Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ladowanie akumulotora pokazuje zarowka wzbudzeniowa a montowanie amperomierza czy woltomierza jest troszeczke bezsensowne jesli chcesz sprawdzic to multimetrem jakie masz ladowanie i w jakim stanie jest alternator lub pradnica czy dobrze laduje a z dnia na dzien ci sie nie zmieni ale jesli juz chcesz miec taki bajer to woltomierz pod dwie klemy i bedzie git a ladowanie powinno byc conajmnie 13,5 wolta

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem wszystko, dzięki.

Owszem jest kontrolka, ale to już bardziej takie zboczenie, Lubię jak jeżdżę wieczorem i świeci się tych zegarów. Przy okazji to zawsze jakaś przydatna informacja. Oczywiście jeśli mamy prawidłowe wskazania.

Dzięki panowie.


Jeszcze jedno pytanko. Podłączyłem amperomierz. Są dwa piny. L+ oraz B=. Czy jeśli podłącze odwrotnie kable to coś zmieni. Sytuacja jest taka że po wlączeniu wszystkich odbiorników na średnim gazie wychodzę na 0, a przy wyłączonych na średnim gazie wychyla się lekko w prawo. Czy wszystko w tym wypadku gra? nie powinien wskazywać z 10 czy tam 15 na zielonym ? CZy jest to może uzależnione od naładowania aku?


Z podłączeniem przewodów już sam rozkminiłem. Małe wychylenie chyba też. Amperomierz jest + - 50 i odpiero przy około 2200 obrotów daje z 10 na +. Zobaczę jak jest w wersji z alternatorem bo tutaj akurat mam prądnice.

Edytowane przez Elektrotechnik
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Daj sobie z tym spokój, bo przez ten "wskaźnik" możesz sobie kłopotów narobić. Przecież to ma błąd "pomiaru" powyżej 30%.

Opublikowano

Nie wiadomo o jakim wskaźniku mowa, kiedyś amperomierze były montowane standardowo w ciężkich Ursusach i nie było to złe, nie chodzi tu o dokładność pomiaru tylko o sam fakt czy ładowanie jest na "+" czy "-" kontrolka nam tego nie powie.

Miałem takie zdarzenie że jeżdżąc w transporcie z przyczepami na włączonych światłach ładowanie zaczynało być lekko na "-" , przyczyną okazał się za mało napięty pasek a więc czasem się przydaje i jak jest to stary ursusowski wskaźnik to myślę że jest sens go założyć.

Opublikowano

Amperomierz nie powie ci czy ładowanie jest na + czy - tylko pokazuje w którą stronę prąd płynie do aku czy od niego i jaką ma wartość. Jeśli pojeździsz w polu ze dwie godziny, aku zostaną naładowane, prąd przestanie płynąć w ich stronę i amperomierz guzik ci powie.  Możesz wydedukować czy altek ładuje po wskazaniach amperomierza np. włączając odbiorniki ale musisz wiedzieć jak ma się wtedy zachowywać. 

Na moje oko to jest mało przydatny. Prędzej woltomierz. Pokarze ci napięcie ładowania, napięcie na akumulatorach na zgaszonym ciągniku a nawet czy prąd w ogóle dociera do aku. Amperomierz da informację tylko o tym czy prąd płynie na odcinku instalacji alternator-akumulator.

Opublikowano

Dużo teorii z którą się zgadzam i widać brak praktyki a praktyczna wiadomość jest taka że wiesz czy altek nadąża z produkcją prądu czy nie (a o to chodzi) i mi nie tłumacz bo mam w ciągniku od 20 lat i wiem jak się mają wskazania i przy prawidłowym działaniu zawsze (przy pełnych aku.)będzie o włos na "+"

 

Zamontuj sobie amperomierz to się przekonasz że daje dobry obraz sytuacji. W skrócie ;na zgaszonym zawsze 0 jak włączysz jakiś odbiornik (na zgaszonym) na "-" po uruchomieniu na "+" i w zależności im bardziej niedoładowane są aku tym więcej na "+"

Opublikowano

Mam amperomierz i mam woltomierz. Amperomierz można sobie wsadzić w ........... Mordowałem się swojego czasu w swoim ciągniku z przełącznikiem 12/24 i przeładowującym alternatorem.  Tego amperomierz ci nie pokaże a woltomierz tak. Zanim ty zorientujesz się co się dzieje po amperomierzu wygotujesz i wykończysz akumulatory. 

Amperomierz pokazuje tylko to co się dzieje na kawałku instalacji od altka do aku która jest praktycznie niezawodna a jej konserwacja zamyka się w dwóch minutach poświęcenia raz na pół roku. Nie powie ci czy aku są przeładowywane czy niedoładowane kiedy napięcie ładowania jest poniżej wymaganego a akumulatory są padnięte. Woltomierz ci to pokarze, nie trzeba geniusza żeby zinterpretować jego wskazania.

Amperomierz to gadżet i nic więcej.

Opublikowano

Wcale nie twierdzę że jest nie zbędny, jest to jest, w innych nie ma i nie odczuwam braku ani amperomierza ani voltomierza, może mam prostszy sprzęt i mniej konfliktowy niż Ty.

Opublikowano

Nie wiem jaki masz sprzęt ale jeśli już coś z tego się przyda to raczej w starym gracie jak mój. Instalacja wiekowa nie pierwszej jakości, konektorki, śrubki rozdyndane ne wiadomo co i i jak długo będzie jeszcze działało.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie po co te kłótnie. W zasadzie obaj macie rację, ale (bo zawsze jest ale) sprawa rozchodzi się właśnie o tą dokładność. Bo jeżeli amperomierz będzie super dokładny powiedzmy z błędem 0,5% to pokaże aktualny stan układu ładowania tak jak pisze kolega @ptaszyna. Bo jak akumulator będzie ładowany to będzie wskazywał na +. Jeżeli będzie przeładowywany, czyli za wysokie napięcie to amperomierz też to pokaże w postaci większego prądu płynącego do akumulatora niż przy normalnym napięciu. Tylko, że proste amperomierze mają zbyt małą rozdzielczość żeby pokazać prądy 1-2A.

Opublikowano

Tak ale trzeba wiedzieć jak w danym pojeździe wskazuje amperomierz gdy wszystko sprawne a jak gdy nawala.  Jeśli ktoś nie ma z tym kontaktu w życiu nie kapnie się że np. przełącznik 12/24 nie łączy drugiego akumulatora, nie zorientuje się że ładuje tylko jeden aku. Woltomierz zresztą też tyle że może się prędzej rzucić w oczy duży spadek napięcia przy włączonych odbiornikach na wolnych obrotach silnika.

Amperomierz nie powie tez dosłownie gdy jest niskie napięcie na aku i za niskie ładowania. Osobiście uważam ze woltomierz dla przeciętnej osoby jest bardziej do ogarnięcia. Nie ma napięcia to szukam i tyle.l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v