Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@master , a może ty mojego poprzedniego kupiłeś ? :D < żart >

 

Sita regulujesz z boku wyciągając lub wpychając tą dzwignię i (zapewne) blokując je przed samoczynnym przestawieniem klinem z drewna :)

 

Jaki masz w nim filtr hydrauliki ? wymienny w całości (puszkowy) czy tylko z wymiennym wkładem ?

 

 

@Bizonek1 - to chyba połamanego lub pochylonego w jedną stronę pszenżyta i żyta nie kosiłeś ;)

Opublikowano (edytowane)

@master , a może ty mojego poprzedniego kupiłeś ? :D < żart >

 

Sita regulujesz z boku wyciągając lub wpychając tą dzwignię i (zapewne) blokując je przed samoczynnym przestawieniem klinem z drewna :)

 

Jaki masz w nim filtr hydrauliki ? wymienny w całości (puszkowy) czy tylko z wymiennym wkładem ?

 

Witam.

 

Nie mam wymiennego wkładu tylko cała puszkę. Nie ma żadnego klina z drewna tylko jest przyspawany pręt z dwiema nakretkami od wewnątrz i dwiema od zewnątrz. Przy zakupie miałem gościa co jeździł na kombajnach ponad 30 lat, zaczynał na vistulce. Miał nim jeździć i pomóc przygotować, ale w międzyczasie troszke zaczął doskwierać mu brak zdrowia. W życiu nie naprawiałem bizona więc musiałem sie uczyć przez rozbieranie. Wiecie, że doświadczenie pozwala zastosować jakieś "sposoby" na remont. Jak bylem mały to mieliśmy vistule, ale tam nigdy nie było tyle roboty co tu...

@pawlus224 to raczej nie od Ciebie. Chyba, że jesteś z podkarpacia okolic Leżajska.

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Wiem ,że nie ode mnie to był misterny żart ;)

 

Hm ... to masz taki sam filtr jak u mnie - kupowałeś może w tym roku ten filtr ? Ja dziś jadę po zamówiony , oby pasował bo latac w tą i we w tą 40 kilometrów to wątpliwa przyjemność .

 

Co do ustawień to pewnie ktoś sobie tak wymyślił z tymi nakrętkami , pewnie trzeba je poluzowac by pręt wszedł lub wyszedł ...

 

 

Ja wczoraj wymieniłem : <a href="http://pokazywarka.pl/nipikf/">Zdjęcia</a> jak widac napinacz był pospawany w 3 miejscach , a 4 miejsce jest nie widoczne - było spaawane pęknięcie tej blachy z osią , nic dziwnego ze pas zrzucało bo nie pracował równolegle do koła pasowego silnika ;)

 

P.S. Macie problem z przytrzymywaniem dzwigni włączającej młocarnię w dolnym położeniu ?

Opublikowano

@Pawlus 224 ja też jestem własnie na etapie wymiany łożysk w tej rolce co pokazałeś i u mnie też jest spawane w tych miejscach. Gdzieś czytałem, że zatarte łożyska w tej rolce były u kogoś przyczyną pożaru kombajnu...

Opublikowano

Nie ma żartów dlatego mimo sprawnych (nie wykazywały luzów , nie zacinały się) łożysk wymieniłem je na nowe .

U mnie po zdjęciu segera zeszło i weszło bez większych trudności :)

 

Z tym filtrem same kłopoty :( on mnie już kosztuje ze 100złotych (koszty paliwa) mimo ,że jeszcze go nie kupiłem , bo a to nie pasuje (zamiennik z firmy amerykańskiej WIX o numerze 51858 w cenie 50zł ) a to zamówiłem z Sędziszowa , miał być dziś i kosztowac 76zł , pojechałem 40 kilometrów po niego do składnicy i mówią ze nie ma i zeby się dowiadywac w tygodniu 0dash2.gif wracając zajechałem na inną składnicę , również zamówili filtr z Sędziszowa (bez różnicy czy go wezmę) , ma być we czwartek , chyba wytrzymam i jeśli będzie na czwartek to go kupię (oby pasował 0recourse.gif )

 

 

Jeśli będzie pasował to umieszczę w odpowiednim temacie jak i w tym jaki jest jego numer katalogowy , żeby inni mieli prościej w razie czego ;) Ustaliłem,że te filtry montowano w 81 i na początku 82 roku

Opublikowano

Łożyska na rolce napinacza wymieniam co roku. :) Powinno się założyć łożyska C3 tak zwane wysoko obrotowe a w katalogu są zwykłe. :P A co do filtra to dokładnie najlepiej jest wymontować stary filtr pomierzyć i wtedy dokupić :D Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

@jack83 - dziękuję za dobre chęci (dzięki takim ludziom ten portal funkcjonuje) , ale już zalazłem ten filtr z donaldsona w temacie "filtr hydrauliki" w tym dziale , z tego co pamiętam koszt 90 zł <- i dobrze wiedzieć , ale jesli nie będzie pasował ten z Sędziszowa to zakładam stary bo na ten sezon nerwy w temacie filtra się kończą :D

 

@bobytemplton - powiem Ci jako ciekawostkę ,że w starym napinaczu jest mosiężna tulejka (przy mocowaniu ramienia na osi) a w nowym drewniana albo ebonitowa ...

Moim zdaniem lepiej teraz to popraw póki pas "wytarty" i wie którędy ma chodzić , bo jak potnie Ci pas i zaczniesz ustawiac to będzie większe ryzyko zrzucania nowego nie wytartego pasa gdy napinacz nie będzie ustawiony idealnie .

 

... chciałem dokupić tulejki mosiężne do siłownika od skrętu tylnych kół bo na jednej mały luz , na drugiej i robi się już nie fajnie , ale oczywiście w sklepie takich tulejek nie ma ... :(

 

 

P.S. czego to wina jak po wciśnięciu kluczyka odzywa się sygnał dzwiękowy , w zeszłym roku była cisza , w tym roku kombajn jeszcze nie uruchamiany a trąbi , po naciśnięciu odłącznika przestaje , czyżby jakiś czujnik sygnalizacji zaniku ciśnienia się rąbnął ?

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano

Co do łożysk C3 to są wysoko obrotowe, a różnią się tym od zwykłych że mają większe luzy, więc nie widzę sensu takich zakładać.

Sygnał zawsze powinien być. Jak w tamtym roku nie miałeś to znaczy że ci nie łączyło, a dokładnie właśnie w tym włączniku przy przycisku rozrusznika.Tam zakurzy się i nie łączy.

Opublikowano

Panowie, wczoraj założyłem alternator i odpaliłem żeby zobaczyć czy to sprzęgło bedzie działać. I nie działa... wszystko wymienione, ustawione, pedał podciągnięty i nadal nie wysprzęgla...

 

Kolejny problem to orbitrol. Niby nowy, a cieżko się kręci, w lewo nie do końca się chowa siłownik przy kołach i do tego każdą nierówność pod kołami czuć na kierownicy... dosłownie wyrywa ją z rąk... Pomóżcie, bo już nie wiem o co chodzi. Chyba go pchne na końcu do Sanu i będzie święty spokój...

Opublikowano

Radze Ci żebyś znalazł i poprosił jakiegoś mechanika żeby Ci pomógł bo bawiąc się samemu metodą prób i błędów to możesz w te żniwa nie wyjechać:) czego oczywiście nie życzę... Sam jestem na etapie przygotowywania kombajnu i to na czym się znam robię sam a resztę proszę mechanika bo ja bym to chyba przez miesiąc robił! I też już muszę zagęszczać ruchy bo za dwa tygodnie będzie trzeba w rzepak wjeżdżać a ja ciągle w polu z moimi naprawami:)

Opublikowano

Panowie ja mam pewien problem... Otóż pas jezdny, który idzie od przekładni bezstopniowej jazdy do koła na sprzęgle chodzi nie równo. Dodam iż zostało wymienione koło na sprzęgle i czop sprzęgła. Czy na przekładni, o której wcześniej wspomniałem jest jakaś regulacja kąta, albo coś?

Opublikowano

Tomek73 - czyli zawsze powinien się odzywać , a przy uruchamianiu powinno się wcisnąć ten odłącznik a po uruchomieniu wraz z pojawieniem się ciśnienia oleju w silniku już nie powinien trąbić ?

 

Ten odłącznik powinien zatrzymywac się sam w pozycji wciśniętej czy tak jak przycisk klaksonu tylko gdy go przytrzymuję ręką ? Możliwe ze masz rację z tymi połączeniami , ale sam klakson też jest zły bo brzęczy ledwo co ;)

 

@master pisałeś chyba ,że nowy orbitol nie ma kostki , może to tego przyczyna ze kierownicę rwie z rąk ?

Opublikowano

@pawlus224

 

No nie ma jej. To tam byłaby przyczyna tego wszystkiego?Jakiś mechanik mi mówił, że to jest regulator ciśnienia, natomiast te nowe mają już jakiś wbudowany w środku i tego nie trzeba...Sam już nie wiem. Ta kostka wcale nie jest taka tania i dostępna od ręki, przynajmniej w moich stronach.

Opublikowano

Ja kupowałem tą kostkę dwa lata temu (regulator przepływu chyba to sie zwie)... skoro kiere wyrywa z rąk to chyba jednak trzeba.. a nie miałeś poprzednio takiego regulatora? myślalem ze wszystkie bizony to mają....

Opublikowano

Nie było jej poprzednio. To był ten starego typu, ale wszystko elegancko chodziło, lekko i wogóle tylko zaczęło lać. Nie wiem, może jakieś powietrze tam jest... Doradzi mi ktoś co z tym sprzęgłem?

Opublikowano

Regulator przepływu musi być!! nawet jak nie powinno go być to i tak jak jest zmontowany nie ma problemów z oritrolem, w bizonie powinien mieć 7L/min, ale ja polecam bo lepiej się sprawuje 9L/min, pewnie zawór szokowy od razu odcinał dopływ i dlatego tak ciężko pracował

Opublikowano

Poszło mi łożysko na młócarni z prawej strony i teraz mam takie pytanie jak to łożysko wyjąć??? To koło już zwaliłem i teraz nie wiem czy mam te obudowę łożyska odkręcić??? Oczywiście wymienię to z drugiej strony też gdzie ten czujnik! Jak Wy sobie z tym poradziliście???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v