Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam w planach zakup takiego ciagnika i mam problem bo nie wiem jaki ładowacz do niego kupic ? oczywiscie mile widziane opinie na temat lambiego czy go polecacie , czy jest oszczedny i jak z jego awaryjnością ?. Najwazniejsze pytanie czy taki ciagnik poradzi sobie z ładowaczem tzn np przy załadunku obornika czy tez zwozenie bel sianokiszonki? ogolnie to ciagnik bedzie pracował w lekkich pracach ( z kosiarka rotacyjną czy z prasą warfamą ) w osprzecie ładowacza chciał bym zeby sie znalazł : chwytak do bel , korkodyl) Kosztami jakimi dysponuje to cos koło 160 tys , A wiec czekam na wasze propozycjie i opinie :)

Opublikowano

myślę że jak dociążysz mu tył to poradzi sobie z pewnością. Niedaleko mnie ma takiego z turem (2007 rok)chyba stolla f10 lub f15 nie pamiętam dokładnie ale sobie go chwali za zwrotność i spalanie.

Opublikowano

czyli tak mało pali a to duzy plus przy dzisiejszych cenach paliw :D A co z jego awaryjnoscia niech sie wypowiedzą ci ktorzy posiadaja takie sprzety . a co do obciązników to sie na tylne koła troche założy i bedzie chodził :)

Opublikowano

masz już r3 na pewno potrzebny Ci 2gi mały nie lepiej załozyć tura na r3 i wszytsko robić r3 natłuc jak najwięcej mtg i za kilka lat zmienić na coś nowego, co do r2 0 sam pewnie jesteś w temacie jak drogie są części mały lampek będzie delikatniejszy niż r3 i na pewno prędzej czy później coś się sypnie w turze, jest tego dużo przykładów w galerii ceny części są oszałamiające, jest kilku userów co przez kilka lat użytkowania w części włożyli po kilkanaście tyś zł, nawet jak założysz dobrego tura stolla to sprzęgło w tym modelu jest wyjątkowo delikatne i siada ustawowo co 1 tyś mtg, jak już chcesz do tura to musiał by być w tym modelu rewers hydrauliczny jest w galerii agroplus po 2000 tyś mtg w lesie z turem padło sprzegło same części 8 tyś z robotą 15 tyś,a tak w ogóle to czy ja wiem czy w porównaniu do r3 będzie dużo niższe spalanie 0,5-1l może ;)

Opublikowano

Przez 200h jedna awaria, dotycząca rewersu (niby fabryczna bo dużo agroplusów z 2011r. to miało) ciągnik rozpołowiony przez dealera u mnie w gospodarstwie, wymieniona część i chodzi dobrze.

Ja też wolałbym mieć ładowacz na r3

Opublikowano

no racjia r3 masywniejsze jest. A mam pytanie do tego sprzegła czy naserio tak padają w tych typach ? Bo powiem tak w r3 to na 300h to zadnej awari nie było i jak ojciec gadał z tymi co maja własnie tez r3 to tez mowili ze nic sie nie psuło w ich ciagnikach . Czyli tak jak bym chciał do tego r2 tura to potrzebny by był w wyposarzeniu rewers hydrauliczny i porządne obciazniki na tył . dodam jeszcze ze r3 pali koło 6l a 7l na godzine i ile tak by palił r2 w turze np przy zwozeniu bel lub przy załadunku obornika ? dodam jeszcze ze w niektórych prcach to jeszcze mu bedzie pomagał ursus3512 . No i mam 25 hektarów i koło 20 krów wiec duzo nie bedzie miał do roboty ale jak unia daje to trzeba brac hehe :)

Opublikowano (edytowane)

kolega wyżej ma 100kę 85tka pali jeszcze mniej, poniżej 4l w lekkich manewrach można zejść ile spali ten r2 trudno powiedzieć teoretycznie powinien mniej od r3 w praktyce pewnie nie będzie to duża różnica, sprzęgła mają słabe było o tym pisane poszperaj w galerii i na forum tarcze szybko siadają r3 i agrofarmy nie słyszałem żeby coś się działo znajomy ma tura sigma to 5 tyś kosztowała wymiana jakiegoś trybiku w zwolnicy w agrofarmie coś cykało jak jeździł odszczypał się kawałek ząbka, podobno dlatego że na blokadzie skręcaj na placu a ma 2,7 tyś mtg

Edytowane przez Ferdek07
Opublikowano

Jezeli chodzi o R2 do tura to: mam Lampo 70(odpowiednik R2) faktycznie jest lekki. Gdy biore BigBag 600 kg to lampek jest na granicy wywrotu bez obciąznika. Z obciąznikiem jest ok:) myslę, ze jak bedziesz miał obciążniki w kołach to będzie dobrze. A do ładowania gnoju zalożysz obciążnik na TUZ i tez będzie dobrze. Wiadomo, że trzeba będzie uważać przy cięższym gnoju, ale to przeciez malutki ciągniczek, cudów nie można się spodziewać. Co do spalania to jest bardzo niske, w granicach 3-4l/h. U mnie są 3 cylindry, nie wiem jak jest w tym.

Co do awarii to było ich kilka(są wypisane tutaj http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=194542 oraz http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=179850 ) . Sprzęgło w moim lampku nie jest najlepsze, wymiana co 1500 mth srednio, choc zdarzało sie częściej... Ale z winy mechanika.

 

Tak jak koledzy wczesniej pisali, lepiej sobie załóż do R3, chyba, że masz ciasne budynki. Będzie stabilniejszy, a co do spalania to będzie mało wyższe.:)

Opublikowano

Z moich doświadczeń z polskim ładowaczem, doszedłem do wniosku "NIGDY WIECĘJ POLSKIEGO ŁADOWACZA":)

 

Powody:

- ładowacz ma dużą wagę

- bardzo wolna prędkość wykonywanych czynności

- amortyzacja prawie nie działa...

- niektórych kalamitek nie da sie nasmarować, mimo wymiany tulejek i kalamitek...(nie wiem jak sytuacja w innych ładowaczach)

- zdejmowanie ładowacza z ciągnika jest trudne i najlepiej, aby robiły to minimum 2 osoby

Opublikowano

Kipper a jak masz podłączonego w gniazda czy bezpośrednio? co znaczy amortyzacja prawie nie działa tzn nic nie działa czy tylko z ładunkiem dużo mtg natłukłeś z turem jak jeździć po drogach tak szybciej to bardzo to tłucze i skacze na ciągniku?

Opublikowano

Ja też już nie chce widzieć polskiego ładowacza ;[

amoztyzacja to porażka, nic nie daje <_<

waga 640 kg (chyba) + chwytak robi się prawie tona a gdzie ładunek ?

a to co dzieje się z ładowaczem po 3 latach mnie przeraża :(

Opublikowano

Amortyzacja bez żadnego obciążenia w ogóle nie działa, a z obciążeniem tam troche. Na jakimkolwiek dołku jak walnie tur to aż włosy stają dęba...:D

Tak, mam podłączonego bezpośrednio do gniazd hydrauliki. A jeżeli chodzi o motogodziny to mamy Tura od 3800 mth, a teraz lampek ma ponad 8000 mth:)

Opublikowano

Ja też już nie chce widzieć polskiego ładowacza ;[

amoztyzacja to porażka, nic nie daje <_<

waga 640 kg (chyba) + chwytak robi się prawie tona a gdzie ładunek ?

a to co dzieje się z ładowaczem po 3 latach mnie przeraża :(

jakiego masz metlfacha 229 na r3? tego 1600kg udzwigu? co się dzieje z tym ładowaczem? a jak ciągnik znosi to wszytsko suche masz sprzęgło nie siada ile mtg z turem?>

Opublikowano

A jaki tur byscie proponowali oczywiscie zachodni ?:) to tego r2 jednak bym cos szukał bo w r3 mam rewers mechaniczny a na r2 miał bym elektrohydrauliczny i chyba ten elektrohydrauliczny bedzie lepszy do tura zgadzacie see z mna ? a wiec jaki tur był by najlepszy ?:)

Opublikowano

Amortyzacja bez żadnego obciążenia w ogóle nie działa, a z obciążeniem tam troche. Na jakimkolwiek dołku jak walnie tur to aż włosy stają dęba...:D

 

To trzeba upuścić gazu z butli.Do mojego przyjechał serwisant z Hydrametu i kazał stanąć na szypie trzem osobom i bujać a on obserwował z boku i po troszku gazu upuszczał .Teraz jak jadę wycinakiem z kiszonką lub balotem to fajnie amortyzuje wstrząsy.

Opublikowano

Jeśli tur do R2 to jak najkrótszy i najlżejszy, osobiście mam Stolla F5 HDPM jedyne co bym w nim zmienił to udźwig (mógł być F8) ale poza tym na ten ciagnik nic lepszego nie znajdziesz :)

Opublikowano

@Ferdek tak mam tego z MF 1600 kg a ładowacz lata na tulejkach a smarowany jest co chwila, rozdzielacz od sekcji wywrotu mi trochę przepuszcza, węże na zakuciach ciekną <_<

A ciągnik wytrzymuje spokojnie chociaż czasem się o niego trochę boję jak biorę paletę z pustakami czy pełną łychę piachu, że most nie wytrzyma, a sprzęgło ma się bardzo dobrze po 900h pracy

Opublikowano

Lamboevo100 a masz go wpiętego w hydraulikę bezpośrednio czy w gniazda z tyłu? jak załączasz hydraulikę żeby podawało olej do tura to spada z obr ciągnik na wolnych obr? masz amortyzację w tym ładowaczu? ten 100kg jest większy i dłuższy niż 1300kg? to chyba agromasz bardziej udane tury ma ;)

jaką przeciwwagę używasz do r3?

Opublikowano

mam wpiętego w gniazda ale ciągnik z obrotów nie spada, tylko jak jest koniec siłownika to trochę spada co jest normalne, mam amortyzacje, nie wiem czy jest on cięższy od tego mniejszego,

przeciwwagi nieużywam , mam tylko obciążniki na kołach 4x43 kg i to mi wystarcz nawet przy jeżdzie z pełną łyżką piachu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v