Mentos223

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Polecane posty

Mentos223    208

Witam mam taki problem po zapaleniu władka z komina leci na chwilę czarny dym gdy się rozchodzi czasem polatuje z komina lekki biały dymek a jak przygazuje to czarny, czasami w ogóle nie kopci. Co to może być oleju nie bierze nie wiadomo jak ciągu roku była jedna dolewka z 200 ml, filtr powietrza wyczyszczony może brudne filtry paliwa bo odkąd go kupiłem to ich jeszcze nie czyściłem??


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

To ze po odpaleniu kopci na czarno ,biało a czasem wogóle jest wina pompy lub wtryskiwaczy. Z tego co Piszesz problem moze byc zapoczątkowany tym ze niezmieniałes filtrów. Najpierw zmien filtry. A potem to opstawiam wtryskiwacze- brót z filtrów dostał się do wtrysków, ale tez mogła pójść spręzyna w regulatoze pompy :)

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    208

Pierwsze sprawdzę filtry a potem wtryskiwacze możliwe że przytkała się końcówka rozpylacza. Ale nie czuć żeby ciągnik był słaby bo jakby się przytkała to by na to wskazywało bo by cała dawka paliwa nie wchodziła ...........


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusCzesio    309

A mój ostatnio kopci, strasznie, jest słabszy. Od czego zacząć. Pompe i wtryski zawieść do warsztatu? Bo zeby po 1000 mth w 2 lata znowu wymiana tuleji i tłoków? Chyba niezbyt. Oleju ubywa troche ale to wina głowicy.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Wymiana filtrów paliwa(jak i również czyszczenie odstojnika), czyszczenie filtra powietrza, regulacja zaworów, sprawdzenie wtrysków, sprawdzenie pompy.

Proponuje zrobienie pierwszych rzeczy z listy bo to podstawa i sprawdzenie czy jest zmiana, następnie brać się za kolejne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

filtry i odstojnik to 250 mth wskakuje i wymiana i mycie. czyli 2 razy w roku zwykle. 20 mth zrobił na tych filtrach i nie było poprawy po wymianie. więc wtryski to po pierwsze chyba zawioze bo raczej od nowości nie ruszane


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Witam was. Rok temu robiłem remont władka (wymieniłem tłoki i kupiłem nowa pompę paliwową.) Niestety nie było funduszy na dokładniejszy remont wtryskiwaczy, rozrzadu, głowic itp. Dopiero dzis wymieniłem rozpylacze i ustawił mi gosciu je na 172 (stare juz miały 120 i lały). Po załolżeniu wtrysków władek zaczął stukać i przy dodawaniu gazu idzie czarny dym ( zaraz po remoncie 1 rok temu po wymianie pompy też kopcił i przy dodawaniu gazu puszczał czarny dym oraz miał lepszego kopa). Postanowiłem sprawdzic moment wtrysku na 1 sekci, ustawiłem kolo pasowe na wale tak żeby 2 koło siebie kreseczki na kole pokrywały sie z blaszką, potem dostałem sie do pompy odkręciłem 2 śrubki z tego koła z "wielodziurkami" i kreciłem do pojawienia sie paliwa na 1 sekcji, po czym skreciłem. Władziu chytnął ale podobnie jak wczesniej stukał i przy dodawaniu gazu szedł czarny dymek, a na wolnych taki słaby bielutki, błękitny. Jakie moga byc przyczyny tego stukania. Stukanie pojawiło sie dopiero po wymianie i regulacji rozpylaczy. Liczę na pomoc.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

No wiesz, ja też tak myslałem właśnie ze cisnienie duze wtryski maja i sie tłucze, ale gościu powiedział że cisnienie we wtryskach spadnie o jakies 5-6 bar. dzięki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Ciśnienie początku rozpylania 16,66 (+0,5) MPa - 170(+5)kg/cm2

 

Pytanie w jakich wielkościach miał wyskalowany zegar na przyrządzie.

 

Edit

 

Przeprowadził bym ponownie regulacje kata wyprzedzenia wtrysku. Bo może być dużo za wczesny.

Spróbuj trochę na słuch.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renatakw    3

Może być odrobinę za wczesny wtrysk i słychać luz na sworzniach tłokowych (pompa sama w sobie -nie dokładnie ustawiona).Trzeba trochę opóźnić wtrysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Ok. 1 kg/cm2= 1 bar. miał wyskalowane w barach. Narazie ojciec postanowił aby zostawic tak jak jest z miesiac czasu, a jak sie nic nie zmieni opuznimy troche wtrysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Kolego masz chyba za duże ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 165 MPa

Takiego ciśnienia pompa na pewno nie uzyska ;).

Ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 170 +- 5 atm. Jedna atmosfera to w przybliżeniu 1bar więc jeśli miał wyskalowany ciśnieniomierz w barach to też nie jest źle.

A jaką pompę masz założoną - oryginalną czy polską?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Pompe mam założoną ruska oryginalną nowa kupiona za ok 600 zł. Powiem wam, że próbowałem władka przed chwilą odpalić (-12 stopni) i nic. Bielutki dym, raz czy dwa tak jakby chycił ale nie zapalił. Rozrusznik szybkoobrotowy, akumlatory spoko, nowa (roczna) pompa, wtryski zregenerowane, roczne dziury- co jest nie tak

???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli problem powstał po regeneracji wtryskiwaczy to ja jednak stawiam na wtryskiwacze. Biały dym świadczy o tym, że jednak paliwo się nie spala. Jasnoniebieski dym jest dopuszczalny na zimnym silniku czyli przez kilka minut po uruchomieniu. Czarny dym właściwie nie powinien występować jeśli sprawna jest pompa i wtryskiwacze. W moim nawet jeśli wcisnę pedał "gazu" do podłogi to z tłumika wychodzi tylko trochę dymu - po prostu jest widoczny.

Używasz świecy żarowej przed rozruchem? Bo rozruszniki wysokoobrotowe jednak wolniej kręcą wałem niż oryginalne, więc przydałoby się załączyć świecę przed rozruchem.

Nie wiem z którego roku masz władka, ale kiedyś ruscy dodawali do traktora dwie skrzynie z częściami i kluczami. Był tam między innymi zapasowy wtryskiwacz. Jeśli jest fabrycznie zapakowany, można go założyć i zobaczyć czy coś się zmieni.

Aha, a co to są roczne dziury?;)

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

dziury-zestawy naprawcze :) Rocynik 1989, wtrzskiwacya dodadkowego nie było. Używam świecy żarowej przed uruchomieniem koło minuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Kolego Geo- Bo rozruszniki wysokoobrotowe jednak wolniej kręcą wałem niż oryginalne-mój oryginalny kręcił jakby chciał a nie mógł,magneton

aż silnikiem rzuca.Co ty za herezje piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli był popsuty to tak kręcił ;). Ja mam oryginał, ale widziałem i słyszałem jak się uruchamia traktor na rozruszniku z przekładnią - traktor się uruchamia ale obroty wału są nieco mniejsze. Cudów nie ma - przekładnia daje moc, ale niestety kosztem obrotów. I na pewno nowiutki rozrusznik z przekładnią będzie chodził lepiej niż 20 letni oryginalny rozrusznik. Spróbuj założyć oryginalną nówkę - zobaczysz jaka jest różnica. Jak mój T-25 był nowy to odpalał nawet przy -25 stopniach, ale to było już dość dawno temu ;). Przy minus 30 już nie chciałem go piłować.

Co nie znaczy, że kiedyś się nie skusze i nie kupie sobie rozrusznika z przekładnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Dobra panowie- nie pomagacie mi teraz. Czy te dwie kreski obok siebie na kole pasowym oznaczają początek GMP?? Jeśli tak to kat wtrysku ma być ok 25 stopni przed GMP, wiec źle ustawiłem początek wtrysku (wtrysk równo z GMP- wtedy kiedy rozpoczyna się spalanie.) Jeżeli kat wtrysku wynosi 24-25 stopni to należy obliczyć jaka to będzie odległość na kole pasowym. Więc jakimś sznurkiem obliczyć obwód koła pasowego, podzielic przez 360 stopni i wyjdzie ile cm ma 1 stopień, po czym pomnożyć przez 25stopni. Wyjdzie nam długośc, króra należy doliczyć przed GMP. Punkt wskayanz powinien pokrywa się z momentem wtrysku. Rozumiecie? Czy mam racje? znalazłem to tutaj: http://www.agrofoto.pl/fo...a9754aa8307e660

oraz

http://www.agrofoto.pl/forum/viewtopic.php?t=506&postdays=0&postorder=desc&start=1225

poszukajcie odpowiednich postów

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Czy te dwie kreski obok siebie na kole pasowym oznaczaja GMP?????

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Tak jeśli zgrasz znak na kole pasowym ze wskaźnikiem na obudowie rozrządu to oznacza GMP pierwszego tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

czyli wartosć ok. 25 stopni wyszła mi 5,1 cm. teraz to odznaczę nad tymi dwiema kreskami (GMP) u ustawie w tym punkcie wtrysk. Dobrze zrobię??

Ale nurtuje mnie jedna rzecz, jak władki moga spalać mieszanke jak wiele osóbustawia moment wtrysku na GMP, wtedy kiedy nastepuje spalanie. Ino u ruskich takie rzeczy chyba :D

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Jeśli zdejmiesz wężyk z pompy od pierwszego wtrysku i zobaczysz ruch paliwa(początek tłoczenia) w momencie kiedy twój znak zgra się ze znacznikiem to tak.

 

Sów tłoka do góry powoduje sprężenie powietrza i powstanie z tego powodu dużej temperatury, a to że wtrysk nastąpił po GMP i tak się zapaliło od temperatury w cylindrze powodując pchnięcie tłoka w duł , ale zapłon mieszanki był za późno gdy tłok już szedł w duł.

A te stukanie to po prostu dźwięk zapłonu mieszanki tylko inaczej bo w momencie suwu w duł a nie w czasie GMP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

A ja właśnie wczoraj ustawiłem z bratem wtrysk u momencie pokrycia się ze znacznikiem. Oczekuje małego podsumowania. Więc jak dodam odległość 5,1do znacznika GMP to powstanie mi punkt wyprzedzenia wtrysku. Ustawić w tym momencie wtrysk i wszystko powinno grać. Tak??

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez CezZzaRPL
      Cześć . Mam t 25 chce kupić przyczepe do niego tylko że nie posiadam żadnego układu hamulcowego do przyczep . Moje pytanie jest takie jaki układ najlepiej wybrać? pneumatyczny? czy hydrauliczny ? 
    • Przez Atleast
      Witajcie. Chcę zmienić gniazda hydrauliki do przyczepy w rusku, z przykręcanych na szybkozłączki euro. Ze względu na to, że ciągnik jest 100 km ode mnie i akcję wymiany muszę zrobić "na strzał" (czyli przyjeżdzam, odkręcam, zakręcam nowe)  to proszę o informację, jaki gwint ma zakończenie rurki hydraulicznej do której mocuje się gniazdo? Widziałem na filmikach, że niektórzy stosowali jakieś adaptery, przejściówki, więc jak to wygląda?
    • Przez Adam03
      Witam wymieniłem w t25 głowice cylindry tłoki i pompę. Ciągnik ładnie odpala ale po około 20 minutach pracy temperatura oleju osiąga 90 stopni. Brak mu mocy i na wysokich obrotach silnik jakby dzwonił. I teraz pytanie zapłon jest za wczesny czy za późny. Na wolnych obrotach delikatny dym a na wysokich praktycznie go nie ma, zato zaczyna kopcić pod obciążeniem. 
    • Przez bombelogrodnik
      Jest tutaj może jakaś osoba która zajmuje się naprawami/renowacjami władymirca? Myślimy, zeby z bratem ojcu w prezencie odrestaurować ciagniczek, bo swoje już przeżył. Ze mnie mechanik żaden, a i czasu brak wiec może jest ktoś kto się zajmuje takim czymś, najlepiej z pomorza. Do naprawy sporo  np wymiana wału, wspomaganie lub włożenie kolumny od c-360,  nowa kabina,  może malowanie i inne różne drobne naprawy.
    • Przez jaro606
      Mam do was pytanie. Jak poprosiłem o pomoc w ustawieniu kąta wtrysku to pojawiało się wiele wypowiedzi zawierających informacje o znakach na kole pasowym. Niektóre posty były ze sobą sprzeczne.
       
      Więc tak:
      Na kole pasowym w T-25 są trzy, a w zasadzie cztery oznaczenia.
      Jest oznaczenie składające się z dwóch kresek obok siebie - T1 i T2
      Jak na kreski T1 i T2 patrzymy od przodu silnika i z lewej strony, to poniżej z 5cm jest kreska o oznaczeniu chyba BMT.
      Jakieś 1/2 obrotu na kole pasowym od kreski BMT jest kreska HMT.
       
      W instrukcji pisze (przy regulacji kąta wtrysku), że w momencie pokrycia się T1 ze znacznikiem następuje koniec suw sprężania, więc moment GMP. Ale nie pasuje mi jedno. Otóż kąt wyprzedzenia wynosi 24-26 stopni przed GMP, w instrukcji pisze, aby ustawiać wtrysk zgodnie z T1. Więc GMP wyznacza drugie ramie tego kąta- czyli wychodzi na to że kreska ok. 5cm niżej BMT. Moim zdaniem by się to zgadzało, ale jak waszym. Dlaczego sadzę ze by się zgadzało- bo w instrukcji w punkcie o ustawianiu luzów pisze, aby ustawić koło w punkcie końca suwu sprężania, czyli rozumiem że w GMP i ustawić luzy na 1 głowicy. a na drygiej glowicy po przekreceniu koła o 1/2 obrotu, wychodzi na to ze to punkt HMT.
       
      Pytania. Co poszczególne kreski tak na prawdę oznaczają oznaczają? Które to GMP 1 tłoka i DMP? przy których ustawiacie luzy na zaworach????????????????????????????
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj