Skocz do zawartości

Case MX 150-Rady i zalecenia podczas użytkowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli na wolnych chodzi dobrze a pod obciążeniem się wyłancza to raczej tarczki do wymiany to nie jest skomplikowana operacja sam to zmieniałem u siebie. Albo czujnik obrotów ale to by też na luzie wariował.
Jeżeli na wolnych chodzi dobrze a pod obciążeniem się wyłancza to raczej tarczki do wymiany to nie jest skomplikowana operacja sam to zmieniałem u siebie. Albo czujnik obrotów ale to by też na luzie wariował.
Równo 1000 obr na silniku wałek na 540. Obroty na wałku powinien pokazywać w okolicy 270. Jeżeli tak masz to czujniki dobre tarczki do wymiany

Opublikowano

Albo to wina ciśnienia jest zbyt małe i bez obciążenia jest ok a przy obciążeniu łapie uślizg i wyłącza. W instrukcji cos pisze o regulacji ale jeszcze nie wiem gdzie sie to robi

Opublikowano

jaki kolor powinien mieć olej w skrzyni?  w moim nowym nabytku jest bardzo czysty ale sprzedający nie potrafił określic kiedy był zmieniany. jaki olej stosujecie?

od razu silnik i przedni most jakby ktoś mógł sie podzielić wiedzą

Opublikowano

Ja w mx 135. Skrzynia fuchs stou mc 10w -40, silnik fuchs utto. Przedni most fuchs TITAN SUPERGEAR SAE 85W-140 . Co do silnika jak kto lubi.  Skrzynia trzeba uważać , lepiej dać dobry olej, przedni most też niby lepiej z specyfikacją 85W-140.   Case lubi dobry olej w skrzyni, lepiej pare zlotych wydać jak potem remont skrzyni robić.

Opublikowano

jak wymienić olej w skrzyni w mx 150 ? musi być rozgrzany ? jakieś zalecenia co do tego czy zostawić przed wymianą na luzie czy na jakimś biegu?

co sądzicie o tym żeby wymienić sam filtr a olej zostawić? olej wygląda na bardzo czysty? czy to gra nie warta świeczki?

Opublikowano

Olej powinien troche sie wymieszac aby zanieczyszczenia spłyneły wraz z nim a nie zostały na spodzie misy. Ciągnik pozostaw tak aby cie nie przejechał w trakcie leżenia pod nim - dla wymiany nie ma znaczenia czy zostawisz go na biegu czy na luzie. Moim zdaniem wymiana samego filtra nie ma sensu. Nie wiem czy mówisz o wymianie oleju w ciagniku ktory masz czy takim ktory dopiero co kupiłes ale moim zdaniem taka operacja nie ma sensu. Olej w hydraulice nie bedzie czarny tak jak w silniku ale po jakims czasie zmieniaja sie jego parametry i dlatego właśnie nalezy go wymieniać. 

Opublikowano

Nie kombinuj i wymieniaj cały olej jak maszyna ma byc dla siebie nie mozna załowac na olejach. Z drugiej strony nikt przed sprzedaniem nie wymieniałby oleju bo niby w jakim celu... 

Opublikowano

Jaka może być przyczyna że temperatura silnika jest na minimum cały czas ? Zawsze tzn od miesiąca  ;) było minimalnie na zielonym. A wczoraj jak sialem kumplowi to już poniżej żółtego. A temp na zew ok 25 st 

Termostat ? 

Wiskojest nowe 

Opublikowano

Panowie, czy ktoś się orientuje jak najprościej sprawdzić czy mikropompka w skrzyni działa prawidłowo czy mam dobre smarowanie skrzyni, ona leje olej takimi rurkami na tryby. Tylko nie wiem jak najprosciej to zbadac. 

Opublikowano

Witam! Od kilku dni jestem posiadaczem MX 170. Przedwczoraj siałem pszenicę, a że bardzo się kurzyło umyłem ciągnik. Wczoraj chciałem go przestawić, ruszyłem do tyłu i przełączając do przodu zaczęła pulsować pomarańczowa kontrolka "N"  i nie jedzie ani do przodu ani do tyłu. Wiem, że na skrzyni jest pięć elektrozaworów ale nie potrafię ustalić, która za co odpowiada. Prawdopodobnie któraś cewka się spaliła. Proszę o podpowiedz.

Opublikowano

Mała szansa ze woda sprawiła "spalenie" cewki, co najwyżej moze jest jeszcze we wtyczce i powoduje zwarcie. W załaczniku masz opis poszczeglonych cewek. Proponuje pozdejmowac złacza i sprawdzic czy nie ma w nich wody - tak na poczatek

solenoid.pdf

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Lukas85 dziękuję za schemat, wtyczki suszyłem. Dziś ma przyjechać kolega "pomierzyć" cewki.

Problem rozwiązany jedna z cewek miała pęknięcia, aż spuchła ciężko było ją zdjąć, pomiar 4 ohm, jednak woda zrobiła swoje. Po zamianie cewek wszystko ok.

Lukas85 mam jeszcze pytanie gdzie szukać czujnika prędkości, bo brak wskazania prędkości jazdy.

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez valdii
Opublikowano

Dzięki Lukas85, zastanawiałem się od czego ta wtyczka, a to od prędkościomierza. Niestety mam tylko dziurę po czujniku, pewnie ktoś potrzebował 😉

Opublikowano

Moze był zepsuty ktos wykręcił a jak ciągnik poszedł na sprzedaż to i bez czujnika poszło. Wtyczka jest 3 pinowa? Jezeli tak to zapewne zwykły czujnik indukcyjny ktory w oryginale kosztuje krocie a zamiennik dobierzesz za kilkanascie złotych.

Opublikowano

Być może tak było, wtyczka rzeczywiście jest 3-pinowa, ceny od 300 zł w górę, dałeś mi do myślenia z tym zamiennikiem, właśnie szperam 😉. Dzięki!

Opublikowano

Mam taki problem. Chce zregenerować siłowniki od podnosnika i nie mogę wyciągnąć dolnych bolców. Przerabiał ktoś ten temat ? Nie wiem czy to nagrzać palnikiem sprobowac to wybic czy ściągnąć całą flansze i spróbować na prasie to wyciągnąć?

Opublikowano (edytowane)

Cześć, brat zakupił case mx150 i tak się złożyło że ja ostatnio sporo użytkuje go w polu i mam pytanie o jedną kwestie dotyczącą wyświetlacza i samej pracy ciągnika

Zauważyłem że podczas pracy na wyświetlaczu pojawiają się strzałki w jego  górnej części i gdy strzałki przekształcaja się w bloczki pod zielonym polem to automatycznie silnik brzmi inaczej. Jakby zalaczalo się turbo. Na moje laickie odczucie silnik doświadcza w takim momencie wykorzystywania swojego optymalnego potencjału. Widzę że na panelu bocznym mam możliwość zarządzania tym aspektem. 

Pytanie czym to dokładnie jest i jak tym zarządzać jeśli można. Bo domyślam się że ma to też wpływ na spalanie. 

Może pytanie jest śmieszne ale nie jestem ani rolnikiem ani mechanikiem z powołania więc pytam praktykow. Ja po prostu czasami wsiadam do ciągnika żeby pomóc a tym traktorem mi się świetnie pracuje i chce lepiej poznać jego zasoby. 

Zalaczam zdjęcie by wiadomo było o co chodzi. 

IMG_20231003_194801.jpg

IMG_20231003_203012.jpg

Edytowane przez Gość
Uzupełnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v