Skocz do zawartości

Polecane posty

fobos    2

Szukałem podobnego tematu na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Z góry przepraszam jeśli "tylko" nie zauważyłem. Wracając do sedna, mam w gospodarstwie mf255 z zamontowanym turem, jest to ciągnik pomocniczy wiec jego moc jest zupełnie wystarczająca lecz brak przedniego napędu znacznie utrudnia nim prace, czy ma ktoś z kolegów doświadczenie z ewentualnym takim przeszczepem napędu do takiego ciągnika. Z moich pobieżnych poszukiwań cena kupienia samego mostu ( używany oryginał )plus oprzyrzadownia to 10tys pln.Widziałem również adaptacje mostów od starych ciezarówek np. robur zintegrowany z c-360 ale na mf już nic nie spotkałem <_< Niestety rynek wtórny jest bardzo ubogi w ciągniki mocy 50-60 km z przednim napędem wiec o zakup takiego trudno... Czekam na wasze pomysły i rady :)

Edytowano przez fobos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Za tę cenę 10tys dostajesz też wspornik przedniej osi i wał napędowy?

Jeśli nie to licz się z kosztami z rzędu 3 tys za wspornik z zaczepem, a wał napędowy kosztuje chyba 800zł.

Do MF nie zastosujesz żadnej przystawki.

Trzeba wymienić korpus pośredni między skrzynią biegów a tylnym mostem.

Koszt samego korpusu to ok. 1300zł bez trybów, do tego trzeba dorzucić wspomaganie co kosztuje ok. 2,5tys zł.

 

Kasa nie mała.

Czy ja wiem czy warto...

mocno bym się zastanowił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Klepk995    171

ale czy warto kombinować , może lepiej by się opłacało dołożyć trochę kupić traktor 4x4 o podobnej mocy i zaoszczędził byś sobie czasu i pracy nad przeróbkami , tyle że znów nie wiesz na co trafiłeś i taka zamiana może okazać się sporo droższa

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    347

Popieram mojego przedmówcę Klepk995 takie przeróbki zazwyczaj wychodzą bardzo drogo a ponadto przeróbka to nie oryginał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrin6231    13

słyszałem od znajomego o próbie takiej modernizacji ale podobno gość się poddał i kupił sobie ursusa 4514, jak policzysz ze taki 255 jest ward 20tyś zł i dołożysz do niego 10 - 15tys to masz zetorka 5345 a jak dołożysz jeszcze 10tyś masz dużo fajniejszy i chyba lepszy ciągnik ursusa 4514 więc nie wiem czy warto pchać sie w taką robotę z niepewnym finałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radex    3

kolega nie ma sensu się bawić w "doczepianie" przodu do 255. Lepiej go sprzedaj i kup sobie jakoś używkę 4x4 jak koledzy wyżej piszą... Taniej Cię to wyniesie a ile problemów sobie zaoszczędzisz:) Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Szukałem podobnego tematu na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Z góry przepraszam jeśli "tylko" nie zauważyłem. Wracając do sedna, mam w gospodarstwie mf255 z zamontowanym turem, jest to ciągnik pomocniczy wiec jego moc jest zupełnie wystarczająca lecz brak przedniego napędu znacznie utrudnia nim prace, czy ma ktoś z kolegów doświadczenie z ewentualnym takim przeszczepem napędu do takiego ciągnika. Z moich pobieżnych poszukiwań cena kupienia samego mostu ( używany oryginał )plus oprzyrzadownia to 10tys pln.Widziałem również adaptacje mostów od starych ciezarówek np. robur zintegrowany z c-360 ale na mf już nic nie spotkałem <_< Niestety rynek wtórny jest bardzo ubogi w ciągniki mocy 50-60 km z przednim napędem wiec o zakup takiego trudno... Czekam na wasze pomysły i rady :)

Dlaczego nie założył tura na belarusa? przecież w belarusie masz te wajchy i tur bez rozdzielacza wyszedł by taniutko zresztą do belarusa można zakładać te tańsze hydramety czy łc1650,

a co do ferdka to co w ogóle jakiego masz na nim tura i jakie koła? w jakim stanie tylne opony? Nie myslałeś np. żeby kupić felgi 28' i dać opony 420/70 i jakąś potężną przeciwwagę, z turem jakiś przerabiany przedni most może za długo nie wytrzymać, a w tak małym ciągniku jak ferdek to może zamiast balastu jakim bedzie ta przednia oś napędowa większe koła itd wrzucić taką dodatkową masę na tył i dać szersze koła i na przód jakieś szerokie koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

Chętnie bym go wymienił choć nie powiem ze już ma ponad 20 lat i ponad 10tys mth, oczywiście był już nie raz remontowany jednak nigdy nie zawiódł a wrecz mile zaskoczył ale to juz inna bajka :rolleyes: . Rozglądałem się za innymi i nawet ostatnio trafił się same solar lecz ktoś mnie uprzedził, deutzów serii dx 3.1 tez cieżko uświadczyć na rynku. Co do zmiany opon felg to jak zaznaczyłem potrzebuje ciagnika stricte małego i uniwersalnego wiec nie usmiecha mi sie zmiana kół tylko poto by zagregować go z kombajnem ziemniaczanym, a 3m wysokości, przeciętna zwrotność i prawie 100 konny belarus odpada. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

aha nie pisałeś wcześniej że do międzyrzędzi ma być, a tak w ogóle to co robisz turem z ferdkiem że tak ma problemy z uciągiem jakie prace jaki masz tur na ferdku? ferdek klasa sama w sobie i żal zmieniać jak nic się nie dzieje, a jeśli masz zmieniać felgi to może jakieś bliźniaki zrobić czy sprzęgi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

aha nie pisałeś wcześniej że do międzyrzędzi ma być, a tak w ogóle to co robisz turem z ferdkiem że tak ma problemy z uciągiem jakie prace jaki masz tur na ferdku? ferdek klasa sama w sobie i żal zmieniać jak nic się nie dzieje, a jeśli masz zmieniać felgi to może jakieś bliźniaki zrobić czy sprzęgi

Tur na nim jest standardowy z łyżką na dwóch siłownikach i po kilku ulepszeniach. Słuzy absolutnie do wszyskiego. Co do bliźniaków hmm może delikatnie by sprawę poprawiły ale gdy zaatakuje balot kiszonki to bardziej te dodatkowe koła będą pełnić funkcje balastu niż poprawa komfortu i uciągu. :(

Edytowano przez fobos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radex    3

a coś z tych chińskich ciągniczków? też są małe i większość z nich posiada przedni napęd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikorol    3

Też chętnie bym kupił do swego ferdka taki napęd ale nigdzie nie ma. Brak przedniego napędu w ty ciągniku to jedyna wada tego traktorka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

A czy ten napęd w 3514 różni się od tego co jest w 4514 i 5314? Powiem wam szczerze że ja nigdy w życiu nie założyłbym napędu do mojego 255 - powód prosty - to ciągnik do lekkich prac, ma być zwinny i nie musi mi ciągnąć 3 pługów, ma robić to do czego jest stworzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

Witam sam nawet się zastanawiam nad napędem do MF ale trzeba się liczyć z wydatkiem ok 10 tys i to mnie zbytnio nie przekonuje, napęd można zamontować z serii 6xx i tak samo środkowa przystawkę skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

mam tura na ferdku to wiem, po co napęd do mf 255 wystarc zy przeciwwaga min 800kg, a koła 32 też są super bo wąska opona lepiej dociśnięta jest do gleby i radzi sobie dobrze, puki co od maja codziennie śmigam ferdkiem z turem 3B hydrametu i teraz całą zimę i z turem i przeciwwagą mniej kopie się niż sam kiedyś, ale silniczek aż pieje czasami, nizsze ciśnienie z tyłu potężna przeciwwaga i naprawde nie ma problemu z trakcją,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Przedni napęd Ursus miał na licencji Landini - może z jakiegoś modelu pasuje. Bo niby 4514 to samo co MF 265 ale mają inne napędy. Seria 6xx też ma inne. Jedynie seria 3xx i 30xx mają coś podobnego do naszych ursusów - już na wale kardana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4

A mnie sie wydaje ze z Fotona 504 a co do MF 274 to ma całkiem inna skrzynie i most niz 255 czy 4512 wiec ciezko z czesciami bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6l    0

Witam wszystkich. Odkopię trochę temat. W mojej okolicy (10km) facet ma na sprzedaż kompletny przedni napęd ze spalonego(spalona kabina i tylne koła) ostrówka 534. Most nieruszony, oryginalny żółty lakier nigdzie się nie złuszczył. Wyczytałem, że to nic innego jak opancerzony 5314. Z przodu ma koła 12.5/80-18 ok 50-60% bierznika. Na szybko wyliczyłem, że średnica minimalnie mniejsza od 9.5r24 z 3514 z tyłu "miał" 16.9r28(różnica ok 5%) więc przełożenie na 99% te same. Mogę to wszystko kupić dosłownie za grosze. Dodam że ostrówek był z 1997r przebieg ok 7000mh. Czy warto się w to bawić czy szkoda czasu. Z góry oświadczam, że wymiana na większy nie wchodzi w grę po pierwsze dlatego że mamy tylko 15h piasków(gdzieniegdzie 4 klasa) i park maszynowy pasujący do naszego 3512, po drugie ciągnik jest z 1998r i ma przebiega ok 2000mh a po trzecie ma wartość sentymentalną. Napęd przydałby się czasem jak wjeżdżam na 4 klasę i sporadycznie służyłby do wyciągania ciężarówki bo robotnicy od kanalizacji rozkopali mi dojazd na posesję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterxxx    0

Heyka. Jestem w trakcie przerabiania ursusa 3512 na 3514. jak na razie zamontowany mam korpus posredni z wyjściem napędu, Przedni most jest w trakcie doróbki. Jak dokończę i wszystko będzie hulać to opiszę co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    7

Jest na allegro do sprzedania z napędem , chyba robiony w indiach .Nr aukcji .5758740049 , nie moge wstawic linku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×