Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jak obsługuje się skrzynię vario na czym polega ona czyli jakie czynności wykonuję na tej dźwigni bo jak oglądam filmy to niema tam żadnego tłumaczenia.Proszę o odpowiedzi.

Opublikowano

Vario to Vario, wszystkie się obsługuje tak samo :P , różnice są właściwie w wersjach z TMS lub bez

 

jeżeli nie ma TMS to jazda odbywa się za pomocą joysticka, pchasz do przodu jedziesz do przodu i na odwrót, obrotami sterujesz za pomocą pedału gazu, ruch w lewo-zmiana kierunku jazdy, ruch w prawo uaktywnienie tempomatu

 

jeżeli jest TMS to do tego co napisałem powyżej dochodzi jeszcze:

- jazda za pomocą pedału jazdy TMS, czyli wybierasz kierunek jazdy i wciskasz gaz... ciągnik się rozpędza i sam sobie dopasowuje obroty do obciążenia, coś na styl skrzyni automatycznej

- jazda za pomocą joysticka TMS, czyli pchasz joystick do przodu i ciągnik się rozpędza sam dodając sobie obroty do obciążenia

 

o chyba na tyle... chyba nic nie pomyliłem :rolleyes:

Opublikowano

No faktycznie ale juz niedostepne ja zaczelem kupowac nowe fendy w 2007roku od 312 i niebylo juz wtedy 409 nawet niewiedzialem ze istanialy :)wczesniej sie tym nieinteresowalem:) teraz sa bodajze od 411 do 415

Opublikowano

Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.

Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:

- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,

- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,

- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

 

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P

Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy

GO

- opuść siewnik

- włącz WOM

- obroty MAX (ustawione na 1750)

END

- wyłącz max obroty

- wyłącz WOM

- podnieś siewnik

- przerzuć znacznik

 

... tak mniej wiecej

 

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

 

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

Opublikowano

@Barabus Z tego co ja swoja 312 robiłem trochę z beczkowozem to ustawiam obroty na 1000 i pompa w beczkowozie ma 540 i mam obroty ustawione na 1050. Ja tam wole joyem jeździć ale na pedale też się da, jedziesz a obroty masz te same. tylko nie wiem jak byś troche przekroczyłbyś prędkość to by obroty nie wzrosły tego nie wiem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

F1traktors jeżeli chodzi o beczkowóz to masz takie same problemy co wojtek0515??? Jeżeli jedzie z beczką to zwalnia jest coś takiego u Cb?

Opublikowano

Skoro jesteśmy już przy temacie obsługi to mam małe pytanie do znawców bardziej oblatanych w temacie obsługi Vario.

Sprawa wygląda następująco, posiadam Fendta 818 Vario TMS który współpracuje z siewnikiem Amazone AD-P2. Siewnik wymaga od ciągnika napędu na:

- bronę aktywną KG402 (rototiler) napędzaną z WOM na 1000obr/min,

- wentylator siewnika pneumatycznego napędzany pompą olejową,

- i jakieś tam inne mniej istotne olejowe sprawy typu znaczniki i docisk redlic

 

Moje pytanie dotyczy techniki jazdy z tego typu siewnikiem. Dotychczas robiłem to w taki sposób że wyłączałem TMS i jechałem z Joysticka, robiłem to tak ponieważ do WOM potrzebne są stałe obroty silnika (do uzyskania 1000obr/min około 1750-1800 obr/min silnika w ciągniku). I teraz rozpędzałem ciągnik do tych załóżmy 10km/ha za pomocą Joysticka i zwalniałem na odwrót... wiadomo o co lata :P

Dodam że cały szereg zdarzeń jest zaprogramowany w Vario pod dany przycisk (GO i END), czyli załóżmy

GO

- opuść siewnik

- włącz WOM

- obroty MAX (ustawione na 1750)

END

- wyłącz max obroty

- wyłącz WOM

- podnieś siewnik

- przerzuć znacznik

 

... tak mniej wiecej

 

Mam pytanie czy można by inaczej, nie ukrywam że osobiście bardziej dla mnie wygodna jest jazda z pomocą pedału jazdy. Czy mogę po prostu zrobić to tak, że prędkość jazdy będę zadawał z pedału ( nie Joystickiem) a resztę jak powyżej ?

 

nie wiem czy dobrze wam to objaśniłem, ale chyba wiadomo o co chodzi, interesuje mnie to iż gdy jadąc z pedału jady włączę obroty max to pedał jazdy nie będzie miał wpływu na obroty a będzie pełnił tylko funkcję prędkości jazdy, czy tak można używać Vario ? nie chciałbym czegoś popsuć :P

Elo Ziom. Ja na codzień śmigam nowym 824, używałem go w tym roku między innymi do siewu pszenicy. Siewnik mam całkiem podobny, również brona aktywna i nabudowany siewnik pneumatyczny.

No ale do meritum, jeżeli masz zakres pierwszy (czyli polowy) wrzucony na skrzyni to zwalnianie dżojem bez używania hamulca jest dozwolone(przynajmniej tak twierdził jeden z pracowników fendta na eurotur w tym roku), ja tak robiłem i póki co wszystko gra.

Ale ten sam facet podpowiedział mi całkiem inne i w moim mniemaniu znacznie lepsze rozwiązanie.

Używając Ti ustawiasz sobie sekwencje zdarzeń w której wplatasz załączenie tempomatu np.C1. Manewrując na polu masz cały czas sterowanie pedałem gazu(ja zawsze mam włączony TMS), więc możesz sobie z aptekarską dokładnością dawkować prędkość na uwrociach bez zbędnych szarpnięć, poezja jednym słowem. Wjeżdżając w przejazd roboczy opuszczasz siewnik, resztę funkcji typu załączanie wałka i wkręcenie się ciągnika na żądane obroty ustawiasz od procentowego położenia tylnego podnośnika. Na koniec zostaje załączenie tempomatu, które w Ti ustawiasz od przejechanego dystansu, zagłuszmy: od naciśnięcia "go" masz przejechać dwa mety by tempomat się uaktywnił.

W ten sposób masz cały czas sterowanie nogą a jedziesz w przejeździe roboczym ze stałą prędkością bez nadwyrężani nogi, wsłuchując się w głośno grające radio lub aksamitną pracę twojego Variata ;).

Co do kończenia przejazdu, nic prostszego. Wciskasz do końca pedał gazu co skutkuje automatycznym zrzuceniem tempomatu przez ciągnik, więc w sekwencji końcowej Ti nie musisz już uwzględniać wyłączenia tempomatu. Jedyne na co musisz zwrócić uwagę to maksymalna prędkość którą masz aktualnie ustawioną na pedale gazu. Z doświadczenia wychodzi mi że najlepiej przy prędkości roboczej 10km/h ustawić na pedale 8km/h, ciągnik lekko zwolni po wciśnięciu pedału przez ciebie na końcu pola, ty masz zaś pełną "pedałową" władze nad ciągnikiem ;]. Wciskasz "end" i spokojnie "pedałując" nawracasz.

Opublikowano

jest dokładnie tak jak piszesz, zdążyłem już zapoznać się z Variotronikiem :P generalnie chodzi o to iż jazda z pedału jazdy jest wygodniejsza na uwrociach, bo tak to trzeba ciągle machać tym Joystickiem, a tak dusze tylko pedał jazdy lub puszczam i tyle, ewentualnie zarzucam tempomat i wio B)

 

co do zwalniania Joyem to się zgadza, jest to dozwolone (pisze nawet w instrukcji) zwalniać można, przyśpieszać nie ;)

 

No nic, trzeba poczekać do wiosny i zobaczymy, do tej pory jeździłem na Joyu i jakos dawałem sobie radę, jednak dla ojca to już troche magi, on tylko z pedału jazdy porusza się Fendtem, a czasami przydało by się jakby mnie zmienił :D

Opublikowano (edytowane)

Kolego ustawiasz sobie w variotronic ze jak opuszczasz siewnik agregat to automatycznie wlacza ci sie wom i automatycznie rozpedza sie do 1000obrotow ja tak sieje 5 rok nigdy nieuzywalem dzojstkia tylko gaz nozny na dzojstiku naciskam tylko start wiedz opuszcza siewnik wlacza wom dodaje gazu do 1000obrotow a moge jezdzic nawet 1 kilometr na godzine ale 1000obrotow mam non stop jak jestes gdziesz z okolic glogowa to ci to moge poustawiac .A moj tato jak juz mnie zastepuje to tez umie tylko na gazie .PS mam Fendta 820

Edytowane przez kgbck
Opublikowano

Podepnę się pod temat.Interesuje mnie fendt z serii 400 z vario.Czy w serii 400 i serii 700 jest ta sama skrzynia(obie vario, ale czy te same, czy 700 ma większą?).Czy przy 400 też raczej nie kupować z numerem poniżej 2000? W jaki sposób sprawdzić błędy(tak krok po kroku).Na co jeszcze zwrócić uwagę?(pomijając rzeczy typowe dla każdej marki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekk19
      Witam , po uruchomieniu ciągnika , nie pokazują się kontrolki od kierunków jazdy , jak jadę do przodu też się nie pokazują ani nic , i cały czas pokazuje się kontrolka od hamulca ręcznego mimo to że ręczny jest spuszczony , czy wie ktoś oco chodzi i w czym leży problem?
    • Przez krzysiek29
      Witam. Mam pytanie, czy ktoś może wymieniał poduszki silnika w serii 400 Vario? Bo nie bardzo wiem czy trzeba wyjmować silnik do wymiany poduszek czy jest sposób żeby to zrobić bez wyjmowania bo poduszka ma wysokość około 4-5 cm i nie wiem jak ją włożyć. 
      Bardzo proszę o pomoc 
    • Przez wudek9532
      jak w tytule, ładowacz pięknie podnosi nawet bez użycia gazu (nowa pompa) a nie chce opuścić.. o dziwo nie ma problemu gdy tur chodzi na pusto jednak po podłączeniu nawet łyżki, podniesie a nie chce opuścić.. problem pojawiał się już przed wymianą wspomnianej pompy..gdy próbuję opuścić słychać opór hydrauliki aż motor kuca a nic się nie dzieje.. proszę o pomoc bo go zaraz z nerw na złom odprowadze.. z góry dzięki.. pozdrawiam.. 🧐
    • Przez yaro_1
      Witam. Ostatnio przy uprawach po żniwach, orce i siewie stwierdziłem, że spadła wydajność skrzyni w ciągniku, co się objawiało mniejszymi prędkościami przy pracach. Kolega sprawdził mi ciśnienia skrzyni, przy 1500 obr do przodu wyszło 400, do tyłu 500. Poza mniejszą wydajnością nie ma innych oznak niedomagania, nie ma błędów. Olej jest do wymiany bo już zbliża się 2000 godzin od wymiany. Pomoże wymiana oleju i kalibracja skrzyni czy szykować się na remont
    • Przez krzysiek29
      Czy ktoś wie jak wymienić filtr odmy silnika w Fendt 410 Vario z 2007 roku? Bo nad filtrem idzie jakiś przewód metalowy i nie można będzie wyjąć filtra a od dołu jest przykręcony do cienkiego przewodu metalowego do którego nie ma dostępu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v