Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy temat na forum więc na początek chciałem się przywitać. A teraz do rzeczy. Chciałem zapytać czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie tego korektora pod względem jego sprawności. Pytam ponieważ wydaje mi się że coś z nim jest nie tak ponieważ pod obciążeniem nie zauważam aby zwiększał dawkę paliwa ( o ile da się to zauważyć?). Na razie tego nie ruszam ale patrząc w katalogu pod numerem 0093009258 jest przepona tylko w tym szkopuł, że nigdzie nie idzie jej dostać a zakup ewentualnie całego korektora to spory wydatek.

Opublikowano

Witam.Jeżeli potrafisz czytać ze zrozumieniem to dokładnie przezytaj swój post. napisałeś że problem masz z KOREKTOREM dawki paliwa czyli on koryguje a nie zwiększa działa to w ten sposób; gdy ciśnienie w kolektorze dolotowym wynosi około 0,8 bar to korektor automatycznie koryguje(zmniejsza dawkę paliwa) ażeby nie doszło do uszkodzenia silnika. Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pewnie, bo moc bierze się z powietrza i trzeba jeszcze obniżać dawkę paliwa, żeby silnika nie rozwalić :lol: . Jak ktoś jest zainteresowany to może poczytać o LDA w pompach wtryskowych.

 

Sprawdzić można dosyć łatwo, wystarczy odłączyć wężyk łączący pompę z kolektorem i zobaczyć, czy jest różnica.

 

Pozdrawiam wszystkich fachowców.

Opublikowano

W drodze sprostowania LDA to ja wiem jak działa i w czym jest stosowane .Jednak przystaję przy swoim. w silnikach Z8602.1 korektor obniża dawkę.(taka jest konstrukcja i ja tego nie zmienię) natomiast gdy zdejmiesz ten wężyk to parametry powinny się poprawić) Wyobraż sobie jaką moc można wycisnąć z konia który ma pojemność skokową 6842 (a ma zaledwie około 150) jeżeli w silniku o pojemności np.1,9 na rozdzielaczowej pompie z tym właśnie LDA wyciska się sporo ponad 100. Ja także pozdrawiam wszystkich fachowców.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dlaczego po dołożeniu turbo do silnika wolnossącego, np w 1224 trzeba zwiększyć dawkę paliwa aby uzyskać przyrost mocy? Robi się to na dwa sposoby, albo zwiększa się na stałe, albo poprzez zamontowanie korektora.

 

Z tego co piszesz, to trzeba by jeszcze obniżyć dawkę paliwa. A to, że w samochodach wyciska się nawet 100 KM z litra nie ma znaczenia, inne wysilenie silnika, większe ciśnienie doładowania, większe obroty, mniejsze wykorzystanie mocy. Dwie rożne bajki

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiem to właśnie ten korektor ma zwiększać dawkę paliwa w momencie kiedy ciągnik ma ciężej tak jak napisali Ginterpol i Mariusz. Dzisiaj zrobiłem taką próbę: odpaliłem ciągnik i zdjąłem ten przewód od kolektora ssącego do korektora dawki paliwa- rozumie, że nic wtedy się nie powinno zmienić w pracy ciągnika ponieważ ma "lekko" i zwiększanie dawki paliwa nie jest konieczne a na membranę nie jest wywierane duże ciśnienie. Jednak później podałem zewnętrznie z kompresora ciśnienie (0,8-1,0) do wężyka idącego do korektora przy pompie paliwa i spodziewałem się że coś da się zaobserwować jednak bez rezultatów bo nic nie zmieniło się w pracy ciągnika( obserwowałem min. obroty, spaliny). Dodam, że całą próbę wykonałem na wolnych obrotach.  Stąd moje pytanie o możliwość sprawdzenia, regulacji ewentualnie naprawy tego elementu.

Edytowane przez aprzem
Opublikowano (edytowane)

w moim przypadku winę ma pompa wtryskowa... jest źle wyregulowana po regeneracji. u nas ciągnik robi tylko z turem i ewentualnie przyczepy przeciąga.. więc wymontowałem z tego korektora dzwignię która ograniczała skok listwy i teraz ciągnik zachowuje się jak by miał 200KM a dym nie mieści się w kominie.

Edytowane przez Ginterpol
  • Haha 1
Opublikowano

Nie wiem jak to jest w innych silnikach ale w zetorze korektor zmniejsza dawkę paliwa przy niskim ciśnieniu doładowania żeby pompa nie podawała więcej paliwa niż można efektywnie zamienić na moc i silnik nie dymił

Opublikowano

W jakim zetorze??

Zawieź pompę do pompiarza to ci to sprawdzi i ustawi. Ten korektor zwiększa dawkę paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania. Jak wymieniłem turbo sprężarkę to wyraźnie widać że ciśnienie jest większe i lepiej zmienia dawkę paliwa.

Kolego co ci ze 100 koni jak masz mały moment obrotowy na poziomie 200 Nm z miejsca byś nie ruszył takiego ciągnika.

Opublikowano (edytowane)

Turbinę mam wymienioną na nową oraz ta cała próba z podaniem ciśnienia kompresorem (0,8-1,0) na korektor i brak efektu najwyraźniej wskazuje na niedziałający korektor. Dodam że jak kupiłem ten ciągnik to miał padnięte turbo więc jak nie dawało ciśnienia to ten korektor po prostu może się zastał? - rozbierał z was ktoś może to ustrojstwo??? Dodam, że ciągnik ładnie zapala i trzyma niskie obroty ale brak mu tego kopa jak zaczyna mieć ciężko:(

Edytowane przez aprzem
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pompa zwiększy dawkę dopiero wtedy gdy silnik będzie obciążony i ciśnienie doładowania będzie odpowiednie. W moim VW też się tym bawiłem, na biegu jałowym podawałem ciśnienie na LDA i nie było żadnej różnicy. LDA zwiększa zakres pracy regulatora pompy, gdy regulator widzi obciążenie to zwiększy dawkę. Jak chcesz przetestować to musisz obciążyć ciągnik(najłatwiej chyba z jakąś przyczepą na wysokim biegu dać gaz do oporu) i wtedy podać ciśnienie na korektor, jak silnik zareaguje to jest ok.

Opublikowano

dokładne działanie (jak to zwiesz) korektora to jes takie, że gdy silnik jest zgaszony to listwa jest zwolniona i nie działa na nią korektor. jest to zrobione po to aby łatwiej ciągnik odpalał!!!! i niech nikt tu nie wydziwiwia, że jest inaczej!!!! (oceniam że 70-90% ludzi nie wie jak to dokładnie działa)

w momęcie odpalenia, podane ciśnienie oleju do korektora przesówa ośkę z dzwignią na listwę i ogranicza jej skok. Po uzyskaniu doładowania powietrza (oczywiście przy sporym obciążeniu silnika) korektor odblokuje pełny skok listwy co spowoduje uzyskanie pełnej dawki paliwa. tak samo jak przy zapalaniu.

częste błędy to zbyt długa śruba mocująca przewód olejowy do korektora co wpłynie na przesunięcie ośki na listwę i gorszy rozruch silnika. lub zablokowana ośka np. opiłkiem i brak ruchu wzdłużnego ośki z dzwignią. Aby to sprawdzić wystarczy odkręcić przewód smarowania olejem i wepchnąć w dziurę np. śrubokręcik. Jeśli wyczuje się skok około 3-4mm to znaczy że jest OK. najprościej zaślepić smarowanie i zrobić test ciągnika. (na parę minut nic się nie stanie, że pompa nie będzie smarowana) w tym momęcie listwy nic nie blokuje pod warunkiem że ośka nie jest zablokowana. jeśli jest zablokowana trzeba wymontować korektor i uruchomić wzdłużny ruch ośki.

Ja miałem problem że po przykręceniu korektora ośka się blokowała... po popuszczeniu śrub odpuszczała...... na koniec poprostu wymontowałem dzwigienkę i zakręciłem z samą ośką..

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

brzmi sensownie muszę sprawdzić jak to wygląda w moim przypadku.A co kryje się za blaszką przykręconą dwoma śrubkami do korektora może przy zgaszonym silniku i odkręconej blaszce i podaniu ciśnienia z kompresora da się zauważyć czy dźwigienka w nim działa? i może da się ruszyć tą listwę?

Edytowane przez aprzem
Opublikowano

Dzisiaj trochę sprawdziłem to ustrojstwo. Odkręciłem tą blaszkę na dwie śrubki(dobra widoczność dźwigienki i trzpienia) i podałem ciśnienie do korektora: wynik- ładnie pracuje w zakresie do 1 bara i jest szczelne. Po drugie za radą kolegi Ginterpola i tu mu dziękuję po odkręceniu przewodu doprowadzającego olej ruch dźwigienki bez zacięć. W momencie gdy dźwignia gazu w pompie jest w pozycji "0" dźwigienka korektora wykonuje pełny ruch posuwu, natomiast kiedy dźwignia gazu jest włączona (nie koniecznie na maksa)dźwigienka w korektorze napotyka w połowie swojego ruchu opór- rozumiem przez to że listwa działa (po odpaleniu) na dźwigienkę korektora od dołu i po podaniu ciśnienia tłoczek się obniża i pozwala listwie na większe przesunięcie. Wnioskuję że korektor jest sprawny. Warto sprawdzać najpierw same wtryski czy lepiej dać je razem z pompą do sprawdzenia?

Opublikowano

Przy takiej cenie ropy kombinowanie samemu przy pompie to strata przede wszystkim pieniędzy. Zawieź do pompiarza pompe z wtryskami to po wiosennej robocie Ci się zwróci w paliwie

Opublikowano
Dnia 18.02.2012 o 19:09, Gość Profil usunięty napisał:

Pompa zwiększy dawkę dopiero wtedy gdy silnik będzie obciążony i ciśnienie doładowania będzie odpowiednie. W moim VW też się tym bawiłem, na biegu jałowym podawałem ciśnienie na LDA i nie było żadnej różnicy. LDA zwiększa zakres pracy regulatora pompy, gdy regulator widzi obciążenie to zwiększy dawkę. Jak chcesz przetestować to musisz obciążyć ciągnik(najłatwiej chyba z jakąś przyczepą na wysokim biegu dać gaz do oporu) i wtedy podać ciśnienie na korektor, jak silnik zareaguje to jest ok.

Wystarczy dać ciśnienie sprężarka na korektor LDA i wcisnąć gaz do dechy, wtedy gdy jest z korektorem wszystko ok, to zobaczysz jak będzie dymił na czarno

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v