Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na pewno szersza opona i większy balast na kołach napędowych poprawia uciąg. Tyle że do momenty bo w końcu zacznie podnosić przód a jeśli go dociążysz to znów trzeba zejśc z biegiem w dół i w końcy przestaniesz sie poruszać z rozsądną prędkością. Zwolnice nie poprawią siły uciągu.

Opublikowano (edytowane)

Bliźniaki nie są po to żeby zwiększyć uciąg. Gąsienice... stalowe, z t-34 jak najbardziej. I silnik

 

Tu sie mylisz, blizniaki zwiekszaja uciag na miekkich podlozach nawet o 30% - tak pisza w ksiazkach

I jest to jedna z metod zwiekszenia sily uciagu ciagnika poprzez zwiekszenie powierzchni styku koła z podlozem.

Najprostrze jest oczywiscie obniżenie cisnienia w oponie, ale nie da to az takich efektow jak blizniaki (podaja ze ok 6% dla C-330).

Edytowane przez mlody28
Opublikowano (edytowane)

Jeśli komuś bardzo zależy na uciągu może warto zastanowić się nad gąsienicami :lol:

 

Mówisz i masz

 

 

:D

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Tylko czemu nie zakłada się bliźniaków do cięzkiej roboty? Czemu ciagniki na gumowych gąsienicach mają mniejszy uciąg niż na tradycyjnych kołach? Gdzieś na piaskach tak jak mówisz może będzie lepiej bo luźny grunt ale na zwykłej ziemi to za bardzo nie ciągną. W kazdym razie 40-ha szału nie pociągnie. Sam uciąg to nie wszystko

Opublikowano

Bliźniaki to bardziej na mokre pole.W lesie by pourywał mocowania,zresztą zwolnice za długo by nie wytrzymały.Gąsienice gumowe to mniejszy nacisk jednostkowy na glebę,nie topi się ciągnik tak szybko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v