mariann2828

Massey ferguson 6160 problem z rewersem

Polecane posty

mariann2828    0

Mam problem z maseyem 6160 podczas odpalenia po mrozach pojawił się problem z rewersem ,mianowicie nie świeca się kontrolki przud tył i nie przełancza się jest cały czas do tyłu . do tego jeszcze nie da zmienic się biegów z polowych na szosowe (po odpaleniu gdy wcisne sprzęgło zaczyna mrugać kontrolka od drugiego półbiegu ,,B"

PROSZĘ O POMOC...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli ciagnik dlugo stojal nieuzywany to jest namrozony i napewno jakis czujnik niepozwala przelaczac rewersu i zakresow. moze oczywiscie byc jeszcze wina elektryki czyli zasilania lecz to juz gorzej cos poradzic na odleglosc.ale jezeli stojal dlugo nieodpalony po mrozach to musisz go odpalic i niech sie rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlaki    0

Ja to samo miałem ale po 15 minutach jak się silnik zagrzał to wszystko wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Mam takie pytanie. Która wersja rewersu jest lepsza. Elektryczna przy kierownicy czy z drugą wajhą przy biegach głównych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jak dla mnie to ja wole manualna :D (wydaje mi sie byc lepsza bo nie idzie przez kable itp. tylko normalnie dzwignia :))

ale co kto woli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wkład filtru pod kabiną obok filtru hydrauliki w metalowej puszcze najlepiej przepłukaj go lub kup nowy on właśnie odpowiada za wspomaganie, rewers itp. Sprawdz styki musiał byś rozkręcić kolumne od pozycjonera mogły się zasmarzyć i wtem mogły niedawać prądu. Jak to niepomoże to jeszcze zobaczyć na czujniki mugłby któryś zwariować lub jeb....

 

ALE NAJPIERW ODPAL CIĄGNIK NIECH SIĘ ZAGRZEJE OLEJ I NAPISZ CO SIĘ DZIAŁO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariann2828    0

ten problem z rewersem już rozwiązany ,okazało się że to wina komputera podczas próby odpalania spadło napięcie i wywaliło mi system

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem że po odkreceniu bocznego dekla do skrzyni przestał działać mi rewers chodzi o to że wyciagalisny ten potencjometr i mógł się przestawić bo napięcie na czerwonym kabelku jest w granicach 5v nie da się ustawić go tak żeby było 2.5 wydaje mi się że muszę go wyciągnąć i przekręcić o 180stopni czy to pomoże? Dodam że nie przełącza biegów przód tył i jak sprawdzam napięcie na kostkach od zmiany kierunku jazdy to prąd jest cały czas w jednej kostce. Gdy zamienię kostki ręcznie to biegi się przelaczaja. Mechanik który wcześniej go robił grzebal coś przy rewersie w kabinie i jak sprawdziłem napięcie na wyjściu to w położeniu rewersu do tyłu jest prąd na jednym kabelku wychodzący od rewersu a jak do przodu to na dwóch czy tak ma być czy może coś rewers jest źle ustawiony? Proszę o pomoc z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doradzi ktoś coś? Rewers nie działa ciągnik jeździ tylko do przodu cały czas migaja kontrolki dodam że przy zmianie kierunku jazdy na rewersie prąd cały czas jest tylko w jednym kablu tak jak by cały czas prąd dawał do jazdy do przodu gdy zamienię kostki ciągnik jeździ tylko do tyłu... Wie ktoś co to może być? I gdzie szukać przyczyny? Napięcie na potencjometr że ustawione na czerwonym kabelku na 2.5v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doradzi ktoś coś? Rewers nie działa ciągnik jeździ tylko do przodu cały czas migaja kontrolki dodam że przy zmianie kierunku jazdy na rewersie prąd cały czas jest tylko w jednym kablu tak jak by cały czas prąd dawał do jazdy do przodu gdy zamienię kostki ciągnik jeździ tylko do tyłu... Wie ktoś co to może być? I gdzie szukać przyczyny? Napięcie na potencjometr że ustawione na czerwonym kabelku na 2.5v

A ma ktoś może schemat do MF 6160 autotronica z rewersem elektro hydraulicznym? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petoer    0

Witam! 

Nie zakładałem nowego tematu więc piszę tutaj.

Mam problem z massey ferguson serii 62** mianowicie zaczynam coś robić czy to koszenie trawy czy talerzowanie i tak max pół dnia można porobić a potem zaczyna się problem czyli jak dojeżdżam do końca pola i wciskam pedał sprzęgła przeżucam rewer puszczając sprzęgło ciągnik nie jedzie i zaczyna się świecić pomarańczowy trójkąt wtedy kilka razy rewersem przeżucę i jedzie. Np. z talerzówką mogę robić bez sprzęgła i wtedy jak przeżucam samym rewersem to działa tylko jak wcisne sprzęgło to nie jedzie. Ostatnio po 3godzinach pracy masseyem tak się stało. Rozumiem to tak że po rozgrzaniu zaczyna się to dziać. Może ktoś wie co się dzieje? Gdzie szukać problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, zdejmij plastik i zobacz jak trzpień czujnika się zachowuje na zimnym i potem porównaj jak się wysuwa gdy zaczyna się problem z ruszeniem.  Pewnie czujnik za wolno się wysuwa. Ma taką przypadłość, że jak nie chce ruszyć i bez próby przerzucania rewersem ruszy, ale po pewnym czasie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petoer    0
Napisano (edytowany)

Dzieje się tak że trzeba kilka razy rewersem (jakby rozłączyć bieg) poprzeżucać i wtedy puszczając sprzęgło zaczyna jechać ale sprzęgło zaczyna brać dopiero pod koniec (a na zimnym jest gdzieś od połowy) i jak zaczyna już jechać to tak gwałtownie (szarpnie jakby)

Edytowano przez Petoer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8903
Dnia 31.05.2023 o 15:08, Petoer napisał:

Dzieje się tak że trzeba kilka razy rewersem (jakby rozłączyć bieg) poprzeżucać i wtedy puszczając sprzęgło zaczyna jechać ale sprzęgło zaczyna brać dopiero pod koniec (a na zimnym jest gdzieś od połowy) i jak zaczyna już jechać to tak gwałtownie (szarpnie jakby)

Rozwiązałeś problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj