Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Opony radialne może i są droższe ale na pewno to się opłaca. Prostym przykładem tego jest to że wszystkie nowe ciągniki mają opony radialne to o czymś świadczy. Sam mam 3 ciągniki z których tylko jeden ma radialne i to widać w pracach polowych.

Opublikowano

Opony radialne jak i dagonalne mają zarówno plusy jak i minusy. nie jest tak że radialna jest pod każdym ( oprócz ceny) względem lepsza. Jak dla mnie to czy do MF 255 lub 235 założysz jedną czy druga i tak znacząco nie zwiększy to jego uciągu. To jest ciągnik do lekkich prac polowych i tyle. Ja tam bym kupił dobrej marki diagonalne i nie marnował kasy na owiane sławą radikalki - co innego do ciągnika o mocy 100 czy więcej koni którego głównym zadaniem jest cięzka praca w roli.

Opublikowano

Ja bym nie polecał cudowania w zakładanie opon wyższych, niższych czy szerszych do MF 255 lub innego jakiegokolwiek traktora bo skonczy się to rozwaleniem zwolnic, skrzyni biegów, sprzęgła itd. Zakładajmy takie jakie producent przewidział i dopasował do danego modelu. Chcielibyście chodzić z workiem 50kg na plecach w zadużych butach po oranym polu dzień w dzień? Ja NIE.

A w tej bajce były smoki? :lol:

 

Ja w w c 360 miałem radialne 10 lat a kiedy były założone to nie wiem bo na takich go kupiłem. :P Ale robota w polu to była bajka i się nie zdzierały. :blink: W tamtym roku kupiłem diagonalne z powodu braku kasy bo mi pękła ze starości i co z tego ze mają protektor ale w polu się kopie i trzeba powietrza upuścić żeby się uginała i wtedy jest dobrze ale ile taka opona pożyję.

Jak się ma po 2bar czy więcej to co ty się dziwisz że twarde? Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Opublikowano

A w tej bajce były smoki? :lol:

 

 

Jak się ma po 2bar czy więcej to co ty się dziwisz że twarde? Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Dzięki że mnie uświadomiłeś.1,2 bara to ja daję do rozrzutnika a 2 bary to miałem w radialnych i tak siedziały.We Władku mam teraz na radialnych 1,8 bara a jak zapnę poznaniaka to 2 pompuję i tak siedzą.Jak miałem zwykłe to 0,8-1,2 tak pompowałem.Każdy głupi powinien wiedzieć że w teren czy pole opona musi być miękka w ciągniku 0.8-1b

Opublikowano

@balcerek jak taki mądry jestes to napisz w jakich ciągnikach u siebie stosujesz 0,8bara? bo z mojego doswiadczenia to wiem że mniej jak 1,5 bara w oponie bezdętkowej a mam 480/70/34 i 420/70/24 to już jest absolutne min do maszyn zawieszanych i do transportu jak i do pola, bo prędzej opona odskoczy od felgi lub pokaleczą się boki niż uzyskam cos na uciągu, takie cisnienie jak podałes to miałem w mf 255 na 20sto letnich oponach ale broń boże cos cieżkiego zaczepić bo zaraz dętka się przetrze, naoglądacie się pierdółków a potem każdy mądry.

 

ps. jestem na etapie zakupu ogumienia do mf 255 12,4/32 i mam dwie opcje w cenie full budżet petlas lub bkt może po 900zł/szt czy szukać co lepszego jakie kormorany lub co jeszcze innego w rozsądnych cenach, ciągnik TYLKO do tura

Opublikowano

Rok temu kupiłem do ferdka 255 opony Cultor ( firma z koncernu Mitasa) i szczerze polecam. Nie wiem jak i ile wytrzymają ale bardzo dobra przyczepność, wydają się dość miękkie ale jak to przełoży się na zużycie bieżnika to napiszę za kilka lat:) Cena jaką płaciłem to coś poniżej 1 tys, za oponę ale nie pamiętam już dokładnie bo więcej rzeczy wtedy kupowałem i już dokładnie nie pamiętam.

PS. po śniegu też nie jeździłem ale na mokrym i trawie spisują się dość dobrze, wąski bieżnik zacina się odpowiednio.

Opublikowano

@Ferdek07 T 25 i C 360.Zegar zegarowi nie równy.http://moto.allegro.pl/manometr-glicerynowy-10-bar-cisnieniomierz-i2941377996.html ja mam taki zegar na pistolecie i pokazuję dobrze bo sprawdzałem ze sąsiadem a ta reszta o tyłek potrzepać.

Opublikowano

Ja też mam nie bylejaki cisnieniomierz i swego czasu kosztował mnie nie mniej jak ten Twój, na zegar z kompresora na pistolecie nawet nie patrze, bo na pistolecie mam 3 bary a na cinieniomierzu potem 2,3bara, raczej sprawny jest mój cisnieniomierz bo na orlenie dopompowywałem koła potem sprawdzałem moim i się zgadzało

 

ps. co z moim wyborem, petlas czy bkt do fergiego 12,4/32, bo z przodu mam już piękne petlasy 7.50/16 i petlas ma 8 płucien chyba ale bkt większy protektor i jakby bardziej baloniaste, gdzie na forum przewijało się że petlasy mają jakby pomniejszany balon co o tym sądzicie i które lepsze do tura wytrzymalsze, bo przeciwwaga ponad 800kg to też nie malo

Opublikowano

Ciekawa porada - wyższy i szerszy protektor. Pracowałeś kiedyś z turem? Miałem kiedyś nalewki z szerokim ( jak leśne) protektorem, cofnąć z rolką słomy na mokrej trawie było ciężko.

Opublikowano

dobra już mniejsza o protektor bo mają bardzo podobny a które lepsze jakosciowo, bkt, petlas czy oska, to najtańsze, wyższa półka mitas, dębica czy kormoran czy lepsze droższe o ponad 100zł?

Opublikowano (edytowane)

BTK - indyjskie, Petlas - Tureckie, Mitas - Czeskie. Zależy jaka różnica ale jak dla mnie min. Petlas choć ja szukałem europejskich opon, miał być Mitas ale znajomy namówił mnie na Cultora ( ponoć dużo ich sprzedał i wszyscy zadowoleni a dla mnie najważniejsze ze marka wchodzi w skład Mitasa:))

Wbrew pozorom bieżnik jest bardzo ważny - najlepszy ma chyba Kleber w radialkach ( wygięte końcówki na środku opony - lepiej się zacina i stabilniejsza podczas jazdy, Mitas mają takie proste klocki, a Cultor takie jak Kormoran).

BTK i Petlas rzeczywiście dość podobne, wszystkie w tym segmencie cenowym to 8 płócienne. Jak chcesz tańsze to bierz Petlasa lub Cultora a jak masz kasę dołożyć to szukaj Mitasa lub Kormorana

Sorki sa i 6 płócienne ale ty szukaj 8 - na taki obciążnik koniecznie.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Nie mam pojęcia po ile może być w sklepie. Ogólnie opony bardzo podrożały, 2 lata temu można było dużo taniej kupić. Wydaje mi się że Kormorana warto kupić, chyba że obecny kormoran to już nie to samo. Ja nie wiem, polegałem na zdaniu znajomego co prowadzi wulkanizację. On namówił mnie na te Cultory - na początku pomyślałem że to jakieś chińskie ale on mnie wyśmiał i wyjaśnił że są to europejskie opony o takiej samej jakości jak Mitas. Przejedź się po najbliższych sprzedawcach i zobacz co i w jakich cenach mają. Tylko uważaj bo były też 6 płócienne a tych bym pod taki obciążnik nie brał - no chyba że tylko od czasu do czasu z tym robisz.

Opublikowano

Mam już BKT w porównaniu do starych opon to dosc cieniutko wyglądają i to dosłownie, stopka cieniutka i cała opona to raczej jak dętka w porównaniu do starej, narazie zmieniona jedna bo jedna była na kapciu i wymagała natychmiastowej interwencji, i mam pytanko w takiej nowej mięciutkiej jakie cisnienie dać oraz jakie maxymalne cisnienie można dać żeby "odstrzelić" oponę do rantu felgi, bo miałem z tym problem i odstrzeliła dopiero przy około 2,6atosfery, ile max można ładować w taką gumę?

Opublikowano (edytowane)

Ja wulkanizatorem nie jestem ale nie wydaje mi się aby cokolwiek mogło się stać podczas dociskania do rantu, problem jest przy napompowanym kole aby nie przekraczać max ciśnienia ale wtedy działa to na całą oponę. Widziałem jak znajomy pompuje duże bezdętkowe koła to ma jakiś taki jakby akumulator co strzela za***istym ciśnieniem i odrazu dopycha - tak samo robi z niskoprofilowymi dużych szerokości oponami w samochodach. Nazywa się to chyba inflator. A ciśnienie w ferdku ok 1 at, a ty masz tura to może trochę więcej tak z 1,5.

Max cisnienie jakie wytrzyma opona masz napisane na oponie.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

max cisnienie to zapewne 3.5

zeby opona ladnie wchodzila uzywa sie pasty montazowej, a domowym sposobem jakims mydlem w plynie lub czyms podobnym

z takiej "banki" strzela sie zwykle cisnieniem 4-6 bar, mozna rownie dobrze oposac opone pasem transportowym i zcisnac, powinna ladnie wejsc na felge

cisnienie na tyl od 0.9-1.2 przy radialnych do 1.2-1.5 diagonalne

Opublikowano

używam do tego towotu, no i nie miałem talku to użyłem mąki ziemniaczanej, bkt przetestowane na ostro w turze, jednak 1,7at to za dużo nawet się nie uginają w sumie na feldze sprawiają wrażenie solidniejszych, czas pokaże ile są warte

Opublikowano

a ja sie zastanawaim nad oponami petlas cultor czy bkt roznica w cenie to +/- 30zl(ok 950zl). opony 13.6-24 beda chodzic przy turze chodz nie duzo. ktore bada mialy bieznik najwyzszy a ktore beda najszersze??

Opublikowano

W mały ferdku 255 mam cultora, powiem szczerze że jestem z nich zadowolony, są miękkie, dość ładnie się zacinają, są węższe od radialek ( bieżnik weższy od balonu) ale to mi akurat pasuje bo np. podczas pryskania buraków nie rozłupuje ich tylko ewentualnie rozsuwa. W sumie mam ich prawie 2 lata więc na razie więcej nic nie napiszę, znajomy wulkanizator polecił mi je, mówił że są lepsze od Petlasa ( które chciałem kupić ), są robione w Serbi przez fabrykę z koncernu Mitasa. To chyba tyle. Wydaje mi się że szerokość bieżnika w takim małym ciągniku wcale nie zwiększy uciągu a jedynie może go tylko zmniejszyć, chyba że do szerokich opon dodać jeszcze obciążniki to wtedy się zgadzam. Ale ten ferdek jest dość lekki i węższa opona to większy nacisk na glebę.

Opublikowano

Proszę o opinię i pomoc co wybrać Mitas 320/85 R32 czy Goodyear 12,4R32. Wprawdzie mój ciągnik to nie ferguson a IHC ale felga identyczna, a wagowo też się wiele nie różnią - IHC 2,4 T.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v