Skocz do zawartości
Peterro556xd

Pronar 82A Czy warto ???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar

Witam

Mam do kupienia Pronara z 2006r. z ok 700mtg?. wersja z tuzem

pracował przy odśnieżaniu z przodu do poprawienia most

ciągnik jest do małej kosmetyki typu lampy,lusterka...

 

Ile może być warty tuz z takiego pronara? Czy znajdzie się chętny na takie coś?

Bo ciągnik pracował by w turze i tuz nie jest mi potrzebny :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Za ile masz go do kupienia? Nie wiem jak wy, ale ja w życiu bym pronara nie kupił. Miałem okazje pracować przez 2 dni z talerzówką u wujka właśnie 82a, to wspominam to jako moje najgorsze 2 dni w życiu. Biegi chodziły tak ciężko, że po 2 godzinach mnie już ręka bolała. Olej lał się nawet do kabiny (gdzieś z pod osłony układu kierowniczego), głośny jak nie wiem co. Za 40000 tyś kupisz już bardzo dobrego John Deera, lub MFa z tuzem, który posłuży dłużej niż nowy Pronar.

 

Zapomniałem dodać, że jadę sobie wolno po drodze tym Pronarem, a tu nagle JEB szyba z drzwi wyleciała.

Edytowano przez scisly97

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek26    4

Ze biegi ciężko chodziły to może brak synchronizowanej skrzyni. Sam miałem przypadek cieknącego oleju z rozdzielacza jakiś rok po zakupie,odkręciłem osłonę by zobaczyć co i jak a tu szok,węże przy rozdzielaczu można było ręka dokręcać <_< Nie wiem jakim cudem nagle wypadła Ci szyba,ale ok. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    100

spod kierownicy to lał sie hydrol z rozdzielacza - mało kto tam zagląda a mi wymieniali go zanim nakręciłem 250godzin. Natomiast na skrzynię biegów nie narzekam.

 

 

...Ile może być warty tuz z takiego pronara? Czy znajdzie się chętny na takie coś?...
pytanie co to za tuz, czy ma luzy i ile byś za niego chciał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    446

Scisly97, za 40tyś kupi JD albo MF ale starego!!! a stare to jest dobre wino i skrzypce, wiadomo dlaczego B) Peter z Pronarem daj sobie spokój chyba że już go zaklepałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

według mnie jak kupować belarusa lub pronara to tylko nowego.... ja tak zrobiłem tylko kupiłem belarusa nowego 1025 i jestem zadowolony, nie cieknie, uciąg bardzo dobry jak i spalanie... mam go już rok i napewno nie zmienię zdania że lepszy/ będzie nowy belarus niż stary JD itd... ps: co konkretnie jest do poprawy w moście w nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

Peter odpuść se pronara, bierz od Boba - 10540! :D :D

Sam się napaliłem, ale niestety w tym roku nie dam rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

MF może starszy ale jak kupisz w dobrym stanie to dłużej pojezdzisz niż nowszym Pronarem ,a tym bardziej że to ciągnik z odśnieżania przy takiej robocie gorzej wybity niż ciągnik z gospodarstwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Ja o 100% bym wolał tego zetorka od Boba, niż pronara. Miałem okazje się przejechać (tylko mniejszym), to na prawdę super.

 

@bartek26 No na serio jadę, na dołku leciutko turem bujnęło i szyba wyleciała. Widziałem wcześniej była już szczelina między nią, a kabiną.

Edytowano przez scisly97

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek26    4

Jak bujnęło turem to wolno też nie jechałeś :P Ogólnie jeśli chodzi o Pronara (z tym ze ja mam 82SA)to nie mam powodu do narzekania.Silnik mocny,spalanie średnie,awaryjność:czasem się zdarzy ze jakiś przełącznik pęknie,zatnie się czy coś,ale tak ogólnie to ciągnik jest nie do zajechania od strony mechanicznej. Lecz wykończenia wnętrza pozostawia wiele od życzenia. Osobiście nie kupiłbym go drugi raz ,nie ze względu na to że zły ciągnik,tylko trochę zacofany technologicznie,brak rewersu,ehr itp.

Jeśli masz czas "bawic sie z nim" dbać o niego to myślę ze zakup pronara był by optymalnym rozwiązaniem Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

według mnie jak kupować belarusa lub pronara to tylko nowego.... ja tak zrobiłem tylko kupiłem belarusa nowego 1025 i jestem zadowolony, nie cieknie, uciąg bardzo dobry jak i spalanie... mam go już rok i napewno nie zmienię zdania że lepszy/ będzie nowy belarus niż stary JD itd... ps: co konkretnie jest do poprawy w moście w nim?

Śmiesznie to brzmi, jak piszesz, że kupiłeś ciągnik mając 15 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik byłby do kupienia za około 50tys.

W przednim moście trzeba było robić krzyżaki.

 

Tuz widać było że jest oryginalny i z tego co wiem to ma udźwig 2t. Ciekawe czy za 4tys. udało by sie go sprzedać ;)

 

A co myslicie na temat JD 3050 albo case 5130?

 

Dzieki za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie znaleść w dobrym stanie to trudno bedzie bo maja nabite bo 8-10tys. najczęściej

 

A co do Pronara i jego tuz-a on miał go na 2 siłowniki.Czy gdzieś za 4tys. udało by sie go sprzedać??

Bo nowe takie to około 6,5tys ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

a czym sie rozni wersja a od sa. znalazlem w ogloszenia 82a, przejechane 386 mtg,rocznik 05 za 69 tys , nie wiem czy warto ogladnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartas3211    0

Ja mam starego John Dera 3350, 6000 mtg, I jest super, bez awaryjny, super robota nim, zwrotny, mocny , odpala przy -25, itd, Sąsiad kupił nowego Pronara z 6 lat temu, 8 razy wymieniona turbina, silnik już remontowany, skrzynia sie sypnęła ze dwa razy, biegi chodzą ciężko, przecieków pełno a i się gotuje bo chłodnica nie daje rady. Traktory porażka, badziewie jakich mało. Jak ktoś mówi że stary Johny jest gorszy niż nowy Pronar to żyje w błędzie albo zazdrości. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmergiel    197

a czym sie rozni wersja a od sa. znalazlem w ogloszenia 82a, przejechane 386 mtg,rocznik 05 za 69 tys , nie wiem czy warto ogladnac.

kol.napisalem ci wiadomosc na PW.82a z 05r za 69 to nie rewelka.poza tym 82a to skrzynia bez synchro, za 75 to ja moge sprzedac belarusa 952 z 2010r co ma nalatane 519mth przy odsiniezaniu razem z tuzem i plugiem do sniegu w komplecie ,traktor nie robil wogule w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×