Skocz do zawartości
audi80b4

problem z filtrem powietrza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

jakiś czas temu zwiększyłem swojemu ruskowi (belarus 952) obroty miałem orginalnie niecałe 2000 zwiększyłem na 2200 i wszystko w porządku, w polu jest zdecydowanie mocniejszy ale po przekroczeniu 2000 tys obrotów zaczyna świecić się kontrolka zanieczyszczenia filtra powietrza

 

belarus ma 300 mtg filtr był niedawno czyszczony, wymieniany olej wyczyszczona miska z błotka i wymyte wkłady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Według mnie ciągnik powyżej 2000 obr ciągnie więcej powietrza niż filtry są w stanie podać, i dlatego zapala się kontrolka zapchania filtrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

audi80b4    1

a można ten mokry filtr przerobić to znaczy wywalić te 3 wkłady i olej i dać taki jaki jest np. w bizonie suchy

 

 

jak na postoju przygazuje na 2200 to się nie zapala, zapali się tylko pod obciążeniem podczas orki albo z przyczepami jak jade

Edytowano przez audi80b4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a jaki filtr ma belarus 1025 bo on ma max obroty 2500 obr/min czy ten model ma większy filtr od 952?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

pomoże ktoś z tym filtrem objeździłem dzisiaj kilka sklepów w poszukiwaniu filtra od 1025(szukam całego filtra z obudową i wkładami) ale każdy robi oczy i mówi ze mają tylko jeden filtr i on jest do wszystkich modeli belarusa które mają mokry filtr

 

moje pytanie jest takie belarus 1025 ma większy filtr czy taki sam jak 952?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a słyszałem nie wiem czy to prawda ze wychodziły belarusy z filtrem tym z kapturkiem ale w środku zamiast oleju i tych wkładów jest zwykły suchy filtr kto ma takie rozwiązanie o od czego tam filtr pasuje?

 

może zamiast kupywać cały większy filtr można wyżucić te wkłady i włożyć jakiś suchy filtr który będzie miał większą przepustowość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

Witam , przy moim 952 lampka kontrolna filtra powietrza przy obciążeniu zapala się jeszcze przed 2000 obr, ma dopiero 200 mtg a filtr był już czyszczony i nic nie pomogło, może to wina czujnika lub tego że ma małą przepustowość trudno powiedzieć ,przed sezonem rozbiorę filtr przejże oczyszczę wszystko zobaczę czy pomoże ,u mnie jest silnik D-245.5 dla tego typu ruscy zalecają max 2000 obr i tak ustawiłem ,filtr mokry w instrukcji podają dla 920,952,1025, więc nie ma innego egzemplarza,o wkładzie do mokrego filtra nigdy nie słyszałem i nie spotkałem takiego wkładu,nawet jak by to wyobrazić sobie jak by to miało być ,filtry suche mają inną budowę ,może chodzi o filtr w modelach z symbolem 3 to tam jest na wkład suchy ,filtr umieszczony z przodu przed chłodnicą ,i tu pytanie do kolegów co mają model 952.3 jak u nich wygląda sprawa z kontrolką filtra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

Też mam takiego belarusa 952 i ten sam problem ze jak dam 2000 obr/min to się kontrolka za pala. Oryginalnie było 1750 obr/min ustawione. Ja nie myślałem żeby to przerabiać bo na takich obrotach jeżdżę tylko czasem krótko trwale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

wie ktoś jak przerobić ten filtr zeby traktor dostawał tyle powietrza ile potrzebuje i nie zapalała się kontrolka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zastosować filtr o większej powierzchni filtrującej, co zazwyczaj przekłada się na większy gabarytowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

pytałem w różnych sklepach o taki z belarusa 1025 ale wszyscy robią oczy i mówią ze nie ma większego tylko do belarusów jest jeden filtr i nie spotkali się z większymi a po drugie tam większy już by się nie zmieścił

 

byłbym wdzięczny jak by ktoś wrzucił fotke tego filtra powietrza z belarusa 1025 porównał bym ze swoim czy faktycznie jest większy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

1025 ma dużo większy filtr i możesz mieć kłopot ze zmieszczeniem go u siebie. Kupić na pewno się da najlepiej do pronaru zadzwoń bo to nie jest część którą w każdym sklepie dostaniesz. Belarusy euro 2 mają już filtr suchy przed chłodnicami. Suchy jest wydajniejszy ale go raczej pod maską nie zmieścisz. Tak wogóle to odczucie zwiększenia mocy może być troche złudne przez zwiększenie jedynie obrotów. Należałoby pompe ustawić jak w 1025 chociaż turbo pewnie też ma inne ale tego dokładnie nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Z tego co oglądałem kilka różnych ciągników to wydaje się że turbo jest to samo. W 1025 jest większy filtr, do 90 raczej sie nie zmieści (1025 jest dłuższy i na filtr jest trochę więcej miejsc) chyba że go wypuścimy na zewnątrz, ale to już kombinacja. U mnie turbo nominalnie pompowało 0,6-0,7 Mpa(jednostki nie pamiętam) po wiejskim tuningu pompowało 1Mpa i kontrolka nawet nie mrugnęła. Więc albo wkłady są zanieczyszczone, albo czujnik taki wrażliwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

mam czujnik od mtz-a z lat 90 na taką membrane działa to bardziej mechanicznie spróbuję założyć przy 952 nie powinno być problemu z montażem ,tylko jeśli jest on od silnika 80 KM czy wskazania będą prawidłowe ,bo działa to jak przy odkurzaczu przy zanieczyszczonym filtrze wysuwa się czerwona przesłona,niedawno oczyściłem filtr przemyłem wkłady nic niepokojącego nie wykryłem raczej był czysty więc u mnie to czujnik nawala bo przy 1800 obr kontrolka świeci

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Czyli albo ma tak duze zassanie ze filtr nie wyrabia, albo czujnik jest wadliwy. U mnie jeszcze kontrolka nigdy nie zaświeciła, myślałem że czujnik jest uszkodzony, ale po zdjeciu "kapelusza" i zatkaniu wlotu ręką kontrolka się zapal więc puki co nie miałem takich problemów jak opisujecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No to nie wiem co moze być nie tak.

Pół obrotu wkręciłem śrubę na pompie, ciągnik wydaje się silniejszy, próba w transporcie: zamiast 3 zając bez wiekszego problemu wyjechałem na 4 złów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mógł byś zrobić zdjęcie tej śruby ? która to jest

 

jaką masz pompe ruską czy czeską?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Odkręcasz na górze pompy małą pokrywkę na 4 śruby i zobaczysz śrubę od regulatora nadciśnieniowego, popuszczasz i odkręcasz śrubę o pół do jednego obrotu i cieszysz się jazdą innym ciągnikiem. A z tym filtrem też przerabiałem i wymieniałem na suchy z silnika z ciężarówki 3l turbo i buca dalej się zaświeca, no to podłączyłem oryginalny czujnik który był przy filtrze i dalej przyświeca ale przy wyższych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

czyli tą śrube trzeba wykręcić zeby zwiększyć moc ?

 

odkręcająć o pół obrotu tą śrube spowoduje to ze pompa poda większą dawke paliwa ?

 

jutro zobacze u siebie jak to wygląda bo ja mam czeską pompe i tam chyba może być inaczej ale jutro się okaże:)

 

hemi dodająć turbo do swojego ruska zmniejszałeś obroty czy zostawiłeś jakie były i jakie masz max obroty?

Edytowano przez audi80b4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Tak wykręcając podaje większą dawkę silnik ma "dół" jak atmosferyczny. Obroty mam do 2200 ale praktycznie nigdy nie przekraczam 1900 bo nie ma takiej potrzeby. A kontrolka się zaświeca jak mam coś na haku i lecę pod górę, ale jak kręcę koło 2000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×