Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
elmichalkw

oryginalna skrzynia kontra synchro

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Silver    0
synchro bo nie zgrzyta i łatwiej biegi wchodzą

Ale synchro też podobno zgrzyta i jest delikatniejsza i mniej biegów, a tak ogóle co się czepiliście tej skrzyni, problem tylko jak pierwszy raz się siada i nie zna rozkładu, miałem do czynienia tylko z koparko spycharką i mtz z 89r ale tam biegi wchodziły dobrze i wcale bardziej nie zgrzytało jak w c330 czy c360 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kserkses    2

Zwykła ma 18 biegów, dodatkowo jest trwalsza i remont całej kosztuje chyba mniej niż same synchronizatory do tej drugiej.

 

a tak poważnie niech się wypowie ktoś kto miał przez długi czas do czynienia z obiema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niestety synchro tez zgrzyta a prawdą jest to co pisze kserkses o kosztach naprawy i trwalości. Moim zdaniem nie warto do niej doplacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Witam z tego co wiem to to niby zwykła jest bardziej trwała ale z kolei sycnhro jest lepsza w eksplatacji. Bez zgrzytań i takich tam... nie wiem jak kto? Ale ja bym wzioł zwykłą bo jest nie do zajechania i wrazie awarii tańsza w naprawie!!

 

pozdro

Edytowano przez kamil555
ort. literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek7    0

zleży czy jesteś odporny na zgrzyty dochodzące z ciągnika bo jak nie to to bierz synchro, w naszym MTZ na zwykłej skrzyni do do 500 mth to była tragedia jak by biegu nie wrzucał to w 50% zgrzyt, a po 1500 mth, biegi już się bardziej wyrobiły to biegi wchodzą ładnie, tylko trzeba wyczuć skrzynię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Zgadzam się z kolegą "bartek7" skrzynie trzeba wyczuć a jak ktoś jej nie wyczuje to zacznie szukać wady. A takich nie brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Z tą zwykłą skrzynia nie jest tak źle (oprócz początków). A później to już wszystko ładnie wchodzi, zdarzy sie zgrzyt, ale sporadycznie! A co do synchro, to nie wiem bo nie miałem okazji obsługiwać ,ale jak kupowałem mojego Belarusa, to mówili że to za wiele nie pomaga!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

ja mam synchronizowaną skrzynie -na pełnych obrotach mogę włączyć spokojnie bieg, no i przy cofaniu do tylu za nim zachamuje to spokojnie już ,,wrzucę" bieg

co do obslugi tej skrzyni to naprawdę kwestia wprawy -jak ktos obcy wsiądzie na moj ciągnik to naprawdę widac ze ma problemy z ,,wyczuciem" B) -według mnie warto doplacic (ja miałem w standardzie B) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

W 952 jak już coś to masz synchronizowana 14/4 bo 18/4 to tylko w serii 800. Ja mam synchronizowana i na pewno pomaga to wrzucać biegi bez wyczuwania tego momentu kiedy bieg zrowna sie z silnikiem. Choć i ta idealna w obsłudze nie jest. Zgrzyt? Zdaża sie czasami przy wstecznym, reszta biegów wchodzi bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Masz ktos zdjęcie schematu biegów zschynchronizowanej skrzyni?

 

Chcialbym sobie porównac z 18/4 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Mam Belarusa 820 biegi 18/4, synchronizowana skrzynia

Biegi wchodzą bez zgrzytów. Zgrzyt był na początku a teraz sporadycznie przy 9, ale tylko jak ktos nie jest przyzwyczajony do tego- wystarczy dać w pedal na 8 zdjąć nogę z gazu, spadek obrotów, i wrzucić 9- i jest bez zgrzytu.

 

W 15letnim MTZ biegi tak wchodziły że nawet nie czuło sie że sie je zmienia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

ja mam w pronarze synchro i nie nazekam nie wiem jak działa zwykła ale synchro jest badzo dobra tak jak koledzy mowią nie trzeba wyczówac tego momentu i ze wstecznego mozna włączyc jakiś bieg bez zadnego problemu ja osobiście polecam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Skrzynia 18/4 jest synchro?? Od kiedy bo zawsze myślałem że one nie są synchro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus78    0
Masz ktos zdjęcie schematu biegów zschynchronizowanej skrzyni?

 

Chcialbym sobie porównac z 18/4 :D

 

Na podstawie instrukcji 900/920/950/952

post-3467-1246089884_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

ja mam w pronarze 82SA skrzynie synchro i powiem że po miesiącu jazdy już ją dobrze opanowałem

Wady jakie znalazłem w tej skrzyni to to że do wersji bez turba (taka jak moja 82KM) jest brak biegu pomiędzy 3-4 jest duży przeskok i niewprawiona osoba ma duże problemy (np mój ojciec nie może rozgryźć tej skrzyni bo całe życie jeździł zetorem 7211 a tam biegi wchodzą wręcz cudownie) przy zmianie bo trzeba szybko przełączyć półbieg. zdarzają się zgrzytnięcia przy zmianie biegu z większego na 1 lub wsteczny a reszte biegów można przełanczać bez problemu.

Natomiast nie da się wyczuć w którym miejscu jest bieg. jest to troche uciążliwe.

Sam mialem taka sytuację że wyjeżdżałem na szosę z przyczepą nawozu i zamiast 2 wsadzilem 4

ale jakoś go przydusiłem na pół sprzęgła i dalej było dobrze.

 

I tu nasuwa się też moje pytanie cz ktoś też ma taki problem z biegami ze nie czuć w którym miejscu jest bieg i czy ktoś sobie jakoś z tym poradził??? Ja uznał bym ten ciągnik za idealny gdyby biegi wchodzily tak leciutko i gładko jak w zetorku :lol:

 

A co do starych skrzyń to gdy zaczęto składać mtz w polsce przez pronara to uznali ze jakiś tam wałeczek jest nie potrzebny i przez to podobno skrzynia jest bardziej awaryjna i toporna. Ale wszystko to kwestia wprawy i przyzwyczajenia

 

Nie mniej jednak ja jestem za skrzynią synchro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja w kumurunie opanowane mam w 100% skrzynie, a z 3 na 4 to trzeba go mocno bujnąć i wtedy przełączać, biegi wchodzą leciutko czasem bez sprzęgła załączam kolejny bieg :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

A propos skrzyni synchronizowanej. Jeździłem w tym roku Belarusem 952 ze skrzynią 14/4. Był to nowy ciągnik z przebiegiem ~100mth. Wszystko fajnie, ale zastanawia mnie działanie tej skrzyni. Żeby wbić bieg na postoju trzeba popuścić sprzęgło aż szarpnie ciągnikiem i bieg dopiero wskakuje do końca. to jest standard w tych skrzyniach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

umnie tez nie zgrzytaja choc mtz jest juz pełnoletni a zeby 9 zgrzytała trzeba dwa razy wysprzeglić

 

 

Zuch o co chodzi z tym 2 razy wysprzeglic?? ja mam mtz z 94 roku od niedawna i wszystkie biegi wchodza jako tako tylko ze jak chce sie 9 wrzucic np z 8 to strzasznie zgrzyta. moze nie umiem jezdzic tym mtz czy co bo np ruszam sobie na pusto z 6 pozniej 8 bez zgrzytu i jak chce wbic 9 to zgrzyta mocno B) doradzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×