Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam koledzy mam kilka pytań do użytkowników ciagnika massey ferguson 6180.Interesuje mnie miedzy innymi jak one się sprawują? jakich olei używać do wymiany w skrzyni? czy wybrać model z rewersem mechanicznym czy z elektro-hydraulicznym? i jakie są koszty rzeczywiste skrzyni biegów? .Pytam ponieważ chcę kupic ciągnik o mocy powyżej 100km i nie mogę wybrać jeśli możecie to proszę pomóżcie.

Edytowane przez Rafi1
Opublikowano

mam ciagnik 8120 no troche wiekszy ale to te same lata ;D z rewersem mechanicznym wydaje mi sie ze w mechanicznym bedzie mniej problemu

oleju nie wymienialem jeszcze ale to nie moze byc byle jaki olej bo nie wytrzyma ;D

a o co ci chodzi z tymi kosztami skrzyni??

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi o to czy w razie awari skrzyni biegów koszt naprawy będzie wynosił rzeczywiście ponad 20000zł słyszałem że to dobre ciągniki tylko jak usłyszałem o kosztach napraw to mnie przeraża a jeśli możesz to powiedz o co chodzi z tymi biegami abcd?

Edytowane przez milanreal1
orty i literówki
Opublikowano

Aż tak drastycznych cen przy awarii skrzyni to na pewno nie ma chyba że wszystko padnie. Narzekają na 3060 że takie awaryjne wahałem się kupując już chyba 4 lata w marcu będzie jak mam i odpukać żadnej awarii prócz wymiany pompy nie było a pompa oryginał to jej czas już musiał nadejść. Jak się dba to się ma :rolleyes:

Opublikowano

co napewno nie taki koszt no chyba ze chcesz kupic cala nowa skrzynie ;p

 

a biegu abcd to jest tak

jedziesz sobie np na jedynce i masz przy kierownicy taki przelacznik pchasz o jeden go gory i wbija ci B (bez sprzegal) i jedzie szybciej potem pchasz jeszcze o jeden i masz C jedzie jeszcze szybciej potem pchasz do konca i masz D i jedzie najszybciej jak na jeden ;) i tak masz na kazym biegu i wszystko bez sprzegla

Opublikowano (edytowane)

no dzięki no i tak samo w dół bez sprzęgła? no a była taka sytuacja że oglądałem jeden ciągnik wygląd bardzo fajny cena 68tys i jak odpaliłem to paliły się wszystkie kontrolki od tych biegów abcd czy to jest jakaś usterka czy poprostu olej był nie rozgrzany co prawda był wtedy mróz tak ok 5 stopni? a tak zapytam bardzo skomplikowana jest skrzynia biegów w razie awari dało by radę samemu ogarnąć:)pytam o te ceny remontów bo znajomy ma john deera 3400 i padła mu skrzynia i zapłacił 16 tys za remont i to miał jakieś części dorabiane bo nie mógł dokupić?

Edytowane przez Rafi1
orty i literówki
Opublikowano (edytowane)

jd to chyba jadrozsze z wszystkiego ;p

 

w dul tez bez sprzegla sobie przezucasz a palily sie kontrolki bo kolo pewnie gozgasil i zostawil na polbiegu A a powinien na D bo gdy sie go odpala to modul startuje z D i musi zejsc na ten co on go zostawil a byl zimny olej to sygnalizuje nie dzialanie (tez tak mialem ale zostawiam teraz na D i jest git) wtedy trzeba zgasic odpali jeszcze raz i bedzi gites

 

 

a i jak masz pojecie o majsterkowaniu to ogarniesz skrzynie ;) znam rolnika ktory kupuje uszkodzone mf i sam robi ;p i wie jak tam co chodzi ;)

przewaznie kupuje z uszkodzona skrzynia hehe ;p wiec pewnie nie jest skomplikowana ;p

Edytowane przez kravter
Opublikowano

pojecie o majsterkowaniu hm myślę że się dopiero uczę w domu mam narazie ursusa c 360 t-25 oraz classa merkatora taki z grupszych maszyn to te tematy już znam:)a tak jeszcze zapytam gdzie kupiłeś swojego ferdka:)

Opublikowano (edytowane)

hym no to troszeczkę daleko ja blisko lublina zamieszkuje :rolleyes: jeśli handlarz to jeśli możesz to daj namiary pojadę obejrzę sprzenty :D czyli ogólnie twoja opinia na temat ferdków na plus?

 

Od rolnika czy handlarza jeśli można wiedzieć :D czyli twoim zdaniem można inwestować w mf?

Edytowane przez Rafi1
Opublikowano

Śmiało możesz kupować MF. Tylko wiadomo nie może to być zajechany model bo twoje zdanie na temat MF nie będzie dobre. Ja swojego mam 5 rok i to był pierwszy taki ciągnik który widzieliśmy, i od razu go kupiliśmy, można rzec że w ciemno, ale jestem bardzo zadowolony. Jedyne co od początku jest nie tak to pompa, bo już odkąd go mamy to jak się zagrzeje to słabo podnosi. A i problemem jest też brak pneumatyki, bo jednak jest ona potrzebna, no chyba że nie będziesz jeździł nim w transporcie, ale jak mówisz, że lubisz majsterkować, to za parę lat sam sobie zrobisz, tak jak ja :P

Silnik Perkinsa jest bardzo oszczędny, co jest ważne przy takiej cenie ON.

Opublikowano

No dokładnie nie ma to jak sam sobie zrobisz bo jak fachowcy Ci zaczną co robić to koszty koszty i czasami coś jeszcze zepsują zamiast pomuc:)

Opublikowano

heh ja kupilem od chlopa mial 2 8120 i 8140 (to juz z rok temu bylo) ale moj jest z niemczech i ma pneumatyke i gorny zaczep ;) przesowny ^^ a i szersze gumy :) tylne kola z mozliwoscia roztawu ;p

Opublikowano

ja mam jeszcze 3630 130 km i byl na styk z agregatem scirniskowym teraz zaczepilem 8120 to ma tem. taka jakbym jechal na pusto hehe i to samo w plugu ;) ale plug zmieniony ;p

ale 61xx maja elektryczny rewers nie?

Opublikowano

zalerzy ktory model bo 6180 są z rewersem mechanicznym i są też i elektrohydraulicznym :) trzeba poszukać i się znajdze taki jaki się chce. a pneumatyka do czego jest potrzebna?

Opublikowano

to nie to samo wiem bo brat jeździ i czasami jeżdże z nim :) i to jest zabawa :Dale takie coś w ciągniku hm no fajna sprawa tylko ja posiadam przyczepy 4t to i bez pneumatyki sobie poradzi :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v