Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Michal14514

chłodnica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grala13    6

renówka czy nie renówka,najczęściej leje się borygo(różowy)lub petrygo(niebieski)

są jeszcze inne ale nazw nie wiem,można też kupić koncentrat płynu chłodniczego który rozrabia sie z wodą i wychodzi troche taniej od gotowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akowicz111    125

Najtańszy był w TESCO ,,AntiFrezze,, 16,99 pln za 5 L do -35 stopni, sprawdzony już drugą zime samochód i ciągniki. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

Najtańszy był w TESCO ,,AntiFrezze,, 16,99 pln za 5 L do -35 stopni, sprawdzony już drugą zime samochód i ciągniki. :D

 

ja tam niemam zaufania do Tesko

 

szukalem i nieznalazłem żadnego kranika,może jakaś śrubka jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

tak kupie na pewno,bo po wczorajszych mrozach -18.jak popatrzylem pod korek, a tam prawie zamarznięty płyn już był.chcialem odpalić żeby rozgrzać ale akumulator odmówil posłuszeństwa.jeszcze do tego zaczoł kapać płyn z pompy wody,ale jakoś tak dziwnie gdyż nie z pod uszczelki ani węża tylko na pierwszy żut oka wygląda to tak jak by przerdzewiala. albo mróz mugł zrobić taką robote i pękło. co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

moze i lepiej ze go nie odpaliles, moglbys "poprawic" wirnik rzy pompie, no chyba ze jednak pare rzzy przekrecil

nie wiem czy w reni tak jest ale kiedys w kombajnie JD wymienialismy pompe i bya tam nawiercona obodowa, chyba w razie awarii pompy, zeby plyn chlodniczy wyciekl

ale plyn zamarzl czy sie zrobila "kaszka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Przy mojej 155 korek spustowy cieczy jest tylko jeden mniej więcej za pompą hydrauliczną ale trochę powyżej. Przy chłodnicy brak!

 

Kiedy zmuszony byłem wyciągnąć chłodnicę spuściłem ciecz odkręcając przy chłodnicy u góry ten długi przewód który biegnie po lewej stronie chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak mówi @tomek83, korek jest w bloku gdzieś koło pompy hydraulicznej, w chłodnicy to trzeba odkręcić przewód po prawej stronie ciągnika u dołu chłodnicy i tamtędy spuścić płyn. ja zalewam borygo zielone. u mnie w 103.14 to jakieś około 10 litrów wchodzi, no ale u mnie są 4 cyl, a u ciebie silnik jest trochę większy, więc trochę więcej.

co do tego kapania to myślę że to nie wina mrozu bo -18 to nie taki wielki mróz, ja odpalałem swoją przy ok -20 może troche więcej i nic się nie działo. może już masz uszczelnienia wychodzone i zaczyna kapać, le to musisz zobaczyć przy normalnych temperaturach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal14514    0

tak kilka razy przekręcil,a płyn zrobil sie bardzo gęsty, mam nadzieje że pod wpływem większych mrozów płyn sie nie rozszeża tak jak woda?

szukałem tego kranika od bloku ale niemam,zastąpiony jest chyba śrubą,lekko powyżej pomp hydraulicznej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

przypomnij mi jutro to moge zrobic zdjecie

tylko woda jest ciecza, ktora zamarzajac rozszerza sie, wiec mozesz byc w miare spokojny, ale nie radze odpalac zamarznietej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Dokładnie tak śruba wkręcona w blok.

Chyba jednak lepiej będzie jak odkręcisz któryś wąż od chłodnicy u góry i skierujesz go na dół do jakiegoś pojemnika. Jak odkręcisz korek to i tak cały płyn nie zejdzie bo jest on za wysoko zamontowany wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to po wykręceniu korka z bloku zejdzie cały płyn(no na pewno nie co do kropli), przecież kanały chłodzące nie dochodzą do samego dołu silnika i na pewno korek jest tak umieszczony że jest na samym dole kanału chłodzącego, takie jest moje zdanie. ja u siebie jak spuszczałem płyn to odkręcałem ten przewód o którym wcześniej już pisałem i korek w bloku i miałem sucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego oczywiście chłodnica jest niżej i dlatego odkręcałem przewód który znajduje się po prawej stronie ciągnika idący do samego dołu chłodnicy i wtedy z chłodnicy też płyn zejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×