Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z rozpołowieniem swojego T25, robię to pierwszy raz więc może pomożecie. Wszystkie śruby mocujące odkręcone wszystko zdemontowane jak należy jednak w żaden sposób nie mogę go rozciągnąć, wychodzi do pewnego momętu i coś blokuje na wałku, zastanawiam się czy tam jest jakieś zabezpieczenie.

Opublikowano

Otóż kolego skoro masz wszystkie śruby poodkręcanie to musi się rozpołowić.A skoro idzie do połowy to musi iść tylko cały czas musisz rozjeżdzać w poziomie.Bo według mnie wałek zachacza o sprzęgło.

Opublikowano

Czy wystarczy podnieść przednią część tak aby opierała się tylko natych listwach bocznych czy jeszcze dawać coś pod miskę?

Opublikowano

trzyma Ci wałek sprzęgłowy

Jak nie chcesz odkręcać dekla za pompą hydrauliki to musisz wkręcić śruby technologiczne w tarczę dociskową żeby zluzować tarczę sprzęgłową tak żeby była możliwośc jej obrócenia. Później musisz wrzucić jakiś bieg najlepiej 6 i powoli obracać wałem korbowym delikatnie odpychając jakąś łyżką połówki ciągnika. W ten sposób ustawisz zęby na wałku sprzęgłowym w odpowiednim miejscu żeby przeszły przez tarczę dociskową.

Tak to niestety jest bo wałek sprzęgłowy jest zazębiony w tarczy sprzęgłowej a wałek (taka rurka przez którą przechodzi wałek sprzęgłowy) napędzający pompę hydrauliczną jest zazębiony w tarczy dociskowej. Frezy w obu są jednakowe i trzeba odpowiednio ustawić wałek żeby przeszedł.

 

Druga możliwośc to odkręcić ten dekiel za pompą i rozkręcić na złącze między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym skryni. póżniej zdjąć seger z wałka i rozjedziesz ciągnikiem z wałkiem sprzęgłowym w sprzęgle. A żeby go wyjąc to i tak będziesz musiał te śruby wkręcać żeby poluzować tarczę

 

Wybór należy do Ciebie

Ja robię pierwszym sposobem

 

Przy składaniu musisz idealnie ustawić tarczę i zjedziesz bez problemu.

 

ja podstawiam dwie rurki pod ciągnik tak że opiera się na nich obudowa sprzęgła i rama silnika (te dwie rury po bokach) Władka nigdy na wózku nie rozpoławiałem a kilka razy musiałem to zrobić sam

Opublikowano

nic nie trzeba pod miskę podstawiać. przodek jedzie na kołach a te blachy na końcach rur po bokach silnika suwają się po podstawionych rurkach.

Też tak robię jak hopper5 :)

tylko najlepiej rozpoławiać na równym terenie, kiedyś rozjeżdżałem w szopie gdzie mam trochę pod górkę to jest ciężko a na równym idzie bardzo lekko.

Opublikowano

jeśli ustawisz tarczę sprzęgłową idealnie z tarczą dociskową tzn tak żeby środek i wszystkie frezy sie pokrywały to nie ma żadnego problemu przy zjeżdżaniu

 

ale faktycznie dla kogoś kto tego nie robił nigdy ciężko jest wytłumaczyć gdzie i jakie te śruby wkręcić tym bardziej że trzeba to zrobić przez ten mały otwór.

Opublikowano

Możesz też przez okienko rewizyjne odkręcić docisk od kola zamachowego i wtedy bez problemu silnik powinien odjechać a sprzęgło zostanie na wałkach. Ja nigdy nie miałem problemów z rozjechaniem. Gorzej jest ze zjechaniem ale wtedy zawsze zakładam docisk i tarcze na wałki i samym silnikiem zjeżdżam uważając tylko na odpowiednie ustawienie docisku względem koła.

Opublikowano

Żeby na tych dwóch rurach rozpołowić władka to muszę te rury gdzie przełożyć ? na zwolnicach muszą się oprzeć i na przednim moście żeby mi to na dół nie spad silonik ?

Opublikowano

Ja robię tak że z tyłu pod tym przewężeniem podstawiam dwa pustaki i grubszą deskę i na tym spieram końce rur a później z przodu podstawiam pod każdą rurę osobno tak żeby je wypoziomować. Trzeba tak podstawić żeby rury mocno oparły się o obudowę sprzęgła dzięki temu nie będę latać na boki i po rozkręceniu śrub silnik nie opadnie. Najlepiej pasują rury od konnej przewracarki siana :)

Opublikowano
W dniu 4.02.2012 o 19:53, andrzej6131 napisał(a):

Ja robię to jak kolega ''koper88''i jest zawsze ok

Ma ktoś może dobry filmik jak po kolei rozpołowić i wymienić łożysko oporowe we Władku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v