Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakiś czas temu zwiększyłem swojemu ruskowi (belarus 952) obroty miałem orginalnie niecałe 2000 zwiększyłem na 2200 i wszystko w porządku, w polu jest zdecydowanie mocniejszy ale po przekroczeniu 2000 tys obrotów zaczyna świecić się kontrolka zanieczyszczenia filtra powietrza

 

belarus ma 300 mtg filtr był niedawno czyszczony, wymieniany olej wyczyszczona miska z błotka i wymyte wkłady

Opublikowano

Według mnie ciągnik powyżej 2000 obr ciągnie więcej powietrza niż filtry są w stanie podać, i dlatego zapala się kontrolka zapchania filtrów.

Opublikowano (edytowane)

a można ten mokry filtr przerobić to znaczy wywalić te 3 wkłady i olej i dać taki jaki jest np. w bizonie suchy

 

 

jak na postoju przygazuje na 2200 to się nie zapala, zapali się tylko pod obciążeniem podczas orki albo z przyczepami jak jade

Edytowane przez audi80b4
Opublikowano

pomoże ktoś z tym filtrem objeździłem dzisiaj kilka sklepów w poszukiwaniu filtra od 1025(szukam całego filtra z obudową i wkładami) ale każdy robi oczy i mówi ze mają tylko jeden filtr i on jest do wszystkich modeli belarusa które mają mokry filtr

 

moje pytanie jest takie belarus 1025 ma większy filtr czy taki sam jak 952?

Opublikowano

a słyszałem nie wiem czy to prawda ze wychodziły belarusy z filtrem tym z kapturkiem ale w środku zamiast oleju i tych wkładów jest zwykły suchy filtr kto ma takie rozwiązanie o od czego tam filtr pasuje?

 

może zamiast kupywać cały większy filtr można wyżucić te wkłady i włożyć jakiś suchy filtr który będzie miał większą przepustowość

Opublikowano

Witam , przy moim 952 lampka kontrolna filtra powietrza przy obciążeniu zapala się jeszcze przed 2000 obr, ma dopiero 200 mtg a filtr był już czyszczony i nic nie pomogło, może to wina czujnika lub tego że ma małą przepustowość trudno powiedzieć ,przed sezonem rozbiorę filtr przejże oczyszczę wszystko zobaczę czy pomoże ,u mnie jest silnik D-245.5 dla tego typu ruscy zalecają max 2000 obr i tak ustawiłem ,filtr mokry w instrukcji podają dla 920,952,1025, więc nie ma innego egzemplarza,o wkładzie do mokrego filtra nigdy nie słyszałem i nie spotkałem takiego wkładu,nawet jak by to wyobrazić sobie jak by to miało być ,filtry suche mają inną budowę ,może chodzi o filtr w modelach z symbolem 3 to tam jest na wkład suchy ,filtr umieszczony z przodu przed chłodnicą ,i tu pytanie do kolegów co mają model 952.3 jak u nich wygląda sprawa z kontrolką filtra

Opublikowano

Też mam takiego belarusa 952 i ten sam problem ze jak dam 2000 obr/min to się kontrolka za pala. Oryginalnie było 1750 obr/min ustawione. Ja nie myślałem żeby to przerabiać bo na takich obrotach jeżdżę tylko czasem krótko trwale.

Opublikowano

pytałem w różnych sklepach o taki z belarusa 1025 ale wszyscy robią oczy i mówią ze nie ma większego tylko do belarusów jest jeden filtr i nie spotkali się z większymi a po drugie tam większy już by się nie zmieścił

 

byłbym wdzięczny jak by ktoś wrzucił fotke tego filtra powietrza z belarusa 1025 porównał bym ze swoim czy faktycznie jest większy

Opublikowano

1025 ma dużo większy filtr i możesz mieć kłopot ze zmieszczeniem go u siebie. Kupić na pewno się da najlepiej do pronaru zadzwoń bo to nie jest część którą w każdym sklepie dostaniesz. Belarusy euro 2 mają już filtr suchy przed chłodnicami. Suchy jest wydajniejszy ale go raczej pod maską nie zmieścisz. Tak wogóle to odczucie zwiększenia mocy może być troche złudne przez zwiększenie jedynie obrotów. Należałoby pompe ustawić jak w 1025 chociaż turbo pewnie też ma inne ale tego dokładnie nie wiem.

Opublikowano

Z tego co oglądałem kilka różnych ciągników to wydaje się że turbo jest to samo. W 1025 jest większy filtr, do 90 raczej sie nie zmieści (1025 jest dłuższy i na filtr jest trochę więcej miejsc) chyba że go wypuścimy na zewnątrz, ale to już kombinacja. U mnie turbo nominalnie pompowało 0,6-0,7 Mpa(jednostki nie pamiętam) po wiejskim tuningu pompowało 1Mpa i kontrolka nawet nie mrugnęła. Więc albo wkłady są zanieczyszczone, albo czujnik taki wrażliwy...

Opublikowano (edytowane)

mam czujnik od mtz-a z lat 90 na taką membrane działa to bardziej mechanicznie spróbuję założyć przy 952 nie powinno być problemu z montażem ,tylko jeśli jest on od silnika 80 KM czy wskazania będą prawidłowe ,bo działa to jak przy odkurzaczu przy zanieczyszczonym filtrze wysuwa się czerwona przesłona,niedawno oczyściłem filtr przemyłem wkłady nic niepokojącego nie wykryłem raczej był czysty więc u mnie to czujnik nawala bo przy 1800 obr kontrolka świeci

Edytowane przez STANK
Opublikowano

Czyli albo ma tak duze zassanie ze filtr nie wyrabia, albo czujnik jest wadliwy. U mnie jeszcze kontrolka nigdy nie zaświeciła, myślałem że czujnik jest uszkodzony, ale po zdjeciu "kapelusza" i zatkaniu wlotu ręką kontrolka się zapal więc puki co nie miałem takich problemów jak opisujecie.

Opublikowano

No to nie wiem co moze być nie tak.

Pół obrotu wkręciłem śrubę na pompie, ciągnik wydaje się silniejszy, próba w transporcie: zamiast 3 zając bez wiekszego problemu wyjechałem na 4 złów.

Opublikowano

Odkręcasz na górze pompy małą pokrywkę na 4 śruby i zobaczysz śrubę od regulatora nadciśnieniowego, popuszczasz i odkręcasz śrubę o pół do jednego obrotu i cieszysz się jazdą innym ciągnikiem. A z tym filtrem też przerabiałem i wymieniałem na suchy z silnika z ciężarówki 3l turbo i buca dalej się zaświeca, no to podłączyłem oryginalny czujnik który był przy filtrze i dalej przyświeca ale przy wyższych obrotach.

Opublikowano (edytowane)

czyli tą śrube trzeba wykręcić zeby zwiększyć moc ?

 

odkręcająć o pół obrotu tą śrube spowoduje to ze pompa poda większą dawke paliwa ?

 

jutro zobacze u siebie jak to wygląda bo ja mam czeską pompe i tam chyba może być inaczej ale jutro się okaże:)

 

hemi dodająć turbo do swojego ruska zmniejszałeś obroty czy zostawiłeś jakie były i jakie masz max obroty?

Edytowane przez audi80b4
Opublikowano

Tak wykręcając podaje większą dawkę silnik ma "dół" jak atmosferyczny. Obroty mam do 2200 ale praktycznie nigdy nie przekraczam 1900 bo nie ma takiej potrzeby. A kontrolka się zaświeca jak mam coś na haku i lecę pod górę, ale jak kręcę koło 2000.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v