Skocz do zawartości
kcwi

Rozpoławianie t25

Polecane posty


kcwi    0

Mam problem z rozpołowieniem swojego T25, robię to pierwszy raz więc może pomożecie. Wszystkie śruby mocujące odkręcone wszystko zdemontowane jak należy jednak w żaden sposób nie mogę go rozciągnąć, wychodzi do pewnego momętu i coś blokuje na wałku, zastanawiam się czy tam jest jakieś zabezpieczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

peter83    0

Otóż kolego skoro masz wszystkie śruby poodkręcanie to musi się rozpołowić.A skoro idzie do połowy to musi iść tylko cały czas musisz rozjeżdzać w poziomie.Bo według mnie wałek zachacza o sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kcwi    0

Czy wystarczy podnieść przednią część tak aby opierała się tylko natych listwach bocznych czy jeszcze dawać coś pod miskę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


hopper5    19

trzyma Ci wałek sprzęgłowy

Jak nie chcesz odkręcać dekla za pompą hydrauliki to musisz wkręcić śruby technologiczne w tarczę dociskową żeby zluzować tarczę sprzęgłową tak żeby była możliwośc jej obrócenia. Później musisz wrzucić jakiś bieg najlepiej 6 i powoli obracać wałem korbowym delikatnie odpychając jakąś łyżką połówki ciągnika. W ten sposób ustawisz zęby na wałku sprzęgłowym w odpowiednim miejscu żeby przeszły przez tarczę dociskową.

Tak to niestety jest bo wałek sprzęgłowy jest zazębiony w tarczy sprzęgłowej a wałek (taka rurka przez którą przechodzi wałek sprzęgłowy) napędzający pompę hydrauliczną jest zazębiony w tarczy dociskowej. Frezy w obu są jednakowe i trzeba odpowiednio ustawić wałek żeby przeszedł.

 

Druga możliwośc to odkręcić ten dekiel za pompą i rozkręcić na złącze między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym skryni. póżniej zdjąć seger z wałka i rozjedziesz ciągnikiem z wałkiem sprzęgłowym w sprzęgle. A żeby go wyjąc to i tak będziesz musiał te śruby wkręcać żeby poluzować tarczę

 

Wybór należy do Ciebie

Ja robię pierwszym sposobem

 

Przy składaniu musisz idealnie ustawić tarczę i zjedziesz bez problemu.

 

ja podstawiam dwie rurki pod ciągnik tak że opiera się na nich obudowa sprzęgła i rama silnika (te dwie rury po bokach) Władka nigdy na wózku nie rozpoławiałem a kilka razy musiałem to zrobić sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kcwi    0

hopper5 rozumiem,że nic nie podstawiasz pod miskę olejową i bez problemu go rozpoławiasz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

nic nie trzeba pod miskę podstawiać. przodek jedzie na kołach a te blachy na końcach rur po bokach silnika suwają się po podstawionych rurkach.

Też tak robię jak hopper5 :)

tylko najlepiej rozpoławiać na równym terenie, kiedyś rozjeżdżałem w szopie gdzie mam trochę pod górkę to jest ciężko a na równym idzie bardzo lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

belarust25    15

hopper5 dobrze mówi. Ale lepszy jest ten drugi sposób bo przy zjeżdżaniu potem jest trudno trafić. Ja u siebie rozkręciłem dekiel za pompą i elegancko sie rozjechał B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

jeśli ustawisz tarczę sprzęgłową idealnie z tarczą dociskową tzn tak żeby środek i wszystkie frezy sie pokrywały to nie ma żadnego problemu przy zjeżdżaniu

 

ale faktycznie dla kogoś kto tego nie robił nigdy ciężko jest wytłumaczyć gdzie i jakie te śruby wkręcić tym bardziej że trzeba to zrobić przez ten mały otwór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotruniu25    1059

Jeśli robisz to pierwszy raz to może lepiej odkręć dekiel za pompą hydrauliczną i rozłącz wałki,chyba tak będzie najłatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


koper88    17

Możesz też przez okienko rewizyjne odkręcić docisk od kola zamachowego i wtedy bez problemu silnik powinien odjechać a sprzęgło zostanie na wałkach. Ja nigdy nie miałem problemów z rozjechaniem. Gorzej jest ze zjechaniem ale wtedy zawsze zakładam docisk i tarcze na wałki i samym silnikiem zjeżdżam uważając tylko na odpowiednie ustawienie docisku względem koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kapi123    14

Żeby na tych dwóch rurach rozpołowić władka to muszę te rury gdzie przełożyć ? na zwolnicach muszą się oprzeć i na przednim moście żeby mi to na dół nie spad silonik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hari123    6
 

Teraz zamiast na dwóch rurkach rozpoławiać to lepiej pożyczyć od kogoś wózek na szynach, szybciej i lżej jest rozpołowić

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

Ja robię tak że z tyłu pod tym przewężeniem podstawiam dwa pustaki i grubszą deskę i na tym spieram końce rur a później z przodu podstawiam pod każdą rurę osobno tak żeby je wypoziomować. Trzeba tak podstawić żeby rury mocno oparły się o obudowę sprzęgła dzięki temu nie będę latać na boki i po rozkręceniu śrub silnik nie opadnie. Najlepiej pasują rury od konnej przewracarki siana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×