kcwi

Rozpoławianie t25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kcwi    0

Mam problem z rozpołowieniem swojego T25, robię to pierwszy raz więc może pomożecie. Wszystkie śruby mocujące odkręcone wszystko zdemontowane jak należy jednak w żaden sposób nie mogę go rozciągnąć, wychodzi do pewnego momętu i coś blokuje na wałku, zastanawiam się czy tam jest jakieś zabezpieczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter83    0

Otóż kolego skoro masz wszystkie śruby poodkręcanie to musi się rozpołowić.A skoro idzie do połowy to musi iść tylko cały czas musisz rozjeżdzać w poziomie.Bo według mnie wałek zachacza o sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

Czy wystarczy podnieść przednią część tak aby opierała się tylko natych listwach bocznych czy jeszcze dawać coś pod miskę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hopper5    68

trzyma Ci wałek sprzęgłowy

Jak nie chcesz odkręcać dekla za pompą hydrauliki to musisz wkręcić śruby technologiczne w tarczę dociskową żeby zluzować tarczę sprzęgłową tak żeby była możliwośc jej obrócenia. Później musisz wrzucić jakiś bieg najlepiej 6 i powoli obracać wałem korbowym delikatnie odpychając jakąś łyżką połówki ciągnika. W ten sposób ustawisz zęby na wałku sprzęgłowym w odpowiednim miejscu żeby przeszły przez tarczę dociskową.

Tak to niestety jest bo wałek sprzęgłowy jest zazębiony w tarczy sprzęgłowej a wałek (taka rurka przez którą przechodzi wałek sprzęgłowy) napędzający pompę hydrauliczną jest zazębiony w tarczy dociskowej. Frezy w obu są jednakowe i trzeba odpowiednio ustawić wałek żeby przeszedł.

 

Druga możliwośc to odkręcić ten dekiel za pompą i rozkręcić na złącze między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym skryni. póżniej zdjąć seger z wałka i rozjedziesz ciągnikiem z wałkiem sprzęgłowym w sprzęgle. A żeby go wyjąc to i tak będziesz musiał te śruby wkręcać żeby poluzować tarczę

 

Wybór należy do Ciebie

Ja robię pierwszym sposobem

 

Przy składaniu musisz idealnie ustawić tarczę i zjedziesz bez problemu.

 

ja podstawiam dwie rurki pod ciągnik tak że opiera się na nich obudowa sprzęgła i rama silnika (te dwie rury po bokach) Władka nigdy na wózku nie rozpoławiałem a kilka razy musiałem to zrobić sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

hopper5 rozumiem,że nic nie podstawiasz pod miskę olejową i bez problemu go rozpoławiasz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    265

nic nie trzeba pod miskę podstawiać. przodek jedzie na kołach a te blachy na końcach rur po bokach silnika suwają się po podstawionych rurkach.

Też tak robię jak hopper5 :)

tylko najlepiej rozpoławiać na równym terenie, kiedyś rozjeżdżałem w szopie gdzie mam trochę pod górkę to jest ciężko a na równym idzie bardzo lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarust25    16

hopper5 dobrze mówi. Ale lepszy jest ten drugi sposób bo przy zjeżdżaniu potem jest trudno trafić. Ja u siebie rozkręciłem dekiel za pompą i elegancko sie rozjechał B)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    265

jeśli ustawisz tarczę sprzęgłową idealnie z tarczą dociskową tzn tak żeby środek i wszystkie frezy sie pokrywały to nie ma żadnego problemu przy zjeżdżaniu

 

ale faktycznie dla kogoś kto tego nie robił nigdy ciężko jest wytłumaczyć gdzie i jakie te śruby wkręcić tym bardziej że trzeba to zrobić przez ten mały otwór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    2361

Jeśli robisz to pierwszy raz to może lepiej odkręć dekiel za pompą hydrauliczną i rozłącz wałki,chyba tak będzie najłatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    55

Możesz też przez okienko rewizyjne odkręcić docisk od kola zamachowego i wtedy bez problemu silnik powinien odjechać a sprzęgło zostanie na wałkach. Ja nigdy nie miałem problemów z rozjechaniem. Gorzej jest ze zjechaniem ale wtedy zawsze zakładam docisk i tarcze na wałki i samym silnikiem zjeżdżam uważając tylko na odpowiednie ustawienie docisku względem koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Żeby na tych dwóch rurach rozpołowić władka to muszę te rury gdzie przełożyć ? na zwolnicach muszą się oprzeć i na przednim moście żeby mi to na dół nie spad silonik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7
 

Teraz zamiast na dwóch rurkach rozpoławiać to lepiej pożyczyć od kogoś wózek na szynach, szybciej i lżej jest rozpołowić

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    265

Ja robię tak że z tyłu pod tym przewężeniem podstawiam dwa pustaki i grubszą deskę i na tym spieram końce rur a później z przodu podstawiam pod każdą rurę osobno tak żeby je wypoziomować. Trzeba tak podstawić żeby rury mocno oparły się o obudowę sprzęgła dzięki temu nie będę latać na boki i po rozkręceniu śrub silnik nie opadnie. Najlepiej pasują rury od konnej przewracarki siana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jeti
      Cześć,
      z Władymirca cieknie przez wlew oleju w pompie wtryskowej czysty olej (bez ropy). Wymiana / spuszczenie oleju nic nie daje. Problem pojawił się zaraz po remoncie silnika, pompa była nietykana. Z zimnego nie cieknie, tylko jak się rozgrzeje.
      Co może być przyczyną, jak temu zaradzić?
      Pozdrawiam
    • Przez CezZzaRPL
      Cześć . Mam t 25 chce kupić przyczepe do niego tylko że nie posiadam żadnego układu hamulcowego do przyczep . Moje pytanie jest takie jaki układ najlepiej wybrać? pneumatyczny? czy hydrauliczny ? 
    • Przez Atleast
      Witajcie. Chcę zmienić gniazda hydrauliki do przyczepy w rusku, z przykręcanych na szybkozłączki euro. Ze względu na to, że ciągnik jest 100 km ode mnie i akcję wymiany muszę zrobić "na strzał" (czyli przyjeżdzam, odkręcam, zakręcam nowe)  to proszę o informację, jaki gwint ma zakończenie rurki hydraulicznej do której mocuje się gniazdo? Widziałem na filmikach, że niektórzy stosowali jakieś adaptery, przejściówki, więc jak to wygląda?
    • Przez Mareczek420
      Dzień dobry
      Od dłuższego czasu miałem spory luz w kierownicy w moim t25 (ok. ½ obrotu). Dodatkowo zaobserwowałem, że kierownica podnosiła się ok. 0,5 cm podczas kręcenia. Po rozebraniu kolumny zauważyłem, że boczne łożysko kolumny kierowniczej  jest dziwnie wysunięte i nie mam pewności czy wprasować je do końca. 


    • Przez Adam03
      Witam wymieniłem w t25 głowice cylindry tłoki i pompę. Ciągnik ładnie odpala ale po około 20 minutach pracy temperatura oleju osiąga 90 stopni. Brak mu mocy i na wysokich obrotach silnik jakby dzwonił. I teraz pytanie zapłon jest za wczesny czy za późny. Na wolnych obrotach delikatny dym a na wysokich praktycznie go nie ma, zato zaczyna kopcić pod obciążeniem. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj