Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
erni16pl    1

Po uszczelnieniu sprzęgła w tym mf-ie wszystko chodziło ok, ale po jakimś czasie całkiem się coś zepsuło ponieważ spod sprzęgła widać olej na dekielku od spodu, i sprzęgła nie-da się odpowietrzyć. Olej leci tak powoli z odpowietrznika tak jak by pompa nie dawała dostatecznej ilości oleju, i sprzęgło lata jak by było luźne, wiem że wysprzęglik jest dwu częściowy, czy da się dokupić nowy czy morze go jakoś dobrze zregenerować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelnień powinien załatwić sprawę, a jeśli nie to nowy będzie za ponad tysiaka;) ale chyba warto spróbować uszczelnić możliwe że pompka sprzęgła też padnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

ale pompka sprzęgła jest raczej sprawna a uszczelniany był więc zastanawiam się gdzie kupić nowy wysprzęglik bo w googlach nic niema po dłuższym czasie odpowietrzania jakieś 15 min sprzęgło działa prawie normalnie lecz gdzy tylko olej się rozgrzeje to jest klapa nawet na środku drogi z ładunkiem mi się raz tak zrobiło to musiałem zgasić mf-a bo biegu nie mogłem wyrzucić na luz więc nasówa się pytanie gdzie mogę nabyć nowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    245

Zanim kupisz nowy wysprzęglik doprowadź do porzadku linię napełniającą sprzęgło olejem. Bo z opisu wynika że nie jest w stanie poradzić sobie z uzupełnieniem oleju w układzie. Kiedy zacznie normalnie napełniać układ zlokalizuj wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

czy za uzupełnienie tego układu może odpowiadać pompa hydrauliki bo najprawdopodobniej po jej stronie może leżeć wina ale wysprzęglik jest bardzo zniszczony jak mf postoi z 1 dzień to sprzęgło jeszcze trzyma a czasem to po zgaszeniu już nie wysprzęgla więc mam takie pytanie od czego zacząć sprawdzanie i jak

Edytowano przez erni16pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Spróbuj zostawiać na czas wolny wciśnięty i podparty pedał sprzęgła. Zobacz na drugi dzień po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Może masz tarcze sprzęg łowom popęka nom i biegi zgrzytają a wysprzęglanie sprzęgła dobre , zobacz w okienku na dole jaki ruch wykonuje wysprzęglik?

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

Jeżeli oleju nie ma w sprzęgle nawet przy pracującym silniku to co daje podpieranie kołkiem wciśniętego pedału?

Co ma sprawdzić po odpaleniu? Ugięcie kołka?

Jaki ruch ma wykonywać wysprzęglik skoro pedał wpada w podłogę?

Pompę zostaw na razie w spokoju. W przypadku zabierania oleju z linii napełniania sprzęgła winny może być zawór trójdrożny. Tam są dwa zawory maksymalne w jednym korpusie 17bar i 5bar. Wystarczy kawałeczek węża gumowego czy silikonu i gotowe. Dodatkowo przy nieszczelnym wysprzęgliku albo przewodach strumień przepływajacego oleju wytworzy podciśnienie na linii sprzęgla ( albo hamulca) i wyśsie olej powodując zapowietrzenie.

Zawór należy wyczyścić nie zapominając o cienkim metalowym przewodzie od spodu. Na tej linii ciśnienie powinno wynosić 5bar. mierzone na odpowietrzniku sprzęgła bez naciskania pedału.

W pierwszej kolejności niech olej dopłynie i napełni pompkę i wysprzęglik . Jeżeli będziesz miał odpowietrzony uklad sprawdzisz działanie pompki. Choć sama pompka też może być źródlem nieszczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

biegi nie zgrzytają bo sprzęgło w ogóle nie wysprzęgla a jak już próbuje wrzucić bieg to mf zaczyna ciągnąć na samym synchronizatorze więc lepiej nie wrzucać biegu a po 15 min. pracy silnika sprzęgło po odpowietrzaniu działa tylko jak jest ciepło to wtedy nie wysprzęgla a jak jest zimno to sprzęgło działa prawie tak jak powinno ale tylko do czasu aż się rozgrzeje olej wtedy nie-da się ani wrzucić biegu ani go wyłączyć by go zatrzymać to czasem trzeba zgasić silnik wiem że pompa hydrauliki jest w bardzo złym stanie czy ona też może odpowiadać za sprzęgło bo nawet gdy jadę to potrafi się zaświecić kontrolka i wszystko włączyć tak jak bym go dopiero odpalił (np. napęd sam się włączy zapali się kontrolka od sprzęgła i ciśnienia w skrzyni i do tego nie da się skręcić kierownicą tak jakby brak oleju z pompy ale w skrzyni oleju jest tyle co powinno i jest to oryginalny fush) jak dobrze sprawdzić układ hydrauliki

Edytowano przez erni16pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

O k...a ja się zabiję. No to jednak po jakimś czasie opisałeś dokladne objawy które całkowicie zmieniają postać rzeczy. Wygląda na to że faktycznie połowa pompy odpowiedzialna za sterowanie skrzynią, wspomaganie, napełnianie ukladu hamulców i sprzęgła ma dość. Zrób jeszce jeden test. Kiedy zaczną się te objawy ,nawet na postoju, włącz napęd przedniego mostu i tak kilka razy, patrz na kontrolkę smarowania skrzyni biegów. Wykluczymy przynajmniej uszczelnienie wałka przedniego mostu. A kontrolka zapchanego filtra hydrauliki nie zapala się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nie będę zakładał nowego tematy więc napisze tutaj. Posiadam MF 3080 pali mi się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i zapowietrza się sprzęgło. A nadmienie ze założyłem nową pompe, nowy filtr a sprzęgło uszczelniłem zarówno na wysprzęgliku jak i tłoczku. A poprawy nie ma jak świeciło tak świeci i nadal się zapowietrza. Podejrzewam ze przyczyną może być sprzęgło przedniego napędy (pewien nie jestem) gdyż jak włącze przodek to kontrolka natychmiast gaśnie (nie zapala się nawet gdy kręce kierownicą i włącze podnośnik) ale czy to miało by coś wspólnego z zapowietrzaniem się sprzęgła?

Edytowano przez Traktorzysta25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

problem z moim MF-em rozwiązany wymiana pompy hydrauliki pomogła dzięki wszystkim za podpowiedzi w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisnia1892    1

w moim mam podobny problem tylko gdy przychodzi okres roztopów wymiana uszczelniaczy załatwi problem ??

Edytowano przez wisnia1892

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam nie chce nowego tematu zakładać więc sie doczepie tu. a więc zakupiłem nie dawno mf 3080 i postawiłem go i po 2 dniach chciałem dopalic i oo sprzęgła nie ma. popompowałem było ale słabe. na miarce zauważyłem że mało oleju dolałem (taki sam jak poprzednio miał w skrzyni) po dolaniu odpaliłem sprzęgło jest dobrze lecz gdy zgasze po godzinie podejde znowu nie ma . odpale ciągnik przegazuje raz popompuje nogą przegazuje i jest sprzęgło idealne bez odpowietrzania. i moje pytanie co mogło się stać . co trzeba wymienić . i czy próbować opowietrzać ? prosze o szybkie odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    0

Czy aby dobrac sie do wysprzęglika trzeba ropołowic ciągnik czy można się od spodu dobrac do niego(3060)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

witam mam pytanie po wymianie zestawu naprawczego pompki sprzęgła nie wchodzą biegi, reszta działa bez zarzutu zmiana żółw, zając rewers i pozycje a b w czym problem z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

tak ale po chwili od wyłączenia silnika z powrotem idzie w podłogę do tej pory było wszystko dobrze ze zmianą biegów tylko się zapowietrzało co kolka dni jak postał bez odpalania i były drobne wycieki więc wymieniłem uszczelki i się zaczeło

 

a jeżeli chodzi o sprzęgło to odpalam ciągnik i tak jak w katalogu jest napisane pompuje pedałem do momentu aż nie zacznie sztywnieć po czym próbuję wrzuci bieg ale słychać delikatne rzężenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Przy wyższych obrotach tez tak jest ? Jak dasz gazu więcej to ciśnienie chyba troszke wzrośnie przez co sprzęgło będzie twardsze, a jak już ruszysz to będzie ok tyle że to nie wyeliminuje całości a tylko tak w razie potrzeby ( miałem podobnie i musiałem jakoś wrócić do domu ). Hmm jak tu wymieniłeś i nie cieknie to odkręcaj pod ciagnikiem szyberek od sprzęgła i zajrzyj czy tam sucho jest :) Ja tam miałem trochę wycieku ale już wymienione wszystko tyle że góra puściła i musze wymienić to co Ty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

Nie napełnia się linia zasilania pompki hamulcowej i sprzęgła, a raczej wysysany jest z niej olej.

Zacięty zawór trójdrożny albo nie domknięty któryś z elektrozaworów od sterowania skrzynią, WOM, przyspieszaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

Lukash3060 wielkie dzięki za pomoc po kilku nastu próbach odpowietrzania w końcu załapał sprzęgło może nie jest idealnie ścisłe ale trzyma nie przecieka wszystko się okaże po wiosennych pracach jeżeli będzie ciekło to pompka do wymiany jeszcze raz wielkie dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    1

po wymianie tarczy sprzęgłowej sprzęgło zachowuje się bardzo dziwnie a raczej pedał. tzn sprzęglo bierze dopiero pod końcem na wciśniętym ciągnik powoli jedzie do przodu. a i może ktoś objaśnić ggdzie się odpowietrza sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Pod kabiną z prawej strony ( jak byś siedział za kierownicą) zaraz przy samym słupku jest ospowietrznik. Wciskasz i poleci trochę oleju potem powietrze i znów olej. ja dziś nową pompkę założyłem bo stara lała do kabiny i teraz jest kolosalna róznica. A właśnei też odpowietrzałem i ojciec twierdził ze olej leci a gdy sam sie wziąłem po 10 sek. poszło powietrze ( jednak musi dojść od pompki do odpowietrznika. Teraz jest poprawa i to spora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Czy wymieniał ktoś z was uszczelniacze na wysprzegliku? Dużo rozbierania? Czy ciężko jest go rozjechać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×