Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z podnoszeniem gdy podnoszę wąjchą obok siedzenia to nic sie nie dzieje jagby osłupiał podnośnik a gdy biore tą samą wajche + jeszcze wajche obok kierownicy to podnosi. To czego jest wina że nie mogę za tą jedną dzignią podnosić bo mi nie jest wygodnie z 2 wajchami gdy oram i to nie jest napewno wina regulatora bo już wymieniałem.

Opublikowano

Mam problem z podnoszeniem gdy podnoszę wąjchą obok siedzenia to nic sie nie dzieje jagby osłupiał podnośnik a gdy biore tą samą wajche + jeszcze wajche obok kierownicy to podnosi. To czego jest wina że nie mogę za tą jedną dzignią podnosić bo mi nie jest wygodnie z 2 wajchami gdy oram i to nie jest napewno wina regulatora bo już wymieniałem.

 

Odkręć osłonę tej wajchy obok siedzenia i tam jest cięgiełko idące do regulatora; skróć go parę obrotów i testuj:)))na pewno pomożewink.gif

Opublikowano

Ja też mam ten problem, skróciłem to cięgiełko na maxa i nie pomogło.Tzn musze "uderzyć" mocno tą dźwignią do tyłu to podnośnik zareaguje.

 

Cięgiełko idące do regulatora tez wyrabia się na krzyżaku i je tez powinno się wymieniać oraz tulejkę mocującą owe ciegiełko i jak te elementy mamy sprawne możemy zacząć dopiero regulować...

Opublikowano

u mnie nie da się podnosić tym regulatorem odkąd kupiłem ciągnik. Jak ustawię dźwignię na regulatorze w położenie neutralne to po rozgrzaniu oleju ramiona pod obciażeniem opadają tak, że czasem nawet nie zdąży się nawrócić w polu. Jak tą dźwignię dam max do tyłu tzn tak jakbym podnosił to jest lepiej ale wtedy ramiona na pusto bardzo powoli podnoszą się do góry :huh:

 

próbowałem przekręcać tym wałkiem co wychodzi z regulatora przy samym regulatorze tzn wkładałem tam śrubokręt i poszedł może milimetr więcej niż bym to zrobił dźwignią z kabiny więc luzy itp odpadają.

 

w którymś temacie czytałem, że w rozdzieaczu pod kierownicą jest jakiś zaworek który odpowiada za utrzymanie ciśnienia w regulatorze pod siedzeniem.

Ile w tym prawdy to nie wiem :unsure:

Opublikowano

u mnie nie da się podnosić tym regulatorem odkąd kupiłem ciągnik. Jak ustawię dźwignię na regulatorze w położenie neutralne to po rozgrzaniu oleju ramiona pod obciażeniem opadają tak, że czasem nawet nie zdąży się nawrócić w polu. Jak tą dźwignię dam max do tyłu tzn tak jakbym podnosił to jest lepiej ale wtedy ramiona na pusto bardzo powoli podnoszą się do góry :huh:

 

próbowałem przekręcać tym wałkiem co wychodzi z regulatora przy samym regulatorze tzn wkładałem tam śrubokręt i poszedł może milimetr więcej niż bym to zrobił dźwignią z kabiny więc luzy itp odpadają.

 

w którymś temacie czytałem, że w rozdzieaczu pod kierownicą jest jakiś zaworek który odpowiada za utrzymanie ciśnienia w regulatorze pod siedzeniem.

Ile w tym prawdy to nie wiem :unsure:

Hmm trzeba podciągnąć tą dźwigienkę na regulacji wajchy obok siedzenia... Podnośnik jak opaduje to albo siłownik o ile cieknie z niego albo rozdzielacz.W rozdzielaczu jest zawór przeciążeniowy na sekcjach są zawory ciśnieniowe

Opublikowano

Hmm trzeba podciągnąć tą dźwigienkę na regulacji wajchy obok siedzenia...

 

u mnie nie ma tam regulacji ale pisałem przecież że wsadziłem śrubokręt przy samym regulatorze i poszło może milimetr dalej niż dźwigną przy siedzeniu a podnośnik i tak nie zareagował.

 

Siłownik był robiony tzn zmienione uszczelki na nowe

 

Chciałem się pozbyć tego regulatora to mechanik coś mi mówił że będą mi za szybko ramiona opadać przy opuszczaniu :blink:

 

Byłbym wdzięczny za schemat instalacji hydraulicznej w MTZ-cie

Opublikowano (edytowane)

Spokojnie możesz wywalić regulator i jedną sekcje rozdzielacza tą która i tak steruje podnośnikiem podłączyć bezpośrednio do siłownika. A jeśli za szybko będzie opadał to załóż sobie dławik regulowanu jednostronnego działania i po sprawie.

 

http://allegro.pl/li...85cy&category=0

 

To przykład można kupić taniej. Dasz go w dostępnym miejscu i regulujesz z kabiny. Chyba że chcesz mieć totalny luksus to kup jednosekcyjny rozdzielacz z pozycją pływającom i wstaw go koło fotela pod ręką. Na razie nie mam czasu i potrzeby ale ja u siebie na bank tak zrobie bo mnie i wajcha koło fotela dobija i ta koło kierownicy też. Mało wygodna a precyzja pracy daje wiele do rzyczenia.

 

http://zapodaj.net/820a6f691f2b.jpg.html

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

U mnie owy regulator wącha śmietnik, a podnośnik tylny podpięty jest pod wajchister i skończyły się moje problemy z tym badziewiem.Dławik faktycznie by sie przydał bo z cięzkim osprzętem jest troch problem przy opuszczaniu.

Edytowane przez dawid013
Opublikowano (edytowane)

 To zakładaj.  Od rozdzielacza wjedz wężem do kabiny, zamocuj dławik i drugi wąż do siłownika. Tylko to musi być dławik jednostronnego działania. Podnoszenie ma pełny przepływ a opuszczanien dławiony. Ja jeszcze mam cierpliwość ale z czasem wywale i regulator i oryginalny rozdzielacz pod deska. Założe dwa dwusekcyjne po prawej stronie folela jeden za drugim i do końca rzycia nie będe grzebał przy hydraulice. Ja u siebie kasowałem luzu, regulowałem regulator i po czasie wszystko znów zaczeło działać po swojemu. Dzwignia koło0 fotela działa, podnosi i opuszcza ale nie chodzi to tak jak powinno. Po godzinie człowieka zaczyna to męczyć. Zrobie jak w koparce. Wqajchujesz 10-12 godzin a sterowanie cię nie męczy. Proste. 

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, czy w Mtz-cie belki podnośnika mają swobodny ruch w górę? Chodzi mi o to czy można je podnieść ręcznie do góry tak jak w c330 czy c360.

Opublikowano (edytowane)

Ale trzeba jeszcze wiedzieć które rurki zaślepić a które zostawić :rolleyes:

Ze schematu widać niewiele, trzeba to na żywo ogarnąć jak będzie cieplej. Ja i tak nie używam rgulatora pod siedzeniem więc płakał po nim nie będę :)

 

 

Tak, da sie je podnieść rękami pod warunkiem że ustawisz dzwignie rozdzielacza w pozycję pływającą

Edytowane przez mani51
Opublikowano

Ale trzeba jeszcze wiedzieć które rurki zaślepić a które zostawić :rolleyes:

Ze schematu widać niewiele, trzeba to na żywo ogarnąć jak będzie cieplej. Ja i tak nie używam rgulatora pod siedzeniem więc płakał po nim nie będę :)

 

 

Tak, da sie je podnieść rękami pod warunkiem że ustawisz dzwignie rozdzielacza w pozycję pływającą

 

A orkę wykonujesz na jakiej regulacji podnośnika?? bo książkowo to powinna być siłowa czyli bez regulatora się nie da raczej takowej wykonać ,przez co więcej paliwa idzie:/

Opublikowano

to chyba według ruskiej książki się nie da :P

Ja regulatora nie używam więc wszelkie prace polowe w tym orkę wykonuję w pozycji pływającej. Chyba, że pług nie wchodzi dobrze to można chwilowo dociążyć ale to wszystko za pomocą rozdzielacza pod kierownicą

Opublikowano

Dokładnie taki z pozycją pływającom. Jeśli regulator sprawia ci problemy to na razie wystarczy jak kupisz dwa dłuższe węże i podepniesz je do jednej sekcji rozdzielacza pod deska i siłownika tuza. To jest pierwsza sekcja z lewej strony. Rury wywal i połącz to wężami. Reszte rurek od regulatora odkręć i zaślep otwory bo już nie będzie to potrzebne.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A czy ten rozdzielacz nie będzie miał za małej wydajności. Bo hydraulika w mtz-cie ma wydajność chyba z 50l/min.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy w tym rozdzielaczu z sekcja pływająca da się i czy należy ustawić ciśnienie maksymalne. Bo chyba dla pompy mtz-ta jest maksymalnie 200bar, a przy tym rozdzielaczu jest 300bar.

Opublikowano

Tam jest napisane że max ciśnienie pracy rozdzielacza to 300 bar a nie że na tyle jest ustawiony. Będziesz musiał ustawić ciśnienie jakie jest w mtz-cie jeśli się nie mylę to 160-180bar. Warto kupić sobie manometr niecałe 40 zeta kosztuje glicerynowy do 250 bar. Jak byś wpinał ten rozdzielacz to jeśli sie nie mylę zasilanie wpinasz w kolanko pompy oleju. Powinien tam być trujnik. Powrót znajdziesz. Też gdzieś idzie od regulatora. Gdzieś było o tum na forum tylko gościu wpiął tam tura. Były foty.  

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, juz wszystko wiem o co w tym chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v