biegów, dodatkowo jest trwalsza i remont całej kosztuje chyba mniej niż same synchronizatory do tej drugiej.

 

a tak poważnie niech się wypowie ktoś kto miał przez długi czas do czynienia z obiema.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niestety synchro tez zgrzyta a prawdą jest to co pisze kserkses o kosztach naprawy i trwalości. Moim zdaniem nie warto do niej doplacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Witam z tego co wiem to to niby zwykła jest bardziej trwała ale z kolei sycnhro jest lepsza w eksplatacji. Bez zgrzytań i takich tam... nie wiem jak kto? Ale ja bym wzioł zwykłą bo jest nie do zajechania i wrazie awarii tańsza w naprawie!!

 

pozdro

Edytowano przez kamil555
ort. literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek7    0

zleży czy jesteś odporny na zgrzyty dochodzące z ciągnika bo jak nie to to bierz synchro, w naszym MTZ na zwykłej skrzyni do do 500 mth to była tragedia jak by biegu nie wrzucał to w 50% zgrzyt, a po 1500 mth, biegi już się bardziej wyrobiły to biegi wchodzą ładnie, tylko trzeba wyczuć skrzynię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Zgadzam się z kolegą "bartek7" skrzynie trzeba wyczuć a jak ktoś jej nie wyczuje to zacznie szukać wady. A takich nie brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Z tą zwykłą skrzynia nie jest tak źle (oprócz początków). A później to już wszystko ładnie wchodzi, zdarzy sie zgrzyt, ale sporadycznie! A co do synchro, to nie wiem bo nie miałem okazji obsługiwać ,ale jak kupowałem mojego Belarusa, to mówili że to za wiele nie pomaga!


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

ja mam synchronizowaną skrzynie -na pełnych obrotach mogę włączyć spokojnie bieg, no i przy cofaniu do tylu za nim zachamuje to spokojnie już ,,wrzucę" bieg

co do obslugi tej skrzyni to naprawdę kwestia wprawy -jak ktos obcy wsiądzie na moj ciągnik to naprawdę widac ze ma problemy z ,,wyczuciem" B) -według mnie warto doplacic (ja miałem w standardzie B) )


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja w 952 mam zwykłą i w ogóle nie zgrzyta tylko zasami przy wstecznym ma 901 MTH


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

W 952 jak już coś to masz synchronizowana 14/4 bo 18/4 to tylko w serii 800. Ja mam synchronizowana i na pewno pomaga to wrzucać biegi bez wyczuwania tego momentu kiedy bieg zrowna sie z silnikiem. Choć i ta idealna w obsłudze nie jest. Zgrzyt? Zdaża sie czasami przy wstecznym, reszta biegów wchodzi bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

tak mam 14/4 czyli to jest ta skrzynia podstawowa


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Masz ktos zdjęcie schematu biegów zschynchronizowanej skrzyni?

 

Chcialbym sobie porównac z 18/4 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Mam Belarusa 820 biegi 18/4, synchronizowana skrzynia

Biegi wchodzą bez zgrzytów. Zgrzyt był na początku a teraz sporadycznie przy 9, ale tylko jak ktos nie jest przyzwyczajony do tego- wystarczy dać w pedal na 8 zdjąć nogę z gazu, spadek obrotów, i wrzucić 9- i jest bez zgrzytu.

 

W 15letnim MTZ biegi tak wchodziły że nawet nie czuło sie że sie je zmienia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

ja mam w pronarze synchro i nie nazekam nie wiem jak działa zwykła ale synchro jest badzo dobra tak jak koledzy mowią nie trzeba wyczówac tego momentu i ze wstecznego mozna włączyc jakiś bieg bez zadnego problemu ja osobiście polecam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Skrzynia 18/4 jest synchro?? Od kiedy bo zawsze myślałem że one nie są synchro...


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus78    0
Masz ktos zdjęcie schematu biegów zschynchronizowanej skrzyni?

 

Chcialbym sobie porównac z 18/4 :D

 

Na podstawie instrukcji 900/920/950/952

post-3467-1246089884_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

ja mam w pronarze 82SA skrzynie synchro i powiem że po miesiącu jazdy już ją dobrze opanowałem

Wady jakie znalazłem w tej skrzyni to to że do wersji bez turba (taka jak moja 82KM) jest brak biegu pomiędzy 3-4 jest duży przeskok i niewprawiona osoba ma duże problemy (np mój ojciec nie może rozgryźć tej skrzyni bo całe życie jeździł zetorem 7211 a tam biegi wchodzą wręcz cudownie) przy zmianie bo trzeba szybko przełączyć półbieg. zdarzają się zgrzytnięcia przy zmianie biegu z większego na 1 lub wsteczny a reszte biegów można przełanczać bez problemu.

Natomiast nie da się wyczuć w którym miejscu jest bieg. jest to troche uciążliwe.

Sam mialem taka sytuację że wyjeżdżałem na szosę z przyczepą nawozu i zamiast 2 wsadzilem 4

ale jakoś go przydusiłem na pół sprzęgła i dalej było dobrze.

 

I tu nasuwa się też moje pytanie cz ktoś też ma taki problem z biegami ze nie czuć w którym miejscu jest bieg i czy ktoś sobie jakoś z tym poradził??? Ja uznał bym ten ciągnik za idealny gdyby biegi wchodzily tak leciutko i gładko jak w zetorku :lol:

 

A co do starych skrzyń to gdy zaczęto składać mtz w polsce przez pronara to uznali ze jakiś tam wałeczek jest nie potrzebny i przez to podobno skrzynia jest bardziej awaryjna i toporna. Ale wszystko to kwestia wprawy i przyzwyczajenia

 

Nie mniej jednak ja jestem za skrzynią synchro :D


POWER IS BACK
POWER IS MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja w kumurunie opanowane mam w 100% skrzynie, a z 3 na 4 to trzeba go mocno bujnąć i wtedy przełączać, biegi wchodzą leciutko czasem bez sprzęgła załączam kolejny bieg :lol:


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

A propos skrzyni synchronizowanej. Jeździłem w tym roku Belarusem 952 ze skrzynią 14/4. Był to nowy ciągnik z przebiegiem ~100mth. Wszystko fajnie, ale zastanawia mnie działanie tej skrzyni. Żeby wbić bieg na postoju trzeba popuścić sprzęgło aż szarpnie ciągnikiem i bieg dopiero wskakuje do końca. to jest standard w tych skrzyniach?


NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

umnie tez nie zgrzytaja choc mtz jest juz pełnoletni a zeby 9 zgrzytała trzeba dwa razy wysprzeglić

 

 

Zuch o co chodzi z tym 2 razy wysprzeglic?? ja mam mtz z 94 roku od niedawna i wszystkie biegi wchodza jako tako tylko ze jak chce sie 9 wrzucic np z 8 to strzasznie zgrzyta. moze nie umiem jezdzic tym mtz czy co bo np ruszam sobie na pusto z 6 pozniej 8 bez zgrzytu i jak chce wbic 9 to zgrzyta mocno B) doradzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj